8 Reacties

één maand geleden

Ja, het is altijd lastig als mensen iets leuks voor je willen doen of zich zorgen maken.

één maand geleden

Reactie op Silver1208

Ja, het is altijd lastig als mensen iets leuks voor je willen doen of zich ...
Nee, dit gaat over je grens aangeven waar niet naar geluisterd wordt. Je voelt je niet serieus genomen en voelt je onvoldoende gehoord en gezien. Ook al komt het uit een goed hart van de ander, dit is natuurlijk alsnog frustrerend. Ik snap dat je frustratie van je kwijt moet schrijven. Hopelijk helpt het. Sterkte! 🌸

één maand geleden

Ik herken je frustratie omtrent de zwangerschapsdiabetes. Ik heb dit zelf in mijn eerste zwangerschap meegemaakt. Bij de eerste afspraak waar ik alleen was gingen ze uitleggen dat pizza, friet en cola geen goede basis is. Dingen die ik normaal écht niet wekelijks eet. Bij de tweede afspraak ging mijn man mee. Hij heeft een super gezond BMI en beaamde dat ik hetzelfde eetschema had als hem alleen wel kleinere porties. Hij zei: ik zou niet weten waar ze moet minderen. Toen ineens was mijn pancreas van slag en kon ik er helemaal niks aan doen. Dit waren de hormonen! Volg je eigen gevoel. Ik heb uiteindelijk een week lang gedaan alsof ik insuline gebruikte (in overleg met mijn man). Deze waardes heb ik toen doorgestuurd en ik werd na die week gebeld. De insuline werkt erg goed! Toen heb ik gezegd: dan mag je nu de apotheek bellen want ik heb mijn insuline nooit opgehaald. Toen mocht ik zonder blijven. Jij bent de baas over je eigen lichaam. Zolang je maar in het vizier houdt dat het veilig is voor de kleine in je buik!!

één maand geleden

Reactie op Henk24

Nee, dit gaat over je grens aangeven waar niet naar geluisterd wordt. Je vo ...
Dan moet je meer op je strepen gaan staan. Nee is nee.

één maand geleden

Reactie op Silver1208

Ja, het is altijd lastig als mensen iets leuks voor je willen doen of zich ...
Leuk is subjectief

één maand geleden

Reactie op Silver1208

Ja, het is altijd lastig als mensen iets leuks voor je willen doen of zich ...
Het is niet lastig, maar als ik zelf als nuchtere Friezin al duidelijk heb aangegeven dat ik dat niet wil is het duidelijk toch? Dan ga je niet door, ook niet achter iemands rug om. Nee is ook echt een antwoord.

één maand geleden

Reactie op Krisje5

Ik herken je frustratie omtrent de zwangerschapsdiabetes. Ik heb dit zelf i ...
Dankjewel, Ik heb aankomende woensdag mijn eerste afspraak en heb besloten dat ik gewoon een tweede test wil. En dat ga ik ook gewoon aangeven. Als ze niet gaan luisteren loop ik gewoon de kamer weer uit. Ik eet normaal (eigenlijk te weinig). ik volg al een dieet. Ik ben niks aangekomen tot nu toe tijdens mijn zwangerschap. Voor mijn gevoel zegt dus dat deze suiker test die ik nu gehad heb een foutieve positieve uitslag heeft gegeven. Ik hou zelf al mijn suikers bij. Deze waren gister ongelooflijk mooi… en ik ga niks in mijn lichaam spuiten als iets niet nodig is.

één maand geleden

Reactie op Henk24

Nee, dit gaat over je grens aangeven waar niet naar geluisterd wordt. Je vo ...
Het heeft inderdaad even geholpen. Ik heb gister een hele leuke fijne dag gehad bij mijn schoonouders😊. Het gaat inderdaad er om dat mensen over mijn grens heen gaan. Ondanks dat ik het vaak genoeg aangeef. Ik haat het als mensen gaan pushen terwijl er toch al duidelijk een antwoord is gegeven. En ik ken deze vriendin al meer dan 20 jaar dus ze weet hoe ik in elkaar steek.