17 Reacties

15 dagen geleden

Ik ben geen Lord of the rings fan dus dan heb je de associatie sowieso niet haha! Jullie vinden de naam allebei leuk dus dan zou ik er gewoon voor gaan en maling hebben aan wat de buitenwereld ervan vindt! Verder weet ik niet zo goed hoe je het inderdaad uit moet spreken dus dat zou ik er gewoon bij vertellen😊

15 dagen geleden

Ik zou Kirdan/Kierdan zeggen, en eerder denken dat het een Ierse naam is dan iets van LOTR. Maar dat is omdat het geen “hoofdpersonage” is en mijn omgeving en ik niet zo in de fantasy literatuur zitten 😅 Ik vind hem wel leuk, Kiran lijkt een beetje de “simpele”, niet-elf versie mocht je een alternatief zoeken.

15 dagen geleden

Ik zou sierdan zeggen en kijk geen LOTR. Misschien is Kieran of Kyran ook een leuke optie?

15 dagen geleden

Ik weet ook niet hoe je het uitspreekt. Zou zelf denken Sierdan, maar geen idee of dat klopt. Ik heb wel LOTR gekeken, maar zou niet direct weten wie Cirdan is 😁. Dacht bij het verhaal te lezen aan Legolas 😂. Als je het met een K uitspreekt als Kirdan. Zou ik overwegen om het ook met een K te schrijven, omdat wij Hollanders het anders waarschijnlijk verkeerd uitspreken. Vind Kirdan of Kieran wel een erg leuke naam.

15 dagen geleden

Ik zou bij de naam ook eerder aan Iers denken, dan aan LotR. En ook wat hieronder werd gezegd vanwege dat het niet 1 vd hoofdpersonages is. Zou namelijk niet 1,2,3 weten wie dat ook alweer was uit LotR.

15 dagen geleden

Reactie op mssinga

Ik zou bij de naam ook eerder aan Iers denken, dan aan LotR. En ook wat hie ...
Maar vind het een leuke naam. Zou het uitspreken als Kirdan

15 dagen geleden

Ik zou het uitspreken als “Sierdan” ipv “Kirdan”. Ik kijk geen LOTR dus weet niet hoe het daar uitgesproken wordt? Met S of met K? In het geval van de K zou ik het dan ook zo schrijven als je niet steeds wil verbeteren Wij hebben ook een naam gekozen waarbij ik bang ben dat mensen een link met iets gaan leggen, maar we vinden de naam gewoon echt zo mooi (en vonden ook geen andere naam waar we het beide over eens waren…). Dus als jullie het beide mooi vinden: niets aantrekken van de associaties die mensen al dan niet kunnen hebben en gewoon doen! ☺️

15 dagen geleden

Ik zou het uitspreken als Sierdan. En geen associatie. Mijn vriend herkende het wel

15 dagen geleden

Hihi, ik had geen idee wat je bedoelde met LOTR, maar door de reacties inmiddels wel ;) Hier dus iig geen associatie. Wij hebben voor ons oudste zoontje een naam die echt altijd verkeerd wordt geschreven wanneer je hem noemt. En ook gewoon soms door opa's en oma's (en zó moeilijk is hij nou ook weer niet). Dus nu met ons tweede kindje kiezen we bewust voor iets waar ws minder spelfouten bij gemaakt worden 😅 Dus ik zou zeker voor de uitspraak gaan die jullie beide leuk vinden, en dan de schrijfwijze kiezen die daar het best bij aansluit. Maar dat is dus puur door onze ervaring, want ik ben verder sowieso voor kiezen wat je leuk vindt!

15 dagen geleden

Leuke naam en niet direct de LOTR associatie mee. Wat al vaker gezegd is: meer de associatie van ‘oh, een Ierse / Keltische naam’. Zou het ook uitspreken als Kirdan. Eventueel zou je nog kunnen googlen naar verschillende schrijfwijzen (misschien zijn sommige duidelijker of vind je die mooier). Zo kan je de naam Ciaran zowel op de Ierse als de Engelse manier (Kieran) schrijven.

15 dagen geleden

Reactie op juliasz

Leuke naam en niet direct de LOTR associatie mee. Wat al vaker gezegd is: m ...
Dankje. Ik zou het inderdaad nog met een K kunnen schrijven want met die klank spreek je het inderdaad uit. Maar zodra je die googled blijf je uitkomen op Círdan of op rare dingen die nergens meer mee te maken hebben 😅 En wie ben ik om Tolkien tegen te spreken 🤣 Sowieso... oude ierse/keltische namen hadden wel vaker een C ipv een K als schrijfwijze 🤷‍♀️ Dus dat voordeel heb ik nog enigzins

15 dagen geleden

Ik zou het uitspreken als Sierdan.

15 dagen geleden

Zelf heb ik hier geen associatie bij. Wel heb ik zelf een unieke naam die mijn ouders in een sci-fi serie zijn tegengekomen in de jaren negentig. Realiseer je dat met bijzondere namen mensen altijd zullen vragen waar het vandaan komt. Ik heb me hier lang voor gegeneerd om uit te leggen, maar inmiddels vind ik het geen punt (en blijkt het ook een Welsch naam te zijn). Goed, een aparte naam hebben vind ik nu helemaal prima, maar het vraagt wel altijd uitleg!

15 dagen geleden

Ik zou het uitspreken als Kierdan. Heb zelf helemaal niks met LOTR, de enige naam die ik ken is Frodo 😆 dus zou daar nooit de associatie mee hebben. Denk dat dat echt wel mee zal vallen, niet iedereen is fan van die films.. Kies vooral een naam die júllie leuk vinden en maak je niet druk over wat de rest van de wereld kan denken! 😊 Denk dat het sowieso wel meevalt

15 dagen geleden

Ik had de link nog niet gelijk gelegd. Als het nou Sméagol was geweest had ik hard gelachen. Als jullie de naam leuk vinden is het toch goed! Mijn oudste zoontje zijn naam komt ook van een serie en ik ben er nog steeds erg blij mee. Zou het zelf idd als Kierdan uitspreken.

14 dagen geleden

Reactie op Roce

Ik zou het uitspreken als Sierdan.
Ik ook 🤭 verder wel een leuke unieke naam.

14 dagen geleden

Ik vind lotr vreselijk, dus ik herken het dan ook niet 😂 Zou denken dat het een Ierse naam is. Ik zou het uitspreken als Sirdan