7 Reacties

één maand geleden

Mijn broer was een spoed keizersnede met 32 weken met de groei van een 28 weken zwangerschap hij lag op het randje maar is een beer van een vent nu.

één maand geleden

Mijn eerste stond gepland op 38+4. Echter had hij geen zin om te wachten. Precies 36 weken braken de vliezen waardoor het een spoedkeizersnede werd. Toen hij eruit was bleek hij gewoon af. Alle tests en scores waren goed. Zijn longen deden het prima. We hebben uiteindelijk wel 4 nachten op neonatologie gelegen met hem. Dit kwam doordat ik zwangerschap diabetes had. En het enigste wat niet lukte waren zijn suikers op orde krijgen zelf waardoor hij aan het infuus heeft gelegen om dat te regelen. Verder was hij snel vermoeid waardoor het wat langer duurde voor hij goed uit de borst drinken kon. Hadden zijn suikers goed geweest hadden wij gewoon na 2 nachten naar huis gemogen. Nu de 2de keizersnede staat gepland voor 37 weken precies. Dit door de spontane vroeggeboorte van onze 1ste zoon en dat ik weer zwangerschap diabetes heb. Waardoor ze deze baby groot schatten. (Deden ze bij baby 1 ook maar daar zaten ze ver naast. Die zat gewoon onder het midden lijntje). Er hoeven dus geen complicaties te zijn.

één maand geleden

Mijn eerste was een spoed keizersnede met 40 weken (nog voordat de natuurlijke bevalling was begonnen). Tweede was een geplande keizersnede met 37 weken. Alletwee hebben ze aan het zuurstof en in de couveuse gelegen de eerste dagen op de "speciale care unit" zoals ze dat hier noemen, zit tussen de nicu en gewone afdeling in. Na 4 dagen mochten wij naar huis en het zijn twee hele gezonde jongens. Zelf heb ik beide keren een super snel herstel gehad van de keizersnedes. Nu staat de keizersnede geplande in week 39, voor mij is dit de makkelijkste zwangerschap (en de laatste) en ik heb gevraagd naar een specifieke datum, nog even afwachten hoe het allemaal gaat verlopen.

één maand geleden

Weet trouwens niet hoe dat bij jullie is. Maar hier zijn we wel weer gewaarschuwd omdat ons kindje eerder geboren word dat het kwetsbaarder kan zijn als kindjes die met 40 weken te wereld komen. Medisch deed hij het goed. Maar drinken koste meer energie en verder duurde het bijna 4 weken voor hij zichzelf warm kon houden. Hier zagen we wel aan dat dingen hem moeite kosten. Mede daardoor kregen wij wel de tip vanuit het ziekenhuis om niet iedereen hem vast te laten houden zodat hij rust kreeg om aan te sterken ipv overprikkeld te raken. En de kans op ziekte eerst even te voorkomen. Je zit toch in het RS virus seizoen, mensen kunnen nog covid hebben of verkouden zijn. Zulke dingen komen bij baby's zo ie zo hard aan. Maar zijn ze eerder gehaald zijn ze extra kwetsbaar. Ook onze 2de zoon word dus eerst niet afgegeven straks aan anderen om overprikkeling en ziekte te voorkomen.

één maand geleden

Tenminste ziekte nog even uit te stellen tot ze wat aangesterkt zijn. Dat omschrijft het beter.

één maand geleden

Reactie op Miloutje

Weet trouwens niet hoe dat bij jullie is. Maar hier zijn we wel weer gewaar ...
Onze tweede zoon is in coronatijd geboren en ik woon in het buitenland dus niemand heeft hem vastgehouden. Toch heeft hij met 6 weken RS opgelopen via zijn broer die naar het kinderdagverblijf ging (2 dagen), hij heeft toen ruim een week in het ziekenhuis gelegen. Voor ons is dit nu wel de reden dat wij voor nu gestopt zijn met het kinderdagverblijf, onze oudste zit wel op school (leerplicht) en bezoek zullen wij de eerste weken niet krijgen (ik woon in Australië).

één maand geleden

Reactie op Sunny-in-Perth

Onze tweede zoon is in coronatijd geboren en ik woon in het buitenland dus ...
Op die manier kan het natuurlijk altijd nog inderdaad helaas. Hier word ook gezegd de boel zoveel mogelijk te beperken. Wij gaan ook geen kraambezoek houden. Opa en oma mogen kort langskomen en dan houd het op. Onze zoon is 8 weken na geboorte jarig. Dat gaan we wel vieren maar heel beperkt met alleen wat familie dichtbij. En alleen welkom als je echt niets mankeerd. Nog geen snotneus niets. Ook maximaal 1.5 uur en dan klaar en naar huis. Kraambezoek doen we dan in 1x samen. Feestdagen lekker thuis. Heerlijk ook geen verplichtingen. We twijfelen idd nog over de psz. Al zitten er maar 5 kindjes in de groep 1 is genoeg om ziek te worden.. Ik ben zelf longpatient en kan me heel goed voorstellen hoe het voor zo een kleintje is dat rs virus. Had het zelf 7 jaar terug. Dat wil je gewoon echt niet.