16 Reacties

één maand geleden

De “regel” is eigenlijk, zorg dat je de baby altijd 1 laagje warmer aankleed dan jezelf! Daar kon ik altijd wel wat mee.. dus heb jij je helemaal want aangekleed zorg dat je baby ongeveer het zelfde aanheeft + een voetenzak of lekker warm deken waar je haar inwikkelt!

één maand geleden

Hoii, ik ben ook begin November uitgerekend van een 2e en heb ook geen idee. Mijn zoontje is alweer 6 dus tis even geleden maar hij was in Januari geboren en bij hem had ik een berenpakje aan en een dikke deken eroverheen. Verder deed ik altijd de regenhoes over de kinderwagen tegen de scherpe wind. Het had wel een grote ventilatieluikje die ik open kon doen zodat het niet te warm zou worden. In November zal het natuurlijk veel minder koud zijn dan Januari dus ik dnk dat een warm pakje en dekentje of voetenzakje voldoende zal zijn. Denk ook dat het per kind zal verschillen en een beetje proberen is en nekje voelen. De kraamzorg ga ik ook om advies vragen.

één maand geleden

Gewoon de kleding die ze aan hebben, daarover een jasje en een dekentje.. En je doet de klep van de kinderwagen erover heen.. En gewoon blijven controleren in het nekje.. het is namelijk heel gevaarlijk om kindjes te warm aankleden. Zie heel vaak van die baby tegenkomen dan hebben z'n dikke berenpak aan, met daarover dikke deken.. ze lopen dan nog net niet rood aan..🙈 Levensgevaarlijk.. kindje kan het beter iets kouder hebben dan veel te warm.. Net als in de maxi cosi het is ook gevaarlijk om ze dan een jasje aan te doen. Kan beter een dekentje of maxicosi deken dan ook nog een jasje en deken..

één maand geleden

Reactie op Manu26

Gewoon de kleding die ze aan hebben, daarover een jasje en een dekentje.. ...
Nou dit! Koude baby’s huilen , warme baby’s ….

één maand geleden

Ik heb in de kinderwagen standaard een setje voor de wieg liggen (hoes, lakentje en dekentje) en de kleine kleed ik 1 laagje warmer aan 😊

één maand geleden

Wij hebben een wollen onderlegger in de kinderwagen, een wollen dekentje en eventueel een wollen omslagdoek ipv het dekentje. We zullen haar buitenshuis ook vooral met wol aankleden. Wol reguleert de temperatuur goed van de kleintjes.

één maand geleden

Weet niet of je er een voetenzak bij hebt bij je wagen? ( voor straks als ie ongebouwd is naar wandelwagen?) Die zou je ook in de wiegbak van de wagen kunnen leggen. Idd is TE warm veel gevaarlijker.

één maand geleden

Ik deed bij mijn zoontje gewoon een deken extra neerleggen en hij had een jasje aan. Dit keer doen we het gewoon weer zo.

één maand geleden

Ik heb een wollen onderlegger er in gelegd en een wollen pakje voor over haar kleertjes. En een dekentje

één maand geleden

Reactie op Sosaev

Weet niet of je er een voetenzak bij hebt bij je wagen? ( voor straks als i ...
Ik ga ook de voetenzak gebruiken. Zou daarin dan nog een jas moeten? 😅

één maand geleden

Mijn zoontje is van december en wij deden altijd een ski pak aan, een mutsje en een dekentje dat vond hij heerlijk.

één maand geleden

Reactie op Wenteleefje

Ik ga ook de voetenzak gebruiken. Zou daarin dan nog een jas moeten? 😅
Hmmm ik denk zelf alleen onder de -5 ofso zegmaar haha. Hoe ik t voor me zie; baby’tje met vestje van wol, daarover een dun ademend dekentje. Voetenzak dicht ritsen, en dan vaak nog dat soort “dekje/klepje” van de wagen er over. Als het echt vriest misschien een dikker dekentje , maar mijn voetenzak is al met een soort bontje gevoerd zag ik

één maand geleden

Ons oudste zoontje is van oktober, dus ook de winter meegemaakt. Dan deed ik hem een berenpakje aan en had in de wagenbak een warme Wikkeldeken van Jollein liggen. Zodat hij rondom warm bleef ipv alleen een dekentje aan de bovenkant. In de maxicosi moet je idd oppassen met dikke jasjes. Dan vaak een wollen jasje aan over de kleding en een warme voetenzak.

één maand geleden

Inderdaad wat je zelf aan hebt +1 extra laag (bijv dekentje), dat is echt een handige tip. Zeker niet té warm doen.

één maand geleden

De lodger bunker kan ik echt aanraden!! Heeeerlijk warm en gewoon met eigen kleertjes dus geen jasje oid

één maand geleden

Ik heb deze kocht, schapenwollen matje voor in de kinderwagen; https://vachtenverkoper.nl/product/100-merino-wol-wollen-73cm-x-33cm-kinderwagen-onderlegger-e-1295/