2 Reacties

één maand geleden

Ik heb er de laatste tijd al veel topics over gelezen. Hier ook bij de eerste spoed keizersnede vanwege niet vorderende ontsluiting (4cm) en foetale nood. Ons kindje reageerde erg slecht op weeenopwekkers, die wel nodig waren om de ontsluiting op gang te brengen. Er is bij ons geen reden gevonden waarom het zo gelopen is. Dit maakt mij onzeker en ik neig daarom nu naar een geplande keizersnede. Ik wil niet weer die rollercoaster en paniek. Herstel van keizersnede viel mij redelijk mee. Mijn man is nu ook weer 5-6 weken thuis om ons te helpen.

één maand geleden

Reactie op Smos

Ik heb er de laatste tijd al veel topics over gelezen. Hier ook bij de eer ...
Mijn situatie was precies hetzelfde. Werd ingeleid wegens weinig vruchtwater maar mijn zoontje reageerde op een gegeven moment niet meer goed op de weeën opwekkers en kreeg een superhoge en dan weer te lage hartslag. Ook bleef ik hangen op 4.5 cm. Bij mij dus ook een keizersnede maar ik heb het herstel de eerste week wel echt als een hel ervaren.. Maar wat jij dus ook zegt, dat er geen oorzaak voor gevonden is maakt mij ook wel ergens onzeker.. Ookal denk ik ook dat het een heel verschil is tussen wel of geen weeenopwekkers. Hier dus ook nog in dubio want de gynaecoloog geeft mij een 70% kans op een normale vaginale bevalling. Ik word nu gewoon niet meer ingeleid en mocht er toch een reden zijn dat mijn dochter gehaald moet worden, word het automatisch een keizersnede. Ook mocht ik kiezen of ik het tot bijvoorbeeld 40/41 week aankijk en als ze dan nog niet zelf komt ,er dan alsnog een keizersnede word gedaan. Met 32 weken weer een gesprek met de gynaecoloog om dan mijn definitieve keuze door te geven maar nog geen idee