Lieve dames.
Vele hebben mij misschien al gevolgd tijdens mijn medische zwangerschap, sommige waarschijnlijk niet. Kort samengevat met de 12 weken echo zagen ze dat mijn kleintje een hartafwijking had & konden toen niks uitsluiten, we moesten wachten tot de 20 weken echo daar zagen ze dat ze een ernstige aandoening heeft maar ze konden op de echo niet zien welke dus hebben we besloten als nog de NIPT test te doen.
Hier kwam Trisomie18 uit een Chromosoom afwijking waarmee ze niet zou kunnen leven.
Het was een hele heftige zwangerschap waarin we 7/8 maanden in wanhoop, onzekerheid, verdriet en onmacht hebben geleefd. Elke week ziekenhuis in en ziekenhuis uit om te kijken of ze er nog was. Ik begon haar al vrij snel te voelen gelukkig en ze was erg actief waardoor we toch een sprankeltje hoop hadden…. Elke week goede echo’s dat ze er nog was en haar hartje mooi bleef kloppen….
Tot afgelopen vrijdag 20 september, een dag dat ons beide na blijft. We gingen naar onze controle en daar bleek haar hartje gestopt te zijn met 33+3 weken. Onze wereld stortte in. Ja we wisten dat deze dag er aan zat te komen, we hadden ons er alleen niet op voorbereid dat dat die dag al zou zijn.
Ik ben 23 september bevallen van een prachtige meisje Inaya. Ze is zo mooi…
Ik mis haar heel erg. Heb haar twee dagen vast kunnen houden en gisteren hebben we haar begraven.
Dit was mijn update. 🥺💗