16 Reacties

2 maanden geleden

Ik volg ook even. We hebben een kat die geen andere beesten accepteert en inmiddels ook mensenschuw is. Super aanhankelijk bij ons (irritant aanhankelijk soms...) en echt bang voor kinderen. Als een baby in een serie huilt kijkt ie paniekerig op (hij reageert niet eens zo op blaffende honden).. Ik ben heel benieuwd hoe hij reageert en lees graag tips mee... ik hoop zo op een goede relatie tussen baby en kat!

2 maanden geleden

James en Lily 😂 I like it! Wij hebben ook 2 katten en ben ook wel benieuwd hoe dat zal gaan. Zijn wel mega zachtaardige beestjes, maar je laat een dier en een klein kind toch nooit alleen. Ook goed opletten dat ze niet op het gezicht van je kindje gaan liggen. En ik las dat je bijvoorbeeld sokjes van de baby over je katten kunt wrijven, zodat de baby wat bekender ruikt. Maar voor ons wordt dit ook de eerste keer dus ik volg graag voor tips!😊

2 maanden geleden

Wij hebben ook 2 katten en ik was hier ook benauwd voor. Toen ons 1ste kindje geboren werd reageerde ze echt rustig! Alsof ze weten dat het een pasgeboren baby’tje is. Ze zijn altijd ook heel voorzichtig met haar geweest. Nu ze een peuter is rennen ze wel weg voor haar als ze te wild is haha

2 maanden geleden

Wij hebben 3 katten thuis en ondanks dat hun niet echte schoot katten zijn en weg rennen van vreemde, lagen hun alle 3 elke keer bij de kleine.

2 maanden geleden

Wij hadden twee katten. De kraamverzorgster heeft ons destijds wel gewaarschuwd dat je goed op de kat moet letten omdat sommige katten de behoefte krijgen om op de baby te gaan liggen. In de baby fase leverde het bij ons 0 problemen op. Toen mijn dochter wat ouder werd was een van m’n katten heel gestrest en begon hij overal te plassen. Hij is kort daarna bij onze buurvrouw gaan wonen. Voor hem was een huis met jonge kinderen gewoon te druk. Onze andere kat heeft nergens last van gelukkig.

2 maanden geleden

Wij hebben 3 katten en hebben ze niet echt voorbereid. Alle 3 reageerden ze prima. Ze bleven gewoon uit zijn buurt en nu hij kan kruipen en staan is het wel wat meer opletten want hij gaat er wel achteraan en kan nog niet lief aaien, maar eerder trekken aan de haren en staart. In principe gaan de katten gewoon zelf weg, of ik trek mijn zoontje op tijd bij ze vandaan.

2 maanden geleden

Ik las ergens ook dat je baby gehuil kan afspelen zodat de katten alvast aan het geluid kunnen wennen. Weet niet of ik dat zelf ga doen met onze twee, lijkt me wat verwarrend voor ze. Iemand dat weleens met succes geprobeerd?

2 maanden geleden

Onze katten reageerden er echt prima op. We hebben er wel bewust voor gekozen de box en wandelwagen 'kat-vrij' te houden. Nu, bijna 2 jaar later, merk ik wel goed dat het ritme van de katten totaal is aangepast. Ze gaan onze dochter eigenlijk uit de weg. Niet vanwege angst, maar meer drukte 🤣 Dus wanneer ze in bed ligt, komen ze naar beneden haha. Overigens was dit eerst niet zo toen ze nog niet zoveel bewoog..

2 maanden geleden

Onze katten gaven bij de eerste echt enorm weinig om de komst van de baby. Ze gingen wel even kijken maar bleven wel 9/10x op afstand. Maar mijn katten zijn ook wel snel bang.

2 maanden geleden

Reactie op Rnrs12

Onze katten reageerden er echt prima op. We hebben er wel bewust voor gekoz ...
Ben wel benieuwd, hoe heb je de box en wandelwagen kat-vrij gehouden? Heb je nog tips?

2 maanden geleden

Wij hebben 1 poes, ze is erg aanhankelijk, maar accepteert bijna alle volwassenen, maar geen andere katten. Volgens mij heb ik haar qua voorbereiding aan de baby kleertjes laten ruiken. Ook het eerste mutsje (onder bloed enzo) bewaard zodat ze daar aan kon snuffelen, maar daar had ze geen behoefte aan. Ze is toen na de bevalling bij mij komen kijken en heeft ons zoontje even besnuffeld en is toen weggegaan. Ze is toen weken niet in onze slaapkamer gekomen. (Typisch katten gedrag wanneer moeder kat kittens heeft blijven andere uit de weg omdat moeder poezen agressief kunnen zijn) Ze heeft mn zoontje geaccepteerd, maar moest echt niks van hem en liep altijd van hem weg. Ze is wel echt bewust dat het een kind is en is heel zacht met hem. Ze bijt niet of haalt nooit uit met nagels als hij iets doet wat ze niet leuk vind. Hij mag haar nu af en toe kort aaien en dan vind ze het wel mooi geweest. En heel heel soms geeft ze hem een kopje❤️

2 maanden geleden

Reactie op Rnrs12

Onze katten reageerden er echt prima op. We hebben er wel bewust voor gekoz ...
Hoe heb je dat gedaan als ik vragen mag?

2 maanden geleden

Een van onze katten vindt ons dochtertje een beetje spannend dus ontwijkt haar altijd en de ander is ontzettend knuffelig en geeft haar kopjes of gaat voor haar liggen rollen. Qua introductie niets bijzonders gedaan eigenlijk. Er wel voor zorgen dat de katten hun eigen plekje om zich terug te trekken behouden en bij ons merk je bijv ook dat de ene kat graag boven zit overdag en de ander beneden.

2 maanden geleden

Ik volg even! Ik heb 2 oude katers van 12 jaar, die al erg aanhankelijk zijn maar sinds de zwangerschap is dit 10x zo erg. Ze kunnen soms wel erg jaloers doen naar elkaar als de ene bij mij wilt en de andere er al ligt. Maar andere keren liggen ze beide op mij zonder problemen (alleen comfortabel voor mij 😂) Dus ik ben heel benieuwd hoe het met baby zal gaan. Zeker omdat ik medisch ben en een geplande keizersnede krijg waardoor ik een paar dagen in het ziekenhuis moet blijven als alles goed gaat, en 1 van mijn katers heeft verlatingsangst 🙃

2 maanden geleden

Reactie op ElineVivian

Ben wel benieuwd, hoe heb je de box en wandelwagen kat-vrij gehouden? Heb j ...
We hebben aluminiumfolie op de randen van de box gevouwen (en ook van wandelwagen wanneer die stond op een plek waar ze bij konden) en verder constant heel streng op gelet. Nog een aantal weken na haar geboorte laten zitten en toen verwijderd. Toen hadden ze wel door dat het haar plekkie was 🙂

2 maanden geleden

De tip die ik vaak gaf vanuit de kraamzorg was; leg het vieze geboortemutsje even in de woonkamer neer, dan kunnen ze alvast aan de geur van de baby wennen na de geboorte. Of inderdaad alvast sokjes over de poes halen een aantal keer en dan bij de baby aandoen, dan is de geur al bekend. Verder de spullen laten ontdekken en de tijd nemen, dus de box optijd in huis als ze moeite hebben met veranderingen. Verder in je verlof je kat juist GEEN extra aandacht geven, als de baby er is heb je dat niet en dan kunnen ze jaloers worden.