17 Reacties
20 dagen geleden
Reactie op Laian
Kun je zeker invriezen. Hier al een voorraadje gemaakt! 😁
Hoe heb jij het bewaard?
20 dagen geleden
Reactie op Laian
Met spuitjes van 5 ml. Met de hand "gekolfd" en opgevangen in een bakje, d ...
Ah ja slim! Waar heb je de spuitjes vandaan? Ik zie ze online maar vind ze vrij prijzig. Zeker omdat ik wel merk dat ik elke dag misschien wel meerdere kan vullen 😂 waar heb jij ze vandaan?
20 dagen geleden
Reactie op BlackFairy
Hoe neem je dit mee naar het ziekenhuis dan ?
Voor mij is het vooral als de aanleg niet goed lukt. En als de bevalling begint kan ik ze volgens mij in de vluchtkoffer doen en daar in een koeling leggen.
20 dagen geleden
Hoelang mag je de colostrum in de koelkast bewaren om later (op dezelfde temp) samen te voegen?
Mn spuitjes zijn bijna leeg dus wilde met bvzakjes verder gaan. Maar als ik tussen de 10-15cc per keer kolf voeg ik het liever samen.
18 dagen geleden
Reactie op annabel021998
Hoelang mag je de colostrum in de koelkast bewaren om later (op dezelfde te ...
Dat weet ik ook niet, maar ik wil het ook graag weten!
18 dagen geleden
Ik heb colostrum gekolft en ik heb het opgevangen in de spuit zelf zo verspil je het minste. Ik had 5 en 10 ml spuitjes en ik deed ze na 2 dagen in de vriezer dat werd mij aangeraden. Ik ben gisteren bevallen en moet even blijven hij drinkt de borst sinds de bevalling maar heeft wat extra nodig omdat het veel energie kost en aanhappen soms moeilijk is. Ook vallen baby’s de eerste dagen af dus is het fijn om wat bij te kunnen voeden. Hij heeft met de vorige voeding een spuitje van 5ml erbij gehad. Ze raden hier in het ziekenhuis de 5 en 10 ml spuitjes aan. Hier geven ze het als hij aan de borst ligt met een tepelhoedje met slangetje erin bij zodat hij denkt uit de borst te drinken. Vind ik persoonlijk erg fijn! Ik kolfde vooraf 5 tot 8 ml per dag met de hand.
17 dagen geleden
Reactie op -Shaun
Ik heb colostrum gekolft en ik heb het opgevangen in de spuit zelf zo versp ...
Hoe heb je het in de spuit zelf opgevangen? Loopt het er niet gelijk uit?
17 dagen geleden
Ik had spuitjes met een dop erop. Ik haal de spruit uitelkaar en draai de dop erop en dan vang ik melk op als ik klaar ben doe ik de stamper/zuiger erop en zet hem rechtop in een bakje in de koeling zo kan ik makkelijk de spuit vullen. Als hij vol is stamper/zuiger zachtjes aandrukken en recht houden dop los zachtjes melk omhoog doen en een beetje ruimte overlaten ivm bevriezen en dan de dop erop en in de vriezer :)