20 Reacties
één maand geleden
Wij hebben ook 2 van zulke katten en heb inmiddels geleerd dat we gewoon niks kunnen laten waar de katten kunnen komen. Ze maken echt alles stuk 🥲 Dus alles achter gesloten deuren. Kinderwagen in de fietsenschuur. Het is heel irritant, maar is helaas niet anders.
één maand geleden
Bij de eerste hebben ze ook direct gaatjes in onze babynestje gemaakt zo jammer 🙈
één maand geleden
Zachtjes afslaan, dreigen snorharen er uit te trekken, geen eten meer geven, omruilen voor een hond.
Hier werkt het voornamelijk om een schitload aan lege flessen er in te leggen zodat er geen enkele plek meer over is om er in te kunnen liggen 😅
Of als het past, een wasmand o.i.d 🤷♀️
één maand geleden
Reactie op Chibi24
Zachtjes afslaan, dreigen snorharen er uit te trekken, geen eten meer geve ...
Dreigen snorharen er uit te trekken 😂😂😂
één maand geleden
Ik heb bij de jongste de box leeg gelaten tot de baby geboren was. Pas toen matrasje etc erin gedaan. Ze vonden het toen direct niet leuk want er lag een baby in. Dus bleven ze uit de weg. Kinderwagen boven gelaten ook tot de baby er was.
Verder mogen onze katten niet in de woonkamer als wij niet thuis zijn. Als we weg zijn en snachts mogen ze alleen in de bij keuken en buiten.
Kinderwagen hebben wij dan in de woonkamer staan zo kunnen ze daar niet lekker in gaan slapen.
één maand geleden
Reactie op futuremommy
Wij hebben ook 2 van zulke katten en heb inmiddels geleerd dat we gewoon ni ...
Oh vreselijk af en toe hè. Ben stapelgek op ze maar soms denk ik: ik smijt je van t balkon en dan zoek je t maar uit 🤭😅
één maand geleden
Reactie op Chibi24
Zachtjes afslaan, dreigen snorharen er uit te trekken, geen eten meer geve ...
Ze weten het gewoon zo goed. Want als ze erin zitten of er maar in de buurt komen en we lopen er heen zijn ze al gelijk wel.
Verder vernielen ze eigenlijk zelden iets, maar op die kinderwagen hebben ze het echt gemunt.
Geen eten geven...dat snappen ze niet lijkt me dat dat een straf is daarvoor? Omruilen voor een hond..we hebben ook al twee honden lopen 😂.
Beste dan om er iets in te leggen denk ik..
één maand geleden
Reactie op Girlsmom27
Ik heb bij de jongste de box leeg gelaten tot de baby geboren was. Pas toen ...
Wij zitten op een appartement. Dus ze komen sowieso niet verder buiten dan het balkon.
En alles gelijkvloers dus. Ze mogen al niet in de slaapkamer. Maar ja, als we de woonkamer ook afsluiten hebben ze wel erg weinig ruimte. Keuken en woonkamer is hier 1 ruimte. Dan blijft er alleen nog een kantoor over. Ook beetje sneu ;)
Ik ga de wagen maar volproppen denk ik met spullen, kijken of ze er dan uitblijven.
één maand geleden
Misschien de kinderwagen in de babykamer zetten en die voor ze afsluiten?
Onze katten stopten vorige x inderdaad met overal in gaan liggen zodra de baby er was. Nu hou ik echt zo lang mogelijk nog alles in de babykamer en die gaat op slot (wij hebben een kat die zelf deuren open maakt... 😂)
één maand geleden
Reactie op Little_nov
Ze weten het gewoon zo goed. Want als ze erin zitten of er maar in de buurt ...
Het was ook maar als grapje bedoeld 😉
Hier lopen ook 4 van die haarballen rond en 2 honden, dus of alles werkt of niks 😭
Gelukkig kunnen wij de kinderwagen in een aparte kamer zetten, maar soms sneaken ze er nog wel eens door en dan werken de flessen tot nu toe gelukkig heel goed.
één maand geleden
Reactie op AlleGerdasVerzamelen
Regen hoes over de kinderwagen
Oh heb je al gedaan
één maand geleden
Reactie op Mennos9
Misschien de kinderwagen in de babykamer zetten en die voor ze afsluiten?
O ...
We hebben dus geen babykamer. Onze slaapkamer is mega. Daar hebben we commode en co-sleeper staan. Als het wel nodig is kunnen we kantoor tegen die tijd omzetten. Maar voor nu laten we dat zo. En kantoor zetten we de katten s nachts in zodat ze dan niet overal heen kunnen. Maar de kinderwagen ook nog op onze slaapkamer wordt wel vol.
Haha, ook al zo'n spook rondlopen dus.
Af en toe zou je ze toch 😂
één maand geleden
Reactie op AlleGerdasVerzamelen
Oh heb je al gedaan
Hahaha ja, en die is dus ook al kapot 🙈
één maand geleden
Reactie op Chibi24
Het was ook maar als grapje bedoeld 😉
Hier lopen ook 4 van die haarballen ...
Ha okė;)
O lekker.. jij hebt dus ook genoeg ervaring.
Fijn idd als je de kinderwagen weg kan zetten.
Kan em evt in de berging zetten maar vind k ook zo waardeloos..als ik straks iedere keer eerst de kinderwagen moet halen voor gebruik. En daarna weer wegbrengen.
Heb er nu een wasmand op zn kop ingezet. Hopelijk helpt het.
één maand geleden
Hee hee, geen nieuwe info waarsch haha, maar katten zijn heel nieuwsgierig en speels en willen graag aandacht. Heb je genoeg krabmateriaal en speelgoed voor hen in huis en speel je met je katten? Als ze die energie elders kwijt kunnen helpt het vaak bij mij Straffen werkt niet bij katten, dan worden ze bang van je en verergert het gedrag is aangetoond. Ze kunnen wel goed getraind worden door beloning van goed gedrag en door steeds alternatieven aan te bieden die wel mogen (de bekende krabpaal naast de bank en ze steeds daarop verplaatsen als ze eraan krabben). Dit werkt echt, maar vraagt wel geduld en structureel toepassen... verder hebben wij een houten deksel gemaakt voor de box die we erop leggen als we zelf niet in de buurt zijn, misschien ook nog een tip.
één maand geleden
Reactie op Cher987
Hee hee, geen nieuwe info waarsch haha, maar katten zijn heel nieuwsgierig ...
Hey, Dankjewel voor je berichtje.
Yes i know;) sowieso spelen de katten heel veel samen. Verder hebben we meerdere krabpalen door het huis verspreid staan die ze ook echt veel gebruiken. Hebben verder veel interactie met ze en bieden ze ook veel te spelen aan.
Gaat eigenlijk altijd prima. De box hebben ze twee keer in gekeken en toen was het klaar maar de kinderwagen is echt magisch voor ze;)
Klopt idd wat je zegt over alternatieven aanbieden. Werkt hier over t algemeen ook erg goed.
Slik zo'n deksel op de box. Scheelt een hoop frustratie dan hè.
één maand geleden
Mijn moeder gebruikt speciale spray om ervoor te zorgen dat de katten niet aan (poten van) meubels gaan krabben. Wellicht dat dit ook een optie is voor de onderkant van de kinderwagen en ze daarna uit de buurt blijven? Ik denk dat het zoiets is: https://www.medpets.nl/francodex
één maand geleden
Ik heb 2 katten, Bengalen. Ik krijg ze met geen mogelijkheid uit de babyspullen. Voor nu heb ik het plastic van het boxmatras er nog opgelaten, hier liggen ze echt heel de dag in. Ook de Stokke babystoel is ingepikt, heb er een hydrofiele doek in gelegd. Ik denk, de katten zijn er ook als de baby er is en horen bij de familie. Uit eindelijk komt de kleine toch in aanraking met de katjes en bacteriën/grit/haren omdat wij zelf hierin 'leven'.