7 Reacties
één maand geleden
Dat mag je zeker vragen! Ze hebben ook 'binnenschoenen' die ze aan kunnen trekken gaf die van mij aan. Dus zeker aangeven dat je dat fijn vind!
één maand geleden
Bij mij stond die vraag zelfs op hun lijst dus is heel normaal om te vragen!
Ze gaan vragen wat voor voeding je wilt geven en hoe je zelf kijkt naar je aankomende kraamtijd. Wil je bijv. visite ontvangen? Heb je moeite met het mogelijk wisselen van personeel en dat soort zaken. Ook ga je uitleg krijgen wat de kraamzorg precies komt doen en wat je sowieso mag verwachten. En of er dingen zijn die je absoluut niet wenselijk vindt (zoals die schoenen).
Zelf had ik als notitie meegeven of de kraamzorg alvast het kolfapparaat wilde meenemen omdat ik deze de eerste week van hun wil huren. Scheelt weer iemand een ritje 😉😊
één maand geleden
Het gesprek is er om jullie voor te bereiden. Er zijn echt geen gekke vragen dus stel vooral alle vragen die je kunt bedenken! Bij ons werd er ook bv gevraagd wat voor iemand wij fijn zouden vinden, bv extravert/introvert. Je kunt ook alvast nadenken over wat je echt niet zou willen. Zo willen wij bv liever niet iemand die rookt.
Verder gaven ze ons een hele goede tip om wat cash in huis te hebben. Mochten ze dan naar de apotheek moeten voor jou of je kindje kunnen ze dat voor je doen. Ze mogen geen pinpas meenemen namelijk😉
één maand geleden
Intake is niet heel spannend , uitleg wat je kunt verwachten en wat vooral ook niet. Verder is het vooral controleren en aanvullen van al jouw gegevens. En een instructie wanneer je ze moet bellen.
Komen ze bij je thuis of is het telefonisch?
Als ze thuis komen kun je nog vragen of ze naar het kamertje willen kijken of je alles hebt en of alles in orde is. Misschien moet je nog klossen voor onder je bed, je moet op 80 cm liggen ivm werk hoogte . Dat soort regeltjes gaan ze ook met je doornemen.
Vooral heel praktisch gesprek.
één maand geleden
Haha nou toevallig was dit een wens/eis van ons. Bij mijn zoon heb ik dit niet besproken en kwam de kraamverzorgster met modderige schoenen binnen en stonden we zelf te stofzuigen en dweilen als ze weg ging.
Ik zie het zo, ze moeten ergonomisch kunnen werken en hier valt het dragen van goede schoenen ook onder. Maar ze kunnen natuurlijk op werk binnen schoenen dragen net zoals in de gymzaal.
Voor ons is wisselen van schoenen dus wel een eis. We lopen zelf allemaal op onze sokken en ik vind het dan niet fris als mensen met buiten schoenen door heel m’n huis lopen