29 Reacties
één maand geleden
Hoe het in de praktijk gaat zal nog moeten blijken. Hier ook 2 katten die altijd op bed slapen. We hebben een muggennet speciaal voor wiegjes gekocht die we over het wiegje plaatsen zodat de katten niet direct bij de baby kunnen komen. Prenatal verkoopt dat voor camping bedjes en die past.
één maand geleden
Onze katten slapen ook regelmatig op bed, en een van hen kan deuren open maken. Maar ik wil absoluut niet het risico lopen dat een van hen op de baby gaat liggen, dus de deur klink gaan we straks omhoog zetten
één maand geleden
Reactie op Jolijn1987
Onze katten slapen ook regelmatig op bed, en een van hen kan deuren open ma ...
En de katten beneden in de woonkamer snachts, zodat we gemauw/gekrab aan de deur zo min mogelijk horen. Zal even wennen zijn voor ze…
één maand geleden
Ik lees mee! Heb precies hetzelfde probleem en dezelfde zorgen. Zat er aan te denken de kat nu al af en toe buiten de kamer te laten slapen om te wennen, maar vrees voor nog meer slapeloze nachten. Of om de cosleeper alvast naast het bed te zetten en met aluminium te bedekken. Maar misschien heeft iemand betere ideeën?
één maand geleden
Ik heb deze besteld! Sindsdien niet meer interessant voor de katten en kan ik met een gerust hart slapen als de baby slaapt. Natuurlijk zonder makkelijker maarja mijn katten uit de slaapkamer verbannen gaat na zoveel jaar niet meer lukken 😂
één maand geleden
Reactie op Wenteleefje
Ik heb deze besteld! Sindsdien niet meer interessant voor de katten en kan ...
Heb de co sleeper expres al
opgezet. Eerst zonder. Toen gingen ze proberen erin te springen. Toen met en sindsdien kijken ze er niet meer naar 😁. Weten nu dat t niet meer kan. Dus zou zeggen lekker opzetten en kijken hoe ze erop reageren. Babykamer heb ik wel dicht. Want kat ging elke x in ledikant liggen 😂. Zijn nu gewend dat die kamer dicht is als wij er niet zijn. Box is wel een ding want dat is de favoriete mand geworden. Maarja ligt baby toch in als wij erbij zijn. Gaan het ervaren 😂
één maand geleden
Wij hebben 2 katten (senior) die ook bij ons op bed slapen. We hebben de co sleeper, box (en gehele kledingkamer) daarom al meer dan een maand gereed staan zodat ze er aan kunnen wennen. De een was helemaal gek op de commode en vervolgens het ledikant, de ander gaf 3x niks om de baby meubels. De co sleeper heeft de een 2x in gelegen en nooit meer naar omgekeken. Wij kregen ook als tip om het zo aan te pakken want dan verliezen ze hun interesse in de meubels tegen de tijd dat de baby er gebruik van moet maken. Ik denk als de baby er eenmaal in ligt dat ze er toch niks van moeten hebben
één maand geleden
Wij zaten over hetzelfde na te denken, zeker onze ene kat slaapt het liefst dicht tegen ons aan op bed.
Onze babykamer was de oude logeerkamer en daar stond dus nog een bed.
Wij hebben uiteindelijk besloten dat zo lang de baby in de co sleeper slaapt, wij op de babykamer slapen.
Na een half jaartje kan dan het logeerbed eruit en kan de baby in een ledikantje gaan slapen.
Dan verhuizen wij weer terug naar onze slaapkamer.
We konden het niet over ons hart verkrijgen ze uit te slaapkamer te verbannen na zoveel jaar
één maand geleden
Ik zou bij onze kat niet zo snel een muggennet proberen, ze heeft laatst zich een gat door onze klamboe weten te krabben om zo lekker op ons bed te kunnen liggen haha. Mijn ervaring van eerder is dat ze snel met haar nageltjes erin vast komt te zitten bij een poging zich ergens doorheen te wurmen. Maar misschien is mijn kat wat meer een sloper dan andere katten (het wollen dekentje van Engel in de wieg heeft ze ook al kapot gebeten :( boehoe…
één maand geleden
Wij hebben ook twee katten. 3,5 en 1,5 jaar.
Een week of 10 terug zijn we begonnen al om de katten toch buiten de slaapkamer te laten 's nachts. Dan koppelen ze het niet straks aan de baby.
T ging me echt aan mn hart maar blij het gedaan te hebben. Eerste weken vonden ze echt niet leuk, maar inmiddels zijn ze eraan gewend. Als wij naar bed gaan, lopen ze vaak zelf al naar kantoor. Daar zijn ze nu 's nachts. Om de kinderwagen hebben we nu even huishoudfolie gedaan want daar lagen ze ook steeds in. En in de box liggen ballonnen, vinden ze inmiddels niet meer interessant om in te kruipen.
één maand geleden
Onze twee katten blijven beneden wanneer we gaan slapen. Dit zijn ze van jongs af aan gewend, dus geen enkel probleem. Dit was voor iedereen ook rustiger met de nachtvoedingen/verschonen/gebroken nachten. Plus: je staat niet met een slaapdronken hoofd op je kat (die van ons hebben er één handje van om voor je voeten te gaan lopen/zitten/liggen)... Overdag kunnen ze overal bij, maar die van ons negeerden het ledikant met baby😅
één maand geleden
Ik had even meegelezen, ik heb ook een kat. Ik ben zelf bang dat als ik mijn kat uit de slaapkamer weer dat ze een hekel gaat krijgen aan de baby. Mijn kat kan al zo moeilijk tegen verandering.
Ik ga de tip proberen om dingen alvast neer te zetten zodat ze interesse verliest.
En misschien een eigen mandje op bed?
één maand geleden
Onze kat is hier om al voor ik zwanger was van de slaapkamer naar de gang gebonjourd. 3 nachten slecht geslapen maar dat hadden we getimed en uiteindelijk sliepen we beiden veel beter. Ik wist niet dat de kat zo onrustig was in bed!
Dus als ik een tip mag geven; wacht niet tot de baby er is. dan wil jr zo graag slapen dat er geen ellende met de kat (uit de co houden, of gemiauw op de gang) nog bij hoeft. En ik denk dat die concurrentie tussen kat en baby het voor de baby dan ook niet veiliger maakt.
één maand geleden
Ach ik word al verdrietig van het idee mijn kat buiten te sluiten.. we hebben vannacht weer zo lekker samen geslapen.
Hij heeft geleerd dat ie niet op mijn kussen mag en dat doet ie ook niet meer (is een zijden kussen en zijn nagels slopen alles...). Hij kan dan ook prima leren om niet in een babybed te slapen.
Wij gaan overigens niet voor een co sleeper, maar voor een wieg
één maand geleden
Reactie op LiselotteMus
Wij hebben 2 katten (senior) die ook bij ons op bed slapen. We hebben de co ...
Dat doen wij ook! Ze hebben 2 weken volop in de box gelegen en op de commode en in het bedje. Nu is er niks meer aan en gaan ze liever op de lekkere warme verwarming. Problem solved!
één maand geleden
Wij hebben in het gehele huis geen deuren zitten boven niet en beneden niet. Slapen ook met z’n alle straks op een kamer. De katten slapen ook op bed naast ons. Ik heb het bedje opgezet en ze kijken er niet eens naar om. Ze hebben ook een mandje op bed waar ze altijd in liggen ik denk dat het wel mee valt als de baby er is. Mijn ouders hebben hier vroeger ook nooit moeilijk of anders om gedaan met de katten.