13 Reacties

6 maanden geleden

Voor mijn iets grotere kids nu 7 en 9 is het belangrijker dat er veel leuke speelmogelijkheden in de buurt zijn dan perse een tuin. Voor een kleintje is een tuin leuk, maar ook in een kleine tuin kan gespeeld worden

6 maanden geleden

Wij hebben niet perse een kleine tuin maar ook niet super groot. Ik vind het belangrijk om er te kunnen zitten. Ik heb al een kleine van 2,5 en ja het is leuk als er bijvoorbeeld een klein glijbaantje of zwembadje in kan maar het hoeft niet perse allemaal. Kinderen weten en beseffen niet dat een tuin ook groot kan zijn met vanalles erin dus vaak zijn het meer onze gedachte denk ik? En die zon heb je smorgens lekker en vaak doe je toch een parasol of iets omdat die anders te scherp is in de zomer. Als het huis goed voelt komt dat ook wel weer goed. Voor je het weet zit je weer alleen met je boekje en koffie in de tuin omdat ze met vrienden aan het spelen zijn🙈🤣

6 maanden geleden

Reactie op anne-mr

Voor mijn iets grotere kids nu 7 en 9 is het belangrijker dat er veel leuke ...
Precies dit! Jaren opgepast bij een gezin met een kleine tuin. We zaten vaak in de tuin, maar nog veel vaker gingen we lekker ravotten in de speeltuin om de hoek. Speelmogelijkheden zijn belangrijker dan een grote tuin zou ik willen zeggen 😊😊

6 maanden geleden

Wij wonen in een appartement en hebben dus geen tuin. Wel hebben we een leuke speeltuin voor ons en daar vermaakt mijn dochter zich prima 😇

6 maanden geleden

Toch ideaal want dan verbrand je kindje ook niet snel. Een zand tafel en mini glijbaan past overal en met een leuke speeltuin in de buurt kom je een heel eind

6 maanden geleden

Hier is ene tuin wel essentieel voor de jongens (3 en 1,5). Het is niet groot, gewoon een typisch rijtjeshuis tuin. Maar ze kunnen zich wel erg goed vermaken, zandbak, klimrekken, of gewoon een schop geven en in wat aarde graven. Vervangt in dat opzicht vaak de t.v. als ik aan het koken ben. Ook als het regent willen de jongens vaak naar buiten. In de tuin kan dat prima, ben ik lekker binnen ;)

6 maanden geleden

Ik denk dat dat ook heel persoonlijk is. Wij hebben een hele grote tuin. En ik ben er heel blij mee. Het is een groot speel paradijs voor de kinderen maar ook nog lekkere plekjes voor onszelf. In de zomer leven wij echt buiten. Onze kinderen spelen ook erg graag buiten. Het enige mindere vind ik het onderhoud. Heb totaal geen groene vingers. Gelukkig mijn partner wel.

6 maanden geleden

Wij hebben een hele grote tuin en ik vind dat zelf heerlijk. Maar heel eerlijk: Mijn dochtertje vindt het vaak nog veel leuker om van de glijbanen bij de speeltuintjes in de buurt te gaan. Dus het is zeker niet noodzakelijk! En wat betreft die zon: in het begin alleen maar ideaal: 's Middags slapen ze dan toch nog (ons dochtertje slaapt nu meestal tussen 13-16 uur)

6 maanden geleden

Wij hebben een grote tuin en met een zoontje van 3 die echt een buitenrat is zou ik echt niet zonder tuin kunnen. Vorige hebben we nieuwe speeltoestellen laten plaatsen. Zomers het zwembad op en vanaf mei tot met oktober zijn wij altijd buiten. ☀️

6 maanden geleden

Wij hebben niet echt een grote tuin, er staat een schuurtje in en een schommel en een glijbaan. Veel meer past niet. Maar eigenlijk spelen we meer op het grasveldje achter het huis, in het park ietsje verderop of in de speeltuin. Het is wat je wenst, wat je wilt en wat er te doen is om je heen. Sommige gezinnen hebben geen tuin en die kinderen zijn er echt niet minder om.

6 maanden geleden

Het is denk ik persoonlijk, ik heb een ruime tuin en echt een gedeelte met kunstgras voor de kinderen. Wij zitten veel buiten en spelen ook veel buiten. Maar als je niet beter weet dan zal je het niet nodig hebben denk ik hoor.

6 maanden geleden

Dank allemaal!

6 maanden geleden

Toen wij gingen samen wonen was het voor ons wel een must voor een tuin. Met het oog op een kindje en wij houden van gezellig bbq’en met vrienden enz Wij hebben nu best een ruime tuin, maar niet super groot. Staat lounge in en in de zomer past er nog prima een zwembad van 2,60 op 1,70 en hebben we nog ruime om er langs te lopen. Wij leven ook echt buiten als het lekker weer.