Hi dames,
De afgelopen dagen heb ik marktplaats afgestruind op zoek naar kinderwagens. Al best snel hadden we namelijk het idee een tweedehands aan te schaffen. De nieuwprijzen van topmodellen vonden we eerlijk gezegd bespottelijk.
Omdat er zoveel keuze is, zijn m'n vriend en ik gisteren bij de babypark geweest om verschillende wagens uit te proberen. Hier merkten we dat er echt super veel verschil zit tussen wat we fijn vinden rijden. Ik snap nu ook veel beter waarom men voor de duurdere modellen en merken kiest, had niet verwacht dat er zoveel verschil tussen zou zitten. Zo vonden we bijv de Joolz Geo3 zoveel fijner dan de Day5, terwijl die er op het oog niet zo verschillend uitzien.
Nu komt het dilemma. Alle wagens die ik op marktplaats zie, zijn oudere versies van wagens die we gisteren hebben getest. Ik zie bijv verschillende keren de Geo1 en de Geo2. Online kom ik er niet goed uit hoe verschillend die nu zijn. Ik zie verschillende (geadverteerde?) reviews die zeggen dat de Geo3 echt heel vernieuwend is en veel comfortabeler, maar weet niet hoe serieus ik die moet nemen als ze met een kortingscode komen 馃槄. Daarnaast is het enige verschil voor mij op het oog dat de Geo3 een stuk hoger is qua bak dan de Geo2, iets wat ik in de winkel wel heel fijn vond aanvoelen tov andere lagere merken.
Ik weet het even niet meer. In principe kunnen we het ons best veroorloven een nieuwe te kopen. We hebben ook best veel andere spulletjes tweedehands overgenomen van familie en vrienden, en dit zou samen met het autostoeltje de duurste uitgave zijn. Ik vind het erg belangrijk dat ik de wagen comfortabel vind, maar weet nu dus niet goed of de oudere modellen van wagens nu echt zoveel verschillen van de nieuwste die nu in de winkels staan, en uittesten via marktplaats gaat niet handig (zeker gezien de meeste advertenties echt ver weg van ons waren). Ook hebben vrijwel alle kinderwagens op marktplaats wel echt duidelijke (esthetische) beschadigingen, wat ik dan toch jammer vind, terwijl het voor de functie van de wagen natuurlijk niks uit maakt.
Tegelijkertijd scheelt het echt aanzienlijk in prijs, en zou ik wat ik bespaar via aankoop op marktplaats natuurlijk aan heel veel andere leuke en nuttige spulletjes kunnen besteden...
Laat ik me nu verleiden door de mooie nieuwste modellen in de winkel zonder dat dit noodzakelijk is? Wat vinden jullie?