15 Reacties

2 maanden geleden

Dan zou ik echt geen zorgen maken meid! Geloof me als er iets niet goed was of dat de baby echt te klein was, was je door naar de gynaecoloog. En vaak kloppen die echo's niet. Onze eerste werd rond 3500 gram geschat, uiteindelijk met 4300 gram geboren. Nu met de tweede een totaal andere scenario, baby zit niet eens in de curve (echt veel te klein) en is waarschijnlijk dysmatuur. Daarom lopen wij wekelijks in het ziekenhuis! Dus maak je je geen zorgen! Liefs

2 maanden geleden

Ik heb gisteren ook een groei echo gehad. Mijn kindje is ook iets kleiner dan gemiddeld. Ik moet over 2 weken weer om te kijken hoe hij dan is gegroeid. De verloskundige zegt bij mij ook dat ik me nog geen zorgen hoef te maken en dat als er echt reden tot zorgen was ze wel hadden doorverwezen naar de gynaecoloog. Denk dat je je automatisch toch wel een beetje zorgen maakt maar zolang hij boven de onderlijn blijft zal het wel meevallen denk ik dan maar

2 maanden geleden

Maak je geen zorgen! De metingen liggen nog keurig tussen de lijnen en je hebt altijd nog variatie doordat ze het niet precies kunnen meten. Misschien zijn jullie ook geen 2 meter en is het heel logisch dat jullie kindje wat kleiner is?

2 maanden geleden

Ze groeit mooi op haar eigen curve ! Mijn eerste dochter kwam ter wereld met 3060 gram, 45cm maar deed het best heel goed :-) vond het niet heel klein of popperig, was niks anders gewend. Ik zou me zeker niet druk maken hoor.

2 maanden geleden

Hier ook een kleine baby, hoort bij mijn medische achtergrond. Daarvoor ook onder controle bij ziekenhuis en dus veel groei echo’s. Ze werd vorige week op 1230 gram geschat bij 30 weken. Mijn andere dochter was ook klein in de buik en nu nog steeds. Ze is bijna 3 en weegt 12 kilo draagt maatje 86😂 verder altijd al gezond

2 maanden geleden

Niet druk om maken! Keurig lijntje zo!!!

2 maanden geleden

Ik vind de lijn er mooi uitzien hoor die van mij is wel flink afgebogen ten op zichte van het gemiddelde dus ben sinds 2 weken onder gynaecoloog gezet die het wekelijks checkt door middel van dopler en groei echo’s dus ik denk zolang je die niet krijgt je je zeker geen zorgen moet maken hoor !

2 maanden geleden

Hier is toch niks mist mee?

2 maanden geleden

Wij zitten in dezelfde lijn. Ook een klein meisje met een tot op heden laag gewicht, maar blijft sinds 20 weken prima in haar eigen curve. Wij hebben ook nog geen enkele keer een doorverwijzing gehad, en ook de vk maakt zich geen zorgen.

2 maanden geleden

Je kindje groeit prachtig volgens zijn/haar eigen curve! Eerst nog maar eens zien hoe groot hij/zij echt gaat zijn 😘 Hier word ons zoontje so far iedere keer zeer gemiddeld rond de P50 geschat. Morgen hebben we toevallig weer een groeiecho. Ik hou me er niet te veel aan vast, ze kunnen er namelijk ook flink naast zitten!

één maand geleden

Mijn zoontje werd op p10 geschat en kwam met 39 weken met 52cm en 3300 gram, nu zeggen ze in deze zwangerschap klein p20, en ik denk eerst maar zien dan geloven

één maand geleden

Reactie op sterrex

Ik vind de lijn er mooi uitzien hoor die van mij is wel flink afgebogen ten ...
Mijn baby is ook afgebogen ten op zichte van het gemiddelde. Afgelopen maandag had ik een controle bij mijn verloskundige en die heeft mij doorverwezen naar het ziekenhuis. Volgende week dinsdag afspraak in het ziekenhuis die gaan het checken door middel van dopler en echo’s. Ik baal er wel van dat de afspraak pas voor volgende week ingepland kon worden. Dus ben benieuwd. Brengt wel stress met zich mee..

één maand geleden

Ons mannetje wordt ook aan de “kleine” kant geschat… papa en ik zijn ook niet groot… dus vk maakt zich geen zorgen.. met 31w zat hij op p40.. tussen 20 en 30 weken schatten ze hem nu met 40 weken dat hij 50 cm en 3,3 kilo zal zijn…

één maand geleden

Ik snap dat je je zorgen maakt, maar ze volgt echt prachtig haar eigen lijn. De lijn van ons meisje ziet er ook zo uit (1900 gram bij 34 weken). Onze zoon was ook klein bij de geboorte en mijn man en ik zijn ook beiden niet groot. Zo lang de placenta goed werkt is er niks aan de hand, tenminste als ik mijn gynaecoloog moet geloven. Komt goed!