14 Reacties

3 maanden geleden

Oplkapbed voor meer ruimte overdag. Babykamer maken dmv schuifdeuren.

3 maanden geleden

Het komt wel goed. Babys hebben véél minder nodig dan ze je doen geloven. Begin met een cosleeperwiegje naast je bed en een los verschoonkussen om op je bed/bank te verschonen. Een klein kastje met twee laatjes voor kleertjes, een la luiers en een la met los spul (cremepje, thermometer, speentjes ed) en dan ben je echt al een heel eind. Het voordeel is dat je echt geen nestjes en boxen enzo nodig hebt want je bent toch altijd in dezelfde ruimte als zijn/haar cosleeper. De eerste maanden kan dat prima! Als je die erste 3 a 4 maanden gehad hebt dan merk je vanzelf wat je toe moet gaan voegen. Een lekker speekleed voor op de grond bijvoorbeeld. Zo groei je langzaam samen in jullie fijne huisje. En wellicht ziet je huizenperspectief er tegen die tijd weer heel anders uit. Komt helemaal goed mama.

3 maanden geleden

Je hebt ook een ledikant, commode en kast in 1, voor als de baby straks niet meer in de co-sleeper past. Zoiets lijkt mij ideaal in een kleine woning. En voor de baby gewoon alleen het hoognodige kopen, box, babynestje en talloze andere dingen zijn handig, maar niet perse noodzakelijk.

3 maanden geleden

Reactie op LittleStar16

Je hebt ook een ledikant, commode en kast in 1, voor als de baby straks nie ...
Ja die heb ik ook gezien. Alleen helaas is daar ook echt weinig plaats voor. Als ik mijn grote bed verruil voor een eenpersoonsbed, zal er net een wiegje tussen kunnen. Wat zijn nog meer dingen die kunnen missen?

3 maanden geleden

Reactie op Wonder2024november

Ja die heb ik ook gezien. Alleen helaas is daar ook echt weinig plaats voor ...
Jammer dat z'n 3-in-1 ook niet past. Je kan prima zonder badje, gewoon in de gootsteen of samen douche. Je hebt alleen de basis nodig zoals, een bedje, aankleedkussen, beddengoed, hydrofielluiers, kleding, kruiken, evt omslaghanddoek voor na het badje, hydrofielwashandjes, spuugdoekjes, flesjes, spenen, thermometer en verzorgingsproducten. Heb je evt. een slaapbank overwogen ipv een bed + bank.

3 maanden geleden

Reactie op LittleStar16

Jammer dat z'n 3-in-1 ook niet past. Je kan prima zonder badje, gewoon in d ...
Dankjewel! Dat heb ik zeker en die staat ook in mijn huis. Alleen ivm rugklachten slaap ik daar niet goed op. Ik heb er zelfs een topper voor maar ook dat werkt niet. Ik wil dus het liefst als zij er is (naast haar) in een bed slapen.

3 maanden geleden

Reactie op Wonder2024november

Dankjewel! Dat heb ik zeker en die staat ook in mijn huis. Alleen ivm rugkl ...
Oh ja dat kan ik mij dan goed voorstellen. Hopelijk vind je op redelijk korte termijn nog een ruimere woning 🙏🏻 Als ze wat groter is, kan je een (2-persoons) hoogslaper voor jezelf kopen en een soort babyhoekje maken onder je bed.

3 maanden geleden

Reactie op LittleStar16

Oh ja dat kan ik mij dan goed voorstellen. Hopelijk vind je op redelijk ko ...
Ja ik ga het wel nog proberen aan te vechten want ik vind de reden nogal lame tegenover de situatie. Dit appartement krijgt namelijk 3 weken voor mijn uitgerekende datum een grote verbouwing. De schuifpui, verwarmingen incl. Buizen worden vervangen, kortom, een hoop herrie en kou.

3 maanden geleden

Ons zoontje heeft de eerste paar maanden in een cosleeperwiegje gelegen (en die zijn echt niet zo groot!) en sindsdien bij ons in bed. We hebben ruimte genoeg, maar cosleeping voelt voor ons het meest natuurlijk. Lekker je tweepersoonsbed houden en bedsharen!

3 maanden geleden

Ons dochtertje heeft niet eens in een co-sleeper gelegen. We hadden hem wel, maar ze sliep er gewoon niet in. Dus die heeft uiteindelijk tot ruim 1,5 jaar bij ons in bed gelegen. Dit kan wel alleen veilig als je borstvoeding geeft en zelf geen medicijnen slikt of overgewicht hebt. Als je googled op mckenna en samen slapen vind je informatie over hoe dit veilig kan. Wij hadden dan alleen zo'n bedhekje dat je voor peuters gebruikt aan ons bed gemaakt, zodat ze er niet uit kon vallen. Wellicht dat dit een mooie oplossing kan zijn? Qua spullen heeft een baby inderdaad niet veel nodig. Wat kleding (eigenlijk ook veel minder dan de meeste mensen hebben), luiers en wat hydrofiele doeken. Verschoonkussen is ook niet noodzakelijk, je kunt ook zo'n verschoonmatje op je bank of bed leggen. Mij kijkt zo'n keukentrolley (Raskog) van IKEA wel heel handig in een studio. Om luiers e.d. in te doen en in het begin misschien zelfs groot genoeg om ook de kleertjes erbij te doen. Kinderwagen hebben wij bijvoorbeeld ook zo goed als niet gebruikt, draagdoek (en later draagzak) vonden zowel wij als onze dochter veel fijner. Spaart ook weer een hoop ruimte. Babybadje is ook niet nodig, maar als je er toch één wil, dan is een (tweedehands) stokke flexi bath misschien een optie? Wij zijn er in ieder geval heel blij mee, want zijn niet zo van het samen douchen. Als je dat wel fijn vindt, is zo'n speciale douchehandschoen misschien al genoeg. Heb ook gehoord van mensen die zo'n wasmand van de ikea (torkis) gebruiken als babybadje. Later heb je misschien nog een stoeltje nodig, hier zijn ook opklapbare versies van te koop of versies die je aan een tafel hangt. Maar de simpele witte van ikea is ook fijn en neemt niet zo veel ruimte in :)

3 maanden geleden

Reactie op Cv-ketel

Ons dochtertje heeft niet eens in een co-sleeper gelegen. We hadden hem wel ...
Oh wauw dankjewel voor je uitgebreide antwoord ❤️

3 maanden geleden

Hey Dit was de babyhoek in mijn studio. Heb in precies de zelfde sitiuatie gezeten. Wij hadden geen kamer dus heb ik mijn kledingkast als scheidingswand gebruikt. de kastjes zijn gewoon keuken kast van ikea. Daar zitten alle zachte spullen in zoals dekentjes enzo. Aan de commode zeide heb ik een roede in de kast gedaan dus zelf nog plek voor hangen van kleding! hiernaast staat mijn bed en heb ik naast de mijn kledingkast (dus nu de scheidingwand) een schuifdeur gemaakt zodat je echt een appart kamertje krijgt. Mijn tip is probeer in de hoogte te denken dus hangkasten en plankjes. En ook een beetje out of the box denken! ❤️

3 maanden geleden

Reactie op Fawa

Hey Dit was de babyhoek in mijn studio. Heb in precies de zelfde sitiuatie ...
Dat ziet er echt super knus en gezellig uit, bedankt voor het delen van je foto. Dat geeft ook best wel inspiratie! Ja ik heb nu ook veel planken in de hoogte en zal binnenkort ook wel alle ‘tirelantijntjes’ weg halen en omruilen voor bakken om dingen in te doen.