29 Reacties
één maand geleden
Onze kat ging op het kinderwagen mandje liggen.
3 avonden ervan afgestuurd. Nu aluminiumfolie opgedaan en ze kijkt er niet meer naar om.
De katten mogen van mij mee de kinderkamer in, ze mogen in de vensterbank en we hebben daar een stoel staan en mag ze bij mij op schoot. Even zien of het op schoot wel handig was, vanwege voeden als het zover is.
De kat durfde het aan om op het ledikant te springen, maar werd er gelijk afgestuurd en heeft dit niet weer gedaan.
De deur is meestal wel dicht als ik daar niet ben.
Je kan dus alvast het bedje er neerzetten en kijken hoe het gaat? Grenzen aangeven.
Anders folie of ballonnen erin doen. Ik zou alleen wel erbij blijven als de baby er echt in ligt en beiden niet alleen achterlaten, vooral in het begin.
één maand geleden
Reactie op DaCha
Onze kat is hier om al voor ik zwanger was van de slaapkamer naar de gang g ...
Katten maken je inderdaad vaak wakker nachts, ook onbewust.
Als ik de kat even toe laat op bed, probeert ze het de volgende dag weer, weer even streng zijn en daarna is het weer goed. Je moet dan echt consequent zijn.
12 dagen geleden
Nu de uitgerekende datum dichtbij komt en het elk moment kan beginnen, hebben we alvast een nachtje 'geslapen' zonder kat. Vond ze niet leuk.
Hoop zo dat ze snel weer bij ons kan slapen na de bevalling. Maar veiligheid eerst.
Ik ben benieuwd of er al kattenbaasjes zijn die al zijn bevallen en wat de ervaringen zijn
12 dagen geleden
Reactie op Wenteleefje
Ik heb deze besteld! Sindsdien niet meer interessant voor de katten en kan ...
Thanks voor de tip! Ik heb deze ook besteld. Kan het tot nu toe ook nog niet over mijn hart verkrijgen om te oefenen met de katten buiten de slaapkamer te laten slapen 😄 ook een beetje mijn kindjes. Maar uiteraard hangt het er vanaf hoe ze straks reageren. Wat moet dat moet...
12 dagen geleden
Reactie op Cher987
Thanks voor de tip! Ik heb deze ook besteld. Kan het tot nu toe ook nog nie ...
Onze dochter is drie weken geleden geboren. De eerste nachten hebben we de slaapkamerdeur toch dicht gedaan. De katten waren zo enorm gefocust op onze dochter en schrokken vaak ook van haar als ze geluidjes maakte. Daardoor voelde het voor mij niet veilig om de slaapkamerdeur open te houden. Na een paar dagen waren ze een beetje gewend aan de baby en hebben we ze weer in de slaapkamer gelaten. In t begin gingen ze nog wel bij de co skeeler kijken en dan heb ik ze weggestuurd. Nu gaat het al een paar weken helemaal prima!
12 dagen geleden
Reactie op Cher987
Wat goed om te horen! Zijn ze al wat minder schrikkerig nu? Ik ben heel ben ...
Ja! Gaat goed. Wel vinden ze t nog steeds een beetje spannend. Je merkt ook dat ze minder vaak komen en meer hun eigen ding doen nu. Is nog wel even wennen dus 😜