17 Reacties

8 dagen geleden

Hi, Er bestaat ook een pilletje, dit is een stap voor insuline; metformine. Hier moest ik eerst aan beginnen voordat ik mogelijk moet starten met insuline. Misschien iets om aan je arts te vragen?

7 dagen geleden

Wordt je eerder ingeleid dat je zegt dat je nog maar 4 weken hoeft? Gewoon met haar bespreken, want Chanfie004 zegt zou dit ook een oplossing kunnen zijn!

7 dagen geleden

Reactie op DopjeM

Wordt je eerder ingeleid dat je zegt dat je nog maar 4 weken hoeft? Gewoon ...
Ja klopt, ik word ingeleid!

7 dagen geleden

Reactie op Yasminaaxx

Ja klopt, ik word ingeleid!
Oh dat is optijd!! Ik heb ook zwangerschapsdiabets... Maar kon gedurende de weken het suiker redelijk onder controle houden....maar hoef niet eerder ingeleid te worden. Zijn je waardes hoog dat je ingeleid wordt

7 dagen geleden

Reactie op DopjeM

Oh dat is optijd!! Ik heb ook zwangerschapsdiabets... Maar kon gedurende de ...
Mijn waardes zijn verhoogt met 0,1 boven de goede waarde.🥲 Ik heb vandaag met de gynaecoloog overlegt maar zij zei me dat ze het nog 1 week willen aankijken met alleen het dieet en daarna als de waarde nogsteeds verhoogt is moet ik insuline spuiten en er is ook geen mogelijkheid voor tabletten omdat de gynaecoloog zegt dat tabletten slikken tijdens de zwangerschap nog niet goed is gecontroleert en dus het spuiten beter is. Ik wil echt geen insuline spuiten en zeker niet voor maar 0,1 verhoging... Geen idee hoe ik dit nu ga doen

7 dagen geleden

Reactie op Yasminaaxx

Mijn waardes zijn verhoogt met 0,1 boven de goede waarde.🥲 Ik heb vandaag ...
Is je nuchtere waarde 0,1 verhoogd of na het eten? Zo ja hoe lang na het eten moet je prikken 1 of 2 uur?

7 dagen geleden

Reactie op Chantie004

Hi, Er bestaat ook een pilletje, dit is een stap voor insuline; metformine ...
Goed wellicht om te weten en je gyn over te halen; er zijn onlangs nieuwe onderzoeken geweest naar metforminegebruik tijdens de zwangerschap met goede uitkomst! Gyns zijn nog wel eens terughoudend omdat er weinig onderzoek is naar metforminegebruik tijdens de zwangerschap maar dit argument trok mijn gyn over de lijn waardoor ik het nu nog steeds gebruik en m'n suikers stabieler zijn (wel "gewone" diabetes en geen zwangerschapsdiabetes).

7 dagen geleden

Reactie op Mommytobe12344

Is je nuchtere waarde 0,1 verhoogd of na het eten? Zo ja hoe lang na het et ...
Na het eten, na 2 uurtjes!

7 dagen geleden

Reactie op Yasminaaxx

Na het eten, na 2 uurtjes!
Ah oke, misschien kan je nog iets aanpassen qua voeding waardoor het net iets lager wordt. Misschien doe je dit al maar bij mij helpt de volgorde van eten. Eerst groente, dan eiwitten zoals vlees of ei en dan pas koohlydraten. Dit doe ik ook tijdens de lunch. Lastig zeg.. ik word er soms ook echt gestresst van, al dag geprik en nadenken over eten

7 dagen geleden

Reactie op Yasminaaxx

Mijn waardes zijn verhoogt met 0,1 boven de goede waarde.🥲 Ik heb vandaag ...
0,1 maar... Dat vind ik oprecht weinig.... Zelf bij mij doen ze daar niet moeilijk over. Als ik kan aangeven waarom suiker hoger is dan doen ze er niet moeilijk over..over het algemeen is tekens me suiker onder de waarde geweest... Met hier en daar een uitschieter

7 dagen geleden

Reactie op Mommytobe12344

Ah oke, misschien kan je nog iets aanpassen qua voeding waardoor het net ie ...
Ja zoiets. En voor het slapen gaan niks meer eten. Verder zoveel mogelijk slechte dingen laten staan. Veel groente eten .... Sporten tussendoor

7 dagen geleden

Reactie op Yasminaaxx

Mijn waardes zijn verhoogt met 0,1 boven de goede waarde.🥲 Ik heb vandaag ...
Heb je ook een afspraak met een diëtist? Ik heb aan de hand van een afspraak met een diëtist mijn dieet kunnen aanpassen, waardoor mijn waardes nu prima blijven, zeker als ik me houd aan haar tips. Soms even niet, dan probeer ik bewust iets anders, maar merk dat ik dat nu inderdaad niet meer kan hebben en dat dan mijn waardes na 2 uur wel te hoog zijn. De korte samenvatting is; suiker mijden en kiezen voor volkoren koolhydraten.

6 dagen geleden

Reactie op DopjeM

Ja zoiets. En voor het slapen gaan niks meer eten. Verder zoveel mogelijk s ...
Ik moet van de dietiste juist in de avond ook een tussendoortje. Wat is de reden dat je niet meer mag eten voor het slapen?

6 dagen geleden

Ik word ook helemaal gek van de diabetes. Zelfs met een strak dieet heb ik het ook niet altijd onder controle.. ik kan niet genieten van eten omdat ik constant aan de waardes denk

6 dagen geleden

Reactie op DopjeM

0,1 maar... Dat vind ik oprecht weinig.... Zelf bij mij doen ze daar niet m ...
Ja precies! En dan vind ik het zonde om voor die 0,1 insuline te gaan gebruiken..

6 dagen geleden

Reactie op Haa0620

Ik word ook helemaal gek van de diabetes. Zelfs met een strak dieet heb ik ...
Pff ik snap je helemaal! Ik word er ook gek van. Ben blij dat ik bijna op het einde zit van me zwangerschap🙈 ondanks dat ik geniet van het zwanger zijn kan ik daarna gewoon alles eten! (En ik mis mcdonalds echt enorm hahaha)

6 dagen geleden

Er is mogelijkheid soms voor een dieet. En zelf ben ik eerst aan de metformine gegaan. Daardoor maak je minder insuline aan en had ik zelf minder hoge pieken en dalen. Wel is het zo dat iedere diabetes anders is bij jou kan dit wel niet helpen. Tuurlijk zijn de naalden en het prikken niet leuk. Maar de gevolgen voor je kindje zijn ook echt niet mals. Ik heb nu diabetes sinds week 14. Vorige zwangerschap sinds week 23. En ondanks spuiten en alles. Lag onze zoon de eerste week wel op neonatologie (randprematuur) aan een infuus met ontregelde suikerwaardes. Echt super naar om te zien. Deze zwangerschap zijn mijn suikers nu beter onder controle. Ik hoop dus dat onze 2de zoon dat bespaard blijft.