20 Reacties

5 maanden geleden

Vorige zwangerschap niet genomen, ik twijfelde toen heel erg, en omdat wij niet echt veel kinderen in onze omgeving hadden het niet gedaan. Dit keer gaan we het wel doen , omdat ons zoontje naar de opvang gaat en daar nu ook kinkhoest is. Willen we toch wel dat ons dochtertje eerder al beschermd is.

5 maanden geleden

Ik heb hem bij mijn vorige zwangerschap wel gehaald, ivm dat het een vaccinatie voor mijn dochtertje scheelde. Maar het is en blijft jou keuze jij moet je goed voelen bij het besluit dat je neemt, dit kan niemand anders voor jou doen.

5 maanden geleden

Ik heb zelf kinkhoest gehad en dat was echt vreselijk. Dus om mijn kind te beschermen neem ik het zeker.
Ja! Al ingepland. Heb het ooit gehad, was geen pretje! En vind het belangrijk m’n kindje te beschermen.

5 maanden geleden

Hier ook zelf kinkhoest gehad en dan ben je zo benauwd, kan me niet voorstellen hoe dat moet zijn voor zo'n kleine baby. Het is uiteraard een hele persoonlijke keuze, mijn redenen om het wel te doen: het is veilig voor jezelf en je baby, scheelt een prik voor de baby, baby is vanaf geboorte beschermd. Als je je baby gaat prikken, is die natuurlijk pas beschermd vanaf het prikken (of een tijdje erna, totdat de prik gaat werken).

5 maanden geleden

Zonder twijfel. Ik zie nul argumenten om het niet te doen. Kinkhoest is echt vreselijk voor baby’s :( dus ik zal er alles aan doen om het te voorkomen.

5 maanden geleden

Absoluut! Zodat ik m’n kindje vanaf de geboorte bescherm. Als ik hem niet neem krijgt m’n kindje met 2 maanden de eerste vaccinaties (waaronder kinkhoest) en is het dus de eerste twee maand niet beschermd.

5 maanden geleden

Ik ga hem niet nemen. Ik sta niet 100% achter vaccinaties. Er zijn genoeg redenen zowel voor als tegen. En ja er zijn er vast een hele boel heel kritisch wanneer je er voor kiest om het niet te doen, maar het belangrijkste is dat jij je goed voelt bij jou keuze!

5 maanden geleden

Ik ga het absoluut wel doen en ben erg dankbaar dat deze mogelijkheid er is. Ik maak me erg zorgen over de huidige trend van de afnemende vaccinatiegraad. Mijn moeder en ik hebben zelf na mijn geboorte destijds kinkhoest in het ziekenhuis opgelopen en de impact daarvan was enorm. Duurde ontzettend lang voordat we beide hersteld waren. Ik gun ons kindje zoveel mogelijk een rustige start daar waar we daar invloed op kunnen uitoefenen.

5 maanden geleden

Absoluut !! Ik vind het te bizar voor woorden de nieuwe trend van ongevaccineerde kinderen/baby’s Vooral als het corona vaccin als onderliggende reden is… ik heb zelf geen corona vaccins gehad… maar de vaccinaties die al jaar en dag gebruikt worden om kindjes veilig te houden… ja graag!

5 maanden geleden

Zelf ben ik er nog niet uit of ik hem wel of niet ga nemen. Ik ben absoluut niet tegen vaccinaties, maar vind het wel belangrijk om er goed en kritisch over na te denken. Op nvkp.nl vind je eerlijke informatie over vaccinaties

5 maanden geleden

Ik ga hem niet nemen, sta niet achter vaccineren. Iedereen heeft hier zijn eigen redenen voor en vind ik geen discussiepunt. Doe wat voor jou goed voelt.

5 maanden geleden

Absoluut!

5 maanden geleden

Ik ga hem ook niet halen denk ik, de kans dat je baby het krijgt en overlijdt is 0,1%.. en met vaccin kunnen ze het ook krijgen. Had een tijdje geleden ook iets had gelezen over negatieve effecten op de zwangerschap, wat niet bewezen konden worden dat het niet daardoor kwam.. dus nee, ik denk dat ik oversla.

5 maanden geleden

Als, babys kunnen eraan doodgaan of blijvend invalide. Erger dan dat wordt het niet. Ik ga me vaccineren.

5 maanden geleden

Ja ga ik nemen.. bij de eerste ook gedaan. Kinkhoest is mega gevaarlijk voor die kleintjes en het heerst enorm. Ik vind er persoonlijk wat van als mensen hun kinderen niet laten vaccineren , want we hebben gewoon een bepaald vaccinatiegraad nodig. Maar goed dit is een impopulair opinion.

5 maanden geleden

Hi , Vanwege vervelende ervaringen in het verleden , hebben wij intern besloten om vaccinatie topics niet meer toe te staan op ons forum . Dit om dat dit soort topics vaker uitlopen op vervelende discussies , en er wordt teveel onjuiste informatie onderling verstrekt . Ik zal helaas je topic moeten sluiten . Liefs, Jaleesa |Moderator

5 maanden geleden

Ja ik neem hem zeker. Zou ook geen reden weten om het niet te doen

5 maanden geleden

Reactie op JNS12-2024

Zelf ben ik er nog niet uit of ik hem wel of niet ga nemen. Ik ben absoluut ...
Rivm.nl is eerlijke en vooral objectieve informatie. Geen misinformatie verspreiden graag.