14 Reacties

24 dagen geleden

Zelf geen ervaring mee, maar een vriendin van mij kreeg bij haar 1e een keizersnede en nr 2 is vaginaal geboren.

24 dagen geleden

Reactie op LittleStar16

Zelf geen ervaring mee, maar een vriendin van mij kreeg bij haar 1e een kei ...
Wat fijn te lezen! Ik ben zo bang!

24 dagen geleden

Pleunie op Youtube heeft hier wel goede videos over volgens mij! Weet alleen zo niet uit m'n hoofd welke.

24 dagen geleden

Reactie op BlackFairy

Pleunie op Youtube heeft hier wel goede videos over volgens mij! Weet allee ...
Ze heeft een video die heet: Keizersnede voorkomen? Dit zijn mijn 5 tips.

24 dagen geleden

Kan prima hoor. Mijn eerste was een keizersnede. Tweede keer zonder problemen vaginaal bevallen 🙂

24 dagen geleden

Kan prima. Bij 1e ook spoedkeizersnede gehad na volledige ontsluiting, kreeg geen persdrang en toen na de weeenopwekkers ging het ook niet goed met onze dochter. Nu bij 2e betekent dat niet dat het weer zo zou gaan en wouden ze juist dat ik kies voor vaginaal.

24 dagen geleden

Dit heet een VBAC (Vaginal Birth After Cesarian). Misschien als je daarop zoekt dat je tips kan vinden! In het boek ‘positief over bevallen’ van Millie Hill wordt dit ook aangestipt, maar weet even niet meer zeker of er concrete tips in staan. In ieder geval goed om met je verloskundige erover te hebben; zij kan je dan helpen met concrete informatie :-)

24 dagen geleden

Mijn moeder heeft 3 keizersnedes gehad en daarna nog 2x vaginaal. En dat is 32 en 27 jaar geleden geweest (vaginale), dus als het toen kon… kan het nu vast ook!

24 dagen geleden

Ik heb 2 keizersnedes gehad en ga het dit keer weer vaginaal proberen. Bij mij is de kans dat het lukt ongeveer 50% volgens de berekeningen. Ik weet dus dat de kans reëel is dat het niet lukt. Ik heb me voorbereid door de cursus te volgen van Vivian Vietje (op insta: verloskundigeonline (oid). Dat is een cursus met veel info, houdingen en tips in losse korte video's. Ik heb haar boek 'Geboorte vol vertrouwen' er bij besteld. Ik vind het een fijne cursus! Als je er even goed voor gaat zitten kun je die wel in 1 a 2 dagen helemaal bekijken mocht je dat willen.

24 dagen geleden

Reactie op BlackFairy

Pleunie op Youtube heeft hier wel goede videos over volgens mij! Weet allee ...
Eens, hele goede cursus ook! Mede door haar informatie en mijn eigen ervaring heb ik zelfs besloten vaginaal thuis te bevallen na een eerdere spoed keizersnede. De doorslag voor mij is dat ikzelf enorm geloof in het fysiologische proces van een bevalling en een voor jou veilige situatie/locatie en bevalteam zijn daarbij essentieel. (Ik had de vorige keer een bevalling van 64 uur na gebroken vliezen, 32 uur lang natuurlijke rug weeen thuis en nog 8 uur aan de oxytocine in het ziekenhuis. Sterrenkijkertje.) Sinds ik akkoord heb op een thuis bevalling voel ik me er heel fijn onder. Maar het is natuurlijk jouw eigen situatie en ik kan alleen als advies geven, vertrouw op jouw intuïtie, probeer de essentie te vinden van wat je wilt (niet rationeel) en speel daarop in. Jij mag de regie pakken, jouw lijf jouw baby jouw bevalling. Succes!

24 dagen geleden

Heb je je hier nog niet eerder in verdiept?

24 dagen geleden

Dank je wel en wat een prachtig ervaring

23 dagen geleden

Probeer je vorige ervaring een plekje te geven zodat het je deze keer niet in de weg gaat zitten. Het is ook een goede stap van je om te vragen naar positieve ervaringen, dat kan je vertrouwen geven. Vertrouwen dat je het kan samen met je kindje is zo ongelofelijk belangrijk! Tijdens mijn eerste bevalling noemde de verloskundige ook een keizersnede als optie omdat de uitdrijving niet zo lekker ging en ze waren bang dat het niet goed ging met ons kindje. Ik heb er toen alles aan gedaan wat ik in mijn hypnobirthing cursus had geleerd om de ontspanning vast te houden, en zocht mentaal contact met ons kindje dat we dit echt wel samen konden en dat er echt geen reden was voor paniek. Het is ons toen gelukt om vaginaal te bevallen. Ik gun jou ook zo'n ervaring! Als voorbereiding vind ik het heel fijn om geboorte affirmaties te luisteren, die staan vrij veel op Spotify. Ook een meditatie die je helpt om de eerdere ervaring een plek te geven en angst er omheen weg te nemen kan je misschien helpen 🤗 You can do this!! https://open.spotify.com/episode/2ZCoRRXA6w8713DbVzP1tl?si=XrBHUCuASYq6Cu3vTcBw1A

23 dagen geleden

Reactie op MrsFox

Probeer je vorige ervaring een plekje te geven zodat het je deze keer niet ...
Super lief bericht! Hier heb ik echt veel aan🥹🥰 dank je wel