11 Reacties
23 dagen geleden
Is hier in de regio (Westland) ook een probleem. Wij hebben het geluk van opa en oma, maar zwangere collega heeft hetzelfde probleem. Heeft zich bij alle organisaties in de regio ingeschreven, maar bij sommigen kreeg ze zelfs een afwijzing terug. Daar kon ze niet eens op de wachtlijst gezet worden.
Zij zal na haar bevallingsverlof ouderschapsverlof moeten inzetten omdat er nog geen opvang beschikbaar is… waarschijnlijk pas opvang als kindje 5-6 maanden is.
Zorgen maken heeft alleen ook weinig zin, want je doet er niks aan…
Ouderschapsverlof inzetten of gebruik maken van je netwerk….
23 dagen geleden
Ik had mij ook redelijk vroeg ingeschreven bij een kinderopvang maar die hebben mij wel netjes zes maanden voordat ik de opvang nodig zou hebben gebeld dat ze geen plek gingen hebben in februari voor ons kindje. Gelukkig zit het hier vol met kinderopvang dus was een andere opvang zo gevonden.
23 dagen geleden
Hier word er enkel 3 maanden vooruit gepland.. super vervelend, dus tot 3 maanden van te voren weet ik niet welke dag en überhaupt of er plek is. Het vervelende is dat ik m'n eigen rooster maak en nu inzet op 2 bepaalde dagen, hopend dat die het ook zijn 🫣
Ik hoop deze maand te horen of hij in februari terecht kan
23 dagen geleden
Oef dat is wel laat ja.
Ik weet al sinds de zomer dat er een plekje voor volgend jaar oktober beschikbaar is. Nu is dat wel erg vroeg maar een paar maanden van te voren wat horen is toch wel fijn.
Ze hadden mij trouwens ook gebeld om de aanvraag en procedure überhaupt door te nemen. Zodat ik ook wist wanneer ik mogelijk wat kon horen enz.
23 dagen geleden
Wij hadden ook rond 8w ingeschreven bij 3 opvang locaties en later bij 1 gastouderbureau (was onze voorkeur na opzoekwerk en inlezen)… 2 maand geleden hadden ze plek bij 1 van de 3 opvanglocaties en vorige week bij een andere…
Maar in augustus hadden we al plek bij een gastouder, nog geen maand na inschrijving. ging veel sneller.
En het voelde ook zoveel beter, maar dat is persoonlijk 🥰