16 Reacties

één maand geleden

Wij zaten te denken aan Hero, dit kan je zowel bij Albert Heijn, Etos, Kruidvat en jumbo halen en ook online bestellen. Maar je zou bijvoorbeeld ook voor jumbo kunnen gaan. Supermarkten zijn vaak eerder open en tot later dus ik zou eerder kiezen voor iets wat je ook daar kan halen ipv bijv bij Etos

één maand geleden

Er is een aflevering van, volgens mij, keuringsdienst van waarde die gaat over flesvoeding. Misschien is dat iets om terug te kijken, wat je kan helpen bij je keuze. Mede daardoor heb ik 3 jaar geleden voor het "goedkope" kruidvatmerk gekozen. Daar waren wij tevreden over en onze tweelingdochters zijn er goed op gegroeid😊

één maand geleden

Wij gebruikten voor ons zoontje die van de Etos. Voordeel vind ik daarvan dat het precies dezelfde is als die van de AH, dus als het bij de ene winkel uitverkocht is kun je precies dezelfde bij de andere winkel halen :).

één maand geleden

Ik wil voor de eerste weken weer die kleine zakjes van nutrilon halen, was de vorige keer ook fijn. Heb de eerste week 1-2 x een flesje gemaakt in de nacht, omdat mijn productie nog niet voldoende was voor hem. En dan hoef je geen hele pot open te maken voor 1 schepje. Met 3 maanden ben ik borstvoeding gaan combineren met AH huismerk, was hier het dichtste bij en is prima bevallen.

één maand geleden

Ik heb me er zelf een beetje in verdiept, omdat ik ook echt heel blue ben in dit verhaal. Ik heb begrepen dat de ‘geitenmelk’ variant het meest op borstvoeding lijkt. Dus mocht mijn melkproductie niet op gang komen, ga ik voor de ‘Hipp Geitenmelk’ 😊

één maand geleden

Moet je altijd dezelfde melk hebben als je voor poeder gaat?

één maand geleden

Mijn verloskundige zei dat newborn melk zo streng gereguleerd is, dat ze onderling niet van elkaar verschillen en dat het dus niet uitmaakt. Opvolgmelk daarentegen zit vaak een verschil in hoeveelheid suiker wat is toegevoegd, maar je kunt ook gewoon newborn blijven geven (zonder de suikers dus)

één maand geleden

Ik heb de opvang gevolgd, zodat ze geen twee verschillende soorten krijgt. Geen idee of dat heel veel uitmaakt. Bij de eerste was dit Biobim (Amsterdam hè 😅) en nadat we verhuisd zijn nutrilon. Volgens mij maakt het allemaal weinig uit. Ik begreep wel dat door kleine verschillen in samenstellingen een baby soms weer even moet wennen (inclusief krampjes) aan nieuwe voeding. Wilde daarom op de opvang hetzelfde als thuis. Ik heb hier overigens niets van gemerkt bij de overgang.

één maand geleden

Reactie op Smos

Ik wil voor de eerste weken weer die kleine zakjes van nutrilon halen, was ...
Dat is een goede, was even vergeten dat ze kleine zakjes hebben!

één maand geleden

Reactie op kristab88

Moet je altijd dezelfde melk hebben als je voor poeder gaat?
Volgens mij kan door een net andere samenstelling je kindje erop reageren (meer krampjes enzo) als je ineens een ander merk doet, bij m'n eerste werd in ieder geval aangeraden altijd hetzelfde merk te gebruiken

één maand geleden

Reactie op Mama_M_1995

Dat is een goede, was even vergeten dat ze kleine zakjes hebben!
Is relatief natuurlijk wel duur, maar ik vond het wel een rustgevende gedachte om die in huis te hebben. De eerste 2 nachten in het ziekenhuis had hij ook 1x per nacht een extra flesje kunstvoeding gekregen.

één maand geleden

Als je borstvoeding wilt geven.. daar op inzetten. Eventueel een cursus doen (Teddy Roorda bijvoorbeeld) en geen kunstvoeding in huis halen.

één maand geleden

Reactie op jorjam2024

Ik heb me er zelf een beetje in verdiept, omdat ik ook echt heel blue ben i ...
Ik zou nog wat meer onderzoek doen. Geitenmelk lijkt echt niet meer op borstvoeding dan koemelk doet.

één maand geleden

Reactie op Zonnebloempje321

Als je borstvoeding wilt geven.. daar op inzetten. Eventueel een cursus doe ...
Ik ga ook echt inzetten op borstvoeding (komt ook lactatiekundige bij de zwangerschapscursus en vorige keer iemand thuis langs laten komen in kraamweek) maar met m'n eerste moest ik van de één op de andere dag over omdat het niet ging, vandaar dat ik gewoon iets achter de hand wil hebben.

één maand geleden

Reactie op Zonnebloempje321

Als je borstvoeding wilt geven.. daar op inzetten. Eventueel een cursus doe ...
Waarschijnlijk mede dankzij de keizersnede had ik de eerste 2-3 dagen echt niet genoeg melk voor een tevreden baby’tje. Ben heel erg blij dat ik toen zonder stress af en toe een flesje kunstvoeding kon geven. Uiteindelijk tot 16 maanden borstvoeding gegeven, dus ik zie het probleem niet zo van aanvullen met kunstvoeding. Zeker niet als het je mentaal rust geeft als je weet dat je iets achter de hand hebt.

één maand geleden

Die van jumbo eigen merk is nog 9cent goedkoper dan kruidvat 8.81 zie ik staan. Dat zal vergelijkbaar zijn want alle voeding is inderdaad volgens dezelfde strenge normen in wat erin moet zitten.