7 Reacties
vorig jaar
Nope. Oei ik groei is ook gebaseerd op een heel klein onderzoek, dus niet representatief.
Bij m’n dochter van 2 en dochter van 8 weken nog nooit iets van een sprong oid gemerkt
vorig jaar
Als je een bieb abonnement hebt zou je daar ook het boek kunnen lenen wanneer je meer wil weten over een sprongetje of het hele principe. Het is een achterhaalde theorie, een beetje baby horoscoop maar ik merk dat wij het wel fijn/leuk vinden soms de sprongetjes na te slaan. Wij hebben de app dus wel.
Wat je ook kan doen is zelf de sprongenkalender oei ik groei opzoeken, deze foto is uit het boek. De weken tellen vanaf de uitgerekende datum, en de sprongetjes zullen ergens ongeveer rond de blokjes zitten.

vorig jaar
Ik heb de app wel gekocht en vond dat hij bij mijn zoon echt op de dag af klopte, het is vooral “leuk” om te lezen wat ze leren in een sprong. Als je kindje veel last heeft van sprongen zijn het best zware dagen/weken. Ik was bij mijn zoon hierdoor zo gefocust op die app en zat de tijd uit tot z’n sprong voorbij was. Hierom heb ik nu besloten niet echt naar de app te kijken. Mijn dochter is nu 8,5 week en lijkt er ook weinig last van te hebben maar dat is misschien ook omdat wij ons er niet op focussen.
vorig jaar
Ik vind het het niet waard. De sprongen kloppen bij onze dochter totaal niet. (Ken ook mensen waarbij het wel precies klopt hoor).
Eigenlijk is vanaf de geboorte tot aan de +- 12 weken 1 grote ontwikkeling. Wij houden die dagen dus totaal niet aan. Geeft mij vooral heel veel meer rust als je in je hoofd hebt dat ze continu aan het ontwikkelen is en hier last van kan hebben dan alleen op die paar dagen volgens de app.
vorig jaar
Ik heb gewoon de GroeiGids via het consultatie bureau. Daar komt alle informatie langs die je moet weten en is gratis!