16 Reacties

6 maanden geleden

Jeetje wat vervelend. Ik heb hier zelf geen last van maar ik ken wel vrouwen die dit ook hadden. Het lijkt een beetje op zwangerschapseczeem🤔

6 maanden geleden

Reactie op f0723

Jeetje wat vervelend. Ik heb hier zelf geen last van maar ik ken wel vrouwe ...
Jaa ziet er ook zo onsierlijk uit.. Dacht idd misschien dat anderen dit ook hebben of wellicht herkennen… Ik denk zelf ook aan eczeem… Dankje voor je reactie!

6 maanden geleden

Wat vervelend zeg! Ik heb zelf sinds een week of 3 a 4 last van kleine witte bultjes die ontzettend jeuken! Door het krabben krijg ik nu ook allemaal blauwe plekken. Zojuist bij de huisarts geweest en die weet het ook niet precies, denkt misschien iets van netelroos.. ziet er wel heel anders uit bij mij dan bij jou maar misschien heb je er iets aan!

6 maanden geleden

Lijkt inderdaad op eczeem, kan in zwangerschap ontstaan/verergeren. Miconazol crème helpt hier niet tegen (dat is tegen een schimmelinfectie). Belangrijk is om de huid goed vet te houden (dus insmeren dagelijks, niet te vaak/lang/heet douchen). Verder zou ik langs de huisarts gaan, die kan een eczeem zalf geven, bijvoorbeeld triamcinolonzalf. Dat gebruik ik zelf tegen eczeemplekjes (had ik al voor zwangerschap) en helpt!

6 maanden geleden

Reactie op FinolaBruins

Lijkt inderdaad op eczeem, kan in zwangerschap ontstaan/verergeren. Miconaz ...
Fijn dat jij hier ook bekend mee bent! Heb jij het op je armen? En breid het zich uit? Voornamelijk ronde plekken? Aanvankelijk heb ik miconazol gesmeerd omdat een collega arts dacht dat het een schimmel was… vanwege een duidelijke kring… Daarom heb ik dat eerst 14 dagen gesmeerd… vaak ook een eerste keus bij een ha… Als het niet weggaat, is het waarschijnlijk geen schimmel… As do even naar de huisarts…

6 maanden geleden

Reactie op Momtobe🤍

Wat vervelend zeg! Ik heb zelf sinds een week of 3 a 4 last van kleine witt ...
Wat vervelend voor je deze plekjes! Ziet er heel anders uit… Heb je in de zon gezeten toevallig ?

6 maanden geleden

Reactie op Lilou5

Wat vervelend voor je deze plekjes! Ziet er heel anders uit… Heb je in de z ...
Nee niet echt in de zon gezeten.. en het zit vooral op mijn benen, die zijn al helemaal niet in de zon geweest haha 🥲

6 maanden geleden

Ik heb hier tijdens mijn vorige zwangerschap ook veel last van gehad en ben toen doorverwezen naar een dermatoloog. Bleek zwangerschapsjeuk te zijn (zie ook https://www.huidziekten.nl/folders/nederlands/zwangerschapsjeuk.htm) Het is een vorm van atopisch eczeem. Dit kan zich uiten in rode plekken of juist jeuk en bulten zoals momtobe beschrijft. Ik merk dat ik er nu ook weer last van begin te krijgen. Destijds heb ik een corticosteroïd crème gekregen omdat het toen heel uitgebreid was. Maar anders is het advies vooral nagels kort houden en de huid vet houden, eventueel als het vurig aanvoelt kan koelzalf wat verlichting geven en niet te heet douchen. Hopelijk heb je er wat aan en veel sterkte!

6 maanden geleden

Reactie op svdn

Ik heb hier tijdens mijn vorige zwangerschap ook veel last van gehad en ben ...
Dankje voor je reactie! Ik zit er niet aan… qua krabben verder… Begin toch steeds meer naar eczeem te neigen…

6 maanden geleden

Ik heb ook jeuk! Op m'n arm iets eczeem-achtig, dat houd ik vet met shea butter. Verder heb ik jeuk op mijn buik en rug, maar daar zie je niets van. Daar smeer ik mentho10 op. Zat vorige zwangerschap een monster van in m'n pakket wat ik van de verloskundige kreeg en mij helpt het.

6 maanden geleden

Hier dus ook!!!zo raar en super vervelend

6 maanden geleden

Toch lijkt je foto wel een soort netelroos ofso? Wat zegt de dokter? Jeukt het ook?

6 maanden geleden

Reactie op Sosaev

Toch lijkt je foto wel een soort netelroos ofso? Wat zegt de dokter? Jeukt ...
Jaa dacht ik ook aan… maar netelroos zijn wel iets meer blaasjes… dit is meer schilferig en ruw… Morgenochtend heb ik m’n afspraak!

6 maanden geleden

Reactie op Lilou5

Jaa dacht ik ook aan… maar netelroos zijn wel iets meer blaasjes… dit is me ...
Benieuwd ! Laat je t weten?

6 maanden geleden

Reactie op Sosaev

Benieuwd ! Laat je t weten?
Kan een combi zijn…. Dus nu eerst hydrocortison… En ene vette crème… Kijken of dat werkt en na 2-3 weken mag ik een sterkere gaan smeren… ben benieuwd

6 maanden geleden

Reactie op Lilou5

Kan een combi zijn…. Dus nu eerst hydrocortison… En ene vette crème… Kijken ...
Oh nou idd heel benieuwd! Hopelijk werkt t ! Succes!