8 Reacties

2 dagen geleden

Ik ben bevallen met koorts vermoeden op gbs en dit was idd aangetroffen dus een weekje ziekenhuis met antibiotica voor de kleine want die had een infectie. Ik ben drager van gbs kwamen we achter na de geboorte en ze hebben mij gezegd dat je altijd drager blijft alleen is die niet altijd actief. De volgende zwangerschap gaan ze bij mij kweek nemen en tijdens de bevalling aan de antibiotica uit voorzorg dat er evt sneller antibiotica bij de baby mocht die er ziek van worden.

2 dagen geleden

Reactie op -Shaun

Ik ben bevallen met koorts vermoeden op gbs en dit was idd aangetroffen dus ...
Ja zo begreep ik het ook altijd! Raar verhaal toch, dat het ineens weg is?

2 dagen geleden

He wat gek. Ik hoor nu ook verschillende verhalen.. bij mij was het juist andersom. Eerste zwangerschap was gbs aangetroffen, achter gekomen via een blaasontsteking. In week 36 een check gehad en toen was hij niet meer aanwezig en hoefde ik dus geen antibiotica. Nu weer gbs, wel met recente swap aangetroffen. Advies is dus antibiotica tijdens de geboorte. En de arts vond het juist vreemd dat ik de vorige keer geen antibiotica heb gehad, juist omdat je nou eenmaal drager bent of niet 🤷🏻‍♀️

2 dagen geleden

Ben trouwens wel heel benieuwd naar jouw ervaring 😊 Hebben jouw kindjes er nadelen van gehad? Van de antibiotica. Als in, darmkrampjes, allergieën etc.? Vind dat wel heel spannend, want hier is vanuit de familie al aanleg voor astma en allergieën.. baal er echt van dat ze al die goede bacteriën mist in het begin. Voelt als een slechte start, maar het risico op een ernstige infectie wil ik ook niet nemen.. En hebben jij en je kindjes probiotica genomen?

2 dagen geleden

Reactie op Jaan89

He wat gek. Ik hoor nu ook verschillende verhalen.. bij mij was het juist a ...
O da’s helemaal bijzonder ja. Na de blaasontsteking was er bij mij geen vraag meer (werd ook niet gesteld) over wel/geen kweek; blaasontsteking door GBS=risicogroep=antibiotica. Achteraf heb je natuurlijk altijd een keuze, maar wist ik veel..

2 dagen geleden

Reactie op Jaan89

Ben trouwens wel heel benieuwd naar jouw ervaring 😊 Hebben jouw kindjes er ...
Altijd lastig te zeggen wat door de ab komt en wat door de aanleg. Hier ook best wat astma en allergieën in de familie. Ene kind heeft er meer last van dan de andere, hoewel ze allebei antibiotica en borstvoeding hebben gehad 🤷‍♀️ Probiotica bij degene met meer allergieën wel gedaan, bij de ander niet, dus zeg het maar… Geen fijn idee hè, dat je darmen na antibiotica zo’n tijd nodig hebben om weer op het oude niveau te komen. Las wel vorige week nog dat ze geen overtuigend bewijs hebben dat ukjes (zeker die bv krijgen) daar net zoveel last van hebben als volwassenen. Zou heel snel weer op het goede niveau zijn..

één dag geleden

Reactie op evef

Altijd lastig te zeggen wat door de ab komt en wat door de aanleg. Hier ook ...
Thanks voor het delen. Wat een verschil dan tussen jouw 2 kinderen, het is ook lastig er iets over te zeggen want je kunt het nu eenmaal niet bij hetzelfde kind vergelijken. Wel fijn dat je ze beide borstvoeding hebt kunnen geven, dat scheelt ook al een hoop voor een goede opbouw! Een geruststellende gedachte dat ze snel weer op het oude niveau zitten. Hopelijk valt het allemaal mee inderdaad.. En lukt het jou nu na jouw (positieve) nieuws een goede keus te maken?

10 uur geleden

Reactie op Jaan89

Thanks voor het delen. Wat een verschil dan tussen jouw 2 kinderen, het is ...
Mja ik blijf het een apart verhaal vinden. En zo’n momentopname hè, als je wel drager bent kan het qua activiteit over twee weken weer heel anders zijn. Dus ja, hoeveel zegt dit… Maargoed, toch maar overschakelen op een plan zonder antibiotica… Op hoop van zegen!