11 Reacties
5 maanden geleden
馃槀 daar gaan de meningen over verdeeld zijn denk ik.
Ik had best een hoop kleding bij mijn zoon. Voordeel is dat je nooit hoeft te haasten met wassen. Nadeel is dat de kleding nog zo goed als.nieuw is nu馃檲
Maat 50 zou ik niet zoveel van doen hoor, als je kind net wat langer is dan kan je kind het niet of maar een week aan en is er dan al uit.
Ook zou ik nog niet maat 68 kopen. Je kind kan sneller of langzamer groeien dan de gemiddelde kinderen en dan zit je bijvoorbeeld met winterkleding in de zomer straks.
Maar als antwoord op je vraag voor hoeveel kleding, in de prenatal app zeggen ze 6 setjes en 6 rompers. Maar goed, ik vind dat persoonlijk schaars. Als je kind wat meer overgeeft of spuitluiers heeft sta je iedere dag te wassen.
5 maanden geleden
Ik zou voornamelijk investeren in een shitload aan onesies. Als er een vies is, hop, de andere aan.
En daarnaast nog een paar leuke kleertjes voor als je de deur uit gaat.
Al die leuke kleertjes, krijgen ze helft van de tijd toch niet aan.
en onesies zijn gewoon zoooo handig en zitten comfortabel voor de baby
5 maanden geleden
Ik heb vooral onesies van next gekocht, zijn niet zo duur. In het begin alleen maar makkelijk. Verder heb ik ook meegroei rompers van de HEMA gekocht dan heb je wat meer speling. Zou inderdaad niet te ver vooruit kopen en eerst kijken hoe de kleine groeit etc. Maar die hebberigheid is herkenbaar hoor馃槵
5 maanden geleden
Bij mijn eerste had ik echt te veel gekocht. Dus bij de tweede veel minder gekocht. Maar zij bleef veel langer in dezelfde maat en spuugde heel veel dus moest toen bij kopen! Verschilt zo erg
5 maanden geleden
Mijn ervaring is dat je best niet te veel in 茅茅n maat koopt en achteraf altijd wel kan bijbestellen. Ik neem deze keer een 6 tal setjes in maat 50 en een 6 tal in maat 56. Newborns passen meestal wel in beide, al is maat 56 de eerste paar weken wel een beetje ruim. Maat 62 en 68 zou ik echt niet op voorhand kopen. Ik had voor ons zoontje al heel wat in maat 62 gekocht, maat hij bleek in zo'n groeispurt te zitten waardoor hij ze misschien 2-3 weken gedragen heeft. Maat 68 kon hij dan weer lang in.. Zorg gewoon dat je een goede 'start garderobe' hebt en kijk van daaruit verder zou ik zeggen. 馃槈
5 maanden geleden
Vinted verslaafd is heel herkenbaar, haha!
Ons dochtertje zat wat langer in alle maten (nu met 2 jaar 3 maanden pas in maat 86), waardoor het wel fijn was om wat meer kleertjes te hebben. Ik had maar weinig in maat 50, waardoor de meeste kleertjes de eerste 2,5 maand (zo lang paste ze erin) te ruim waren. Mag van mezelf dus nu wat meer in maat 50 inslaan, haha.
Van maat 62 en 68 krijg je vaak (als je tenminste wat kraamvisite verwacht) ook best veel. Mijn ervaring was dat alle mensen die kleertjes hadden gekocht, in deze maatjes hadden gekocht. Dus daar zou ik niet teveel van kopen.
Wel een advies: koop wat verschillende soorten kleding. Dus zowel onesies/boxpakjes als setjes met truitje en broekje. En zowel envelopjes rompers als overslag rompers. Dan kun je uittesten wat je het fijnste vindt en daar dan uiteindelijk meer van kopen. Wij vonden bijvoorbeeld broekjes en losse truitjes fijner dan boxpakjes, omdat je dan niet elke keer je kindje helemaal uit hoeft te kleden als 茅茅n van de twee vies geworden is.