43 Reacties

6 maanden geleden

Dit is helaas echt al nodig… wij hebben onze baby voor de zekerheid vast ingeschreven bij de zelfde organisatie als waar onze zoon naar de peuterspeelzaal gaat. Wellicht hoeven we er uiteindelijk geen gebruik van te maken. Maar ik kreeg nu al te horen dat 1 van de 2 aangevraagde dagen voorlopig vol zit en dat ik voor die dag op de wachtlijst kom 😂

6 maanden geleden

Hoihoi, ja hier hetzelfde. Ik heb maandag mijn eerste echo en dan ben ik waarschijnlijk tussen de 6-7 weken zwanger. Mijn partner en ik hebben ons voorgenomen om dat af te wachten. Als alles goed is gaan we daar wel mee aan de slag, wilde het ook nog even navragen op de intake die wij 28 maart hebben bij de verloskundige.

6 maanden geleden

Snap het volkomen. Ik hoorde van vriendinnen die eerder zwanger zijn geweest dat je er snel bij moet zijn, maar wij wachten ook minimaal tot de eerste echo (pas bij 9 weken). Wil eerst zeker weten dat alles goed is, voordat ik daar naar ga kijken.

6 maanden geleden

Ik kreeg ook de tip om het nu al te regelen, ook de Kraamzorg. Maar dat gaat me echt te ver. Ik wil inderdaad ook de eerste echo afwachten

6 maanden geleden

Hebben wij ook al geregeld indd. Ik werk zelf in de opvang en ken sommigen vrouwen die er enorm vroeg bij waren en geen plek hebben. Zal bij sommigen plekken vast meevallen maar in mijn woonplaats niet.

6 maanden geleden

Ik lees even mee, want ik sta er hetzelfde in. Poeh, wat absurd dat je nu al op een wachtlijst komt. Ik wil dit eigenlijk ook nog even uitstellen. Ik wacht sowieso tot de intake over 3 weken en vraag het daar. Voelt ook een beetje tegennatuurlijk om nu al afspraken te maken bij kinderdagverblijven.

6 maanden geleden

Ik zou er ook niet te lang mee wachten. Bij een vorige zwangerschap heb ik met 5 weken al contact opgenomen met het kinderdagverblijf waar ons zoontje gaat en zij hadden toen al geen plek meer voor de eerste 4 maanden na mijn moederschapsverlof. Ik ga volgende week opnieuw bellen.. eerst even zien dat mijn testen oplopen. Moest je toch een slechte echo hebben, dan kan je het altijd nog afzeggen.

6 maanden geleden

Hier een andere ervaring. Bij mijn vorige zoontje wou ik het ook vroeg regelen, dus heb rond 12 weken zwangerschap contact opgenomen met het gastouderbureau. Die gaven aan dat het nog veeeel te vroeg was, en uiteindelijk zijn ze pas begonnen met zoeken voor ons toen m'n zoontje al geboren was. Dus het hangt denk ik erg af van de regio waar je woont.. Heb het nu al wel tegen onze gastouder gezegd dat ik weer zwanger ben, en zij houdt dan vast een plekje vrij voor ons kindje. Maar wel gek, want wat je zegt, ik heb nog geen eens een echo gehad en al wel de opvang geregeld.

6 maanden geleden

Het hangt er inderdaad erg vanaf waar je woont. Ik heb in totaal 27 onthaalmoeders/kinderdagverblijven gecontacteerd in de ruime omgeving en overal kreeg ik dezelfde antwoorden. 'pas plaats vanaf september '25', "pas plaats begin 2026" enzv. Wij zoeken opvang vanaf februari 2025 en hebben ons uiteindelijk kunnen inschrijven in een plekje, maar wel pas vanaf mei 2025. Dus ik ga ook nog moeten aankijken hoe ik die 3 maanden ga overbruggen. Ik snap dat je je daar nu nog niet mee wil bezig houden, ik heb ook nog geen echo gehad en ik vond het ook enorm absurd om dit al te moeten regelen. Maar had ik niet aan 4-5 weken mij al ingeschreven, had ik geen plekje voor ons kleintje. Het was heel stresserend om te zoeken, vooral omdat je nog niet weet of alles goed is, maar toen ik doorhad hoe erg het gesteld is in onze omgeving, viel er echt een soort rust over me heen toen ik te horen kreeg dat er (een zeldzaam!!) plekje was! Ben nu een pak geruster!

6 maanden geleden

Ik was vanmorgen voor een rondleiding naar een basisschool, waar ook een kinderdagverblijf in zit. De wachtlijst is 1-2 jaar 🙃 Gelukkig hebben wij geen kinderopvang nodig, anders had ik best wel een probleem gehad na mijn verlof.

6 maanden geleden

Ik las dit topic en heb meteen de telefoon opgenomen en gebeld naar het kdv. Ondanks dat wij al een kindje hebben die daar gaat en we dus voorrang krijgen is er pas een plek tegen augustus 2025. 🙈

6 maanden geleden

Ik heb me bij 3 plekken ingeschreven, maar nog niet te horen gekregen per wanneer er wel of geen plek is. Dat hoor je pas een halfjaar voor de datum die je hebt opgegeven geloof ik. Best lastig, want dan is het natuurlijk al te laat om naar alternatieven te zoeken. Ik heb binnenkort wel rondleidingen, zal eens vragen naar de verwachting qua wachtlijst..

6 maanden geleden

Wow ik wist dat het vroeg moest, maar niet zo vroeg haha! Door jullie berichten toch maar alvast ingeschreven bij 2 kdv's!

6 maanden geleden

Jaaa dat moet echt heel vroeg en dan nog heb je kans dat je niet gelijk opvang heb. Wij kunnen hier (noord Holland) pas inschrijven bij het KDV met 16 weken zwangerschap

6 maanden geleden

Ja 100%! Als oud kdv medewerker en planner kan ik je zeggen dat dit echt nodig is.

5 maanden geleden

Nou toch net aangemeld en jawel doen nu.. 1 dag die ik wil zit namelijk al vol tm juni 2025 pff

5 maanden geleden

Wij hebben ons direct bij de positieve test ingeschreven voor het kdv en kraamhulp. Voor ons ons tweede kindje. Bij de eerste was ik 10 weken zwanger en kond ze uiteindelijk terecht toen ze 2 jaar was. Daar voor kon ik gelukkig wel gebruik maken van een ander kdv hier 15 km vandaan. Niet perse praktisch...

5 maanden geleden

Reactie op Anomiem1996

Wij hebben ons direct bij de positieve test ingeschreven voor het kdv en kr ...
Wij hebben gelukkig all bericht gekregen dat beide dagen mogelijk zijn nu. Wellicht omdat onze dochter ook nog op het kdv zit dat baby2 voorrang krijgt.

5 maanden geleden

Wij hebben deze week (8 weken zwanger) bij twee verschillende locaties dagopvang aangevraagd en ook gelijk voor 5 dagen. Mocht 1 locatie vol zitten hebben we nog back up. 5 dagen aangevraagd omdat er altijd dagen af kunnen maar niet last minute er bij 🙂

5 maanden geleden

Ja ik heb het alvast bij 1 kinderopvang aangemeld omdat deze de enige in de buurt is waar het kind voor 7 uur terecht kan (ik werk in de zorg) ik werk maar 3 dagen, maar ik heb ook voor 5 dagen aangemeld.