15 Reacties
7 maanden geleden
Hier een kinkhoest patiëntje in huis, heb me er echt nog geen seconde druk om gemaakt. Het is volgens mij gevaarlijk vanaf zo'n 34 weken omdat je je baby ermee kan besmetten na de bevalling. Nu is het eerder gunstig om te krijgen vind ik. Hoef ik de inenting met 24 weken niet te halen en heb de baby alsnog antistoffen meegegeven
7 maanden geleden
Oke leidinggevende heeft het nu geraden en er moet een vaste collega naar de andere locatie dus die kan het ook gaan raden 😂🥲.
Fijn jullie geruststellende woorden! Misschien is het inderdaad nog te vroeg om me zorgen te maken, maar ik lees ook bij het rivm dat je voor die 22 weken vaccinatie je juist nog goed moet beschermen. Dus dat ga ik maar doen. Liever iets te voorzichtig dan maar
6 maanden geleden
Wij hebben het cadeau gekregen van de opvang toen ik net 4 weken zwanger was. Ruim twee weken echt ziek gewest en hoesten, hoesten, hoesten. Dacht dat ik erin zou blijven. Medicatie kon niet omdat ik nog borstvoeding geef. Ik maakte me ook echt zorgen, maar volgens de verloskundige en de huisarts kan het zo vroeg eigenlijk geen kwaad. En inmiddels ruim 10 weken zwanger en al meerdere goede echo's gehad. Dus ik snap de angst, maar het hoeft echt niet gevaarlijk te zijn voor het kleintje in de buik.
6 maanden geleden
Ik vind het ook wel eng met al die nieuwsberichten erover. Ik werk op dit moment even niet meer, wil na de zwangerschap uiteindelijk weer parttime gaan werken en mijn man werkt ook voor het grootste gedeelte thuis. Dus ben van plan de baby gewoon zolang mogelijk thuis te houden. Hopelijk is het risico alweer lager tegen de tijd dat de baby met andere kinderen gaat spelen 😅🤞
Ga iig zelf de vaccinatie nemen en de baby vaccineren als deze geboren is.
6 maanden geleden
Ik heb ook kinkhoest, ben nu 13 weken en vanaf week 6 ziek. Het is heel heftig, ik heb geen zwangerschapskwaaltjes maar het hoesten heeft mij gesloopt. Het spugen komt ook niet door zwangerschapsmisselijkheid maar door de kinkhoest. De dokter zei dat het 4-6 maanden kan duren en adviseerde ook om te vaccineren met 22 weken tegen kinkhoest. Dat ga ik dan ook zeker doen. Ik hoop dat ik er snel van af ben en toch iets meer kan genieten van mijn zwangerschap.
6 maanden geleden
Reactie op Baby_2324
Als je zelf gevaccineerd ben onlangs, kan het volgensmij niet mega veel kwa ...
Ik ben in augustus bevallen en heb met 24 weken zwangerschap de vaccinatie gehad en dochtertje had 'm ook al twee keer gehad en toch twee weken flink ziek geweest hoor. Ook met een recente vaccinatie dus beter om toch voorzichtig te blijven.
6 maanden geleden
Reactie op kristab88
Ja maar je bent niet onlangs gevaccineerd maar als kind?
Ja ik ben bijv wel onlangs gevaccineerd. En wat er al gezegd werd, wel oppassen, maar je hebt wel antistoffen, ook als je als kind gevaccineerd bent. Maar je kunt er natuurlijk alsnog erg ziek van raken! Het is gewoon kut dat zo’n ziekte weer de kop opsteekt, maar goed dat is een andere discussie