16 Reacties
6 maanden geleden
Wat vervelend zeg! Ik heb zelf sinds een week of 3 a 4 last van kleine witte bultjes die ontzettend jeuken! Door het krabben krijg ik nu ook allemaal blauwe plekken. Zojuist bij de huisarts geweest en die weet het ook niet precies, denkt misschien iets van netelroos.. ziet er wel heel anders uit bij mij dan bij jou maar misschien heb je er iets aan!
6 maanden geleden
Lijkt inderdaad op eczeem, kan in zwangerschap ontstaan/verergeren. Miconazol crème helpt hier niet tegen (dat is tegen een schimmelinfectie). Belangrijk is om de huid goed vet te houden (dus insmeren dagelijks, niet te vaak/lang/heet douchen). Verder zou ik langs de huisarts gaan, die kan een eczeem zalf geven, bijvoorbeeld triamcinolonzalf. Dat gebruik ik zelf tegen eczeemplekjes (had ik al voor zwangerschap) en helpt!
6 maanden geleden
Reactie op FinolaBruins
Lijkt inderdaad op eczeem, kan in zwangerschap ontstaan/verergeren. Miconaz ...
Fijn dat jij hier ook bekend mee bent!
Heb jij het op je armen? En breid het zich uit? Voornamelijk ronde plekken?
Aanvankelijk heb ik miconazol gesmeerd omdat een collega arts dacht dat het een schimmel was…
vanwege een duidelijke kring…
Daarom heb ik dat eerst 14 dagen gesmeerd… vaak ook een eerste keus bij een ha…
Als het niet weggaat, is het waarschijnlijk geen schimmel…
As do even naar de huisarts…
6 maanden geleden
Ik heb hier tijdens mijn vorige zwangerschap ook veel last van gehad en ben toen doorverwezen naar een dermatoloog. Bleek zwangerschapsjeuk te zijn (zie ook https://www.huidziekten.nl/folders/nederlands/zwangerschapsjeuk.htm) Het is een vorm van atopisch eczeem. Dit kan zich uiten in rode plekken of juist jeuk en bulten zoals momtobe beschrijft.
Ik merk dat ik er nu ook weer last van begin te krijgen. Destijds heb ik een corticosteroïd crème gekregen omdat het toen heel uitgebreid was. Maar anders is het advies vooral nagels kort houden en de huid vet houden, eventueel als het vurig aanvoelt kan koelzalf wat verlichting geven en niet te heet douchen. Hopelijk heb je er wat aan en veel sterkte!
6 maanden geleden
Ik heb ook jeuk! Op m'n arm iets eczeem-achtig, dat houd ik vet met shea butter.
Verder heb ik jeuk op mijn buik en rug, maar daar zie je niets van. Daar smeer ik mentho10 op. Zat vorige zwangerschap een monster van in m'n pakket wat ik van de verloskundige kreeg en mij helpt het.