7 Reacties

één maand geleden

Ik herken dit heel erg. Ook heel moe en een dreumes rond lopen van 15 maanden. En die volgens mij ook in een slaapregressie zit🥲

één maand geleden

Ik herken dit ook. Ik ben t/m week 13 erg moe geweest en toen een aantal weken ging het beter en sinds week 18 ongeveer ben ik weer heel erg moe. Ik heb nu 2 weken vakantie erop zitten en heb voornamelijk geslapen.. ik heb nog 1 week vrij en moet daarna weer gaan werken maar ik heb besloten om het dan even aan te kijken hoe het gaat..

één maand geleden

Heel herkenbaar. Ik ben nu ook 26 weken en heb een dreumes van 14 maanden rondlopen. Vanaf ongeveer 15 weken werd de vermoeidheid steeds erger. Met 20 weken ben ik minder gaan werken. Afgelopen maandag bij de bedrijfsarts geweest en ik zit nu volledig thuis. Ik voel mezelf de hele dag een bejaarde zoutzak, en zou de hele dag kunnen slapen. Ik luister nu gewoon heel goed naar mijn lichaam. Moe is moe, op is op. Sommige dagen kan ik alleen voor mezelf en m’n zoontje zorgen, andere dagen krijg ik ook nog wat in het huishouden gedaan. Het was moeilijk accepteren dat m’n lichaam mij nu in de steek laat, maar het is wat het is. Dus pak je rust waar kan, en vraag om hulp als je dat nodig hebt.

één maand geleden

Ook heel herkenbaar hier! Ik ben nu 25 weken en wat ik vooral vervelend vind, is dat de vermoeidheid mij op een willekeurig moment op de dag overvalt. Ik kan mijn ogen dan echt moeilijk openhouden en zit dan te vechten om niet in slaap te vallen. Het frustreert mij zo erg! In het weekend slaap ik eigenlijk alleen maar bij, ben echt mensenmoe en raak alleen maar opgefokt wanneer ik teveel mensen zie. Wil het liefste de deur niet uit in het weekend en heb ook het idee dat ik het weekend nodig heb om mij weer voor te bereiden op de werkweek. Sinds 2/3 weken heb ik ook steeds blaasontsteking gerelateerde klachten, maar wanneer ik mijn urine laat testen bij de huisarts dan komt er niks uit. Ik heb chronische blaasontsteking dus 'gelukkig' wel een bekend probleem. Ik weet dat ik hier ontzettend moe van kan worden. Ik weet ook niet zo goed hoe ik er mee om moet gaan. Heb over drie weken vakantie en ben echt aan het aftellen 😅

één maand geleden

Ik was ook ontzettend moe! Bloedgeprikt en bleek ijzer te kort te hebben. Nu aan de ijzertabletten en voel me al een stuk fitter.

één maand geleden

Ik herken dit ook. Ben 25 weken nu en sinds 3 dagen zo extreem moe dat ik niets uit handen krijg. Heb nog een peuter van 3 jaar en zij wil nu sinds kort geen middagslaapje meer…🥱🥱🥱

één maand geleden

Heel herkenbaar. Ik heb zelf ook chronisch vermoeidheidssyndroom dus weet sowieso wat vermoeidheid kan doen. Voor mij helpen de volgende dingen: - naar m'n lichaam luisteren en rust pakken als ik dat nodig heb - hulp vragen aan anderen als dat nodig is - ontspanning zoeken dus echt even me time - middagdutje - voldoende beweging vooral buiten, bijvoorbeeld wandelen - prioriteiten stellen omdat ik vaak teveel tegelijk wil en mezelf juist daardoor uitput Als je ook nog werkt bespreek het dan zeker op je werk en kijk of je preventief naar de bedrijfsarts kunt. Wellicht is het beter om minder te werken tot je verlof. Wat ik nu zelf doe is dat ik de ochtend op kantoor werk, dan naar huis ga voor een middagdutje en daarna thuis nog wat werk doe. Ik heb het geluk dat dit met mijn baan kan, maar kijk vooral wat voor jou mogelijk is. Het helpt mij vooral om te kijken naar wat me energie geeft en wat energie kost. Ik probeer dan meer dingen te doen die energie geven en minder die energie kosten. Ik schrijf dit nu heel makkelijk op, maar dit is voor mij ook een lang leerproces geweest en ik maak nog steeds fouten. Hopelijk heb je hier iets aan en als je meer wilt weten, kun je me altijd een bericht sturen. Sterkte en luister naar je lichaam!