80 Reacties
茅茅n maand geleden
Ik moest afgelopen woensdag met 33+2 onverwachts naar het ziekenhuis voor een CTG vanwege zeer frequente en regelmatige harde buiken. Toen bleek ik ook een verkorte cervix (17mm) en wat ontsluiting te hebben. Omdat de fibronectine test ook nog eens positief was, kreeg ik longrijpers en werd ik opgenomen. Na drie nachten ziekenhuis wachten we het vanaf afgelopen zaterdag thuis verder af. 50% kans (gerekend vanaf die woensdag) dat de kleine binnen tien dagen komt.
De baby maakt het goed, maar hij is wel wat klein (p8). Geen ramp, maar het zou in deze situatie natuurlijk mooi zijn geweest als 鈥榠e ietsjes groter was. Vrijdag hebben we weer een groeiecho gepland staan.
Ik probeer er zo ontspannen mogelijk in te staan, maar het is toch wel erg spannend allemaal..
茅茅n maand geleden
Hi!
Ik ben vandaag 35.1 en vanmorgen zijn mijn vliezen gebroken. Ik lig nu ter observatie in het ziekenhuis. Heb nog geen wee毛n, maar vind het ook wel weer spannend ondanks dat ik weet dat ik in goede handen ben.
Je zegt zelf ook in de situatie te zitten van dreigende vroeggeboorte, wat is jouw situatie? 馃
茅茅n maand geleden
Hi! Hier ook een te kleine baby vanwege slecht werkende placenta. Bij vorige zwangerschap op het einde een hoge bloeddruk gekregen en daarom ingeleid. Was toen precies 40 + 1 dag dus prima op tijd. Alleen nu ben ik 32 + 6 dagen en had ik vorige week weer een hoge bloeddruk waardoor ik nu 2x per week gecheckt wordt op bloeddruk/ctg en urine plus bloedwaardes om zwangerschapsvergiftiging uit te sluiten. We hebben donderdag weer een nieuwe groei echo/doppler meting etc en de artsen zeiden al dat we de 40 weken sowieso niet zullen halen. Erg spannend allemaal ik hoop dat hij nog even blijft zitten馃挋 hoe zijn jullie eronder?
茅茅n maand geleden
Reactie op Maris-88
Hi!
Ik ben vandaag 35.1 en vanmorgen zijn mijn vliezen gebroken. Ik lig nu ...
Oh wat spannend, het kan nu natuurlijk alle kanten op gaan en je hebt er geen invloed op. Zo gek he, het ene moment zit je nietsvermoedend thuis en het andere moment lig je in het ziekenhuis.. Gelukkig ben je inderdaad in goede handen, maar je had het natuurlijk liever anders gezien. Ik duim voor je dat alles goed gaat uitpakken. 馃崁
Ik had mijn verhaal in de reacties geplaatst. 馃槉
茅茅n maand geleden
Kan idd alle kanten op gaan nog! Duimen dat de kleine nog lekker warm blijft zitten en anders kan ik snel kennis maken met mn kleine mannetje! 馃グ馃挋
Oh ik zie het nu jaa je bericht! Ook spannend! Ik duim ook voor jou dat alles goed gaat en mooi als de kleine nog ff blijft zitten! 馃崁
茅茅n maand geleden
Reactie op Sascha2024
Hi! Hier ook een te kleine baby vanwege slecht werkende placenta. Bij vorig ...
Gelukkig worden jullie goed in de gaten gehouden, maar het onbezorgde gaat er wel helemaal vanaf zo natuurlijk.. De artsen zeiden tegen ons inderdaad ook dat we die 40 weken sowieso niet gaan halen. Hopelijk blijft hij bij jou ook nog even zitten! Ik probeer er van de ene kant nuchter onder te blijven en te vertrouwen op mijn lichaam en de zorg, maar van de andere kant zit ik hele dagen met contracties en kan ik me gewoon niet voorstellen dat het nog heel lang gaat duren..
茅茅n maand geleden
Hallo! Hier vliezen gebroken met 34,5 week. Nu in het ziekenhuis voor controles, maar wee毛n blijven uit gelukkig. Morgen waarschijnlijk naar huis als het zo blijft en iedere dag terug voor een ctg.
Doel is zo lang mogelijk de baby in de baarmoeder houden en dan hopelijk met 37 weken opwekken.
Spannend of we het nog zolang kunnen rekken maar dankbaar dat alle tests goed zijn 馃槉
Succes allemaal 馃
茅茅n maand geleden
Reactie op Maris-88
Hi!
Ik ben vandaag 35.1 en vanmorgen zijn mijn vliezen gebroken. Ik lig nu ...
Ik heb precies hetzelfde verhaal! Hopelijk mag je ook snel thuis afwachten.
茅茅n maand geleden
Reactie op tuliptree
Ik moest afgelopen woensdag met 33+2 onverwachts naar het ziekenhuis voor e ...
Dit is precies mijn verhaal, vrijdag opgenomen met 33+3. Harde buiken, ctg en cervix verkort naar 0,7 mm. Longrijpers en gister weer naar huis om thuis verder af te wachten.
茅茅n maand geleden
Hier geen dreigende vroeggeboorte meer, want onze kleine is er al (te vroeg geboren met 30 weken precies). Ik wil jullie vooral heel veel sterkte wensen en ik duim voor jullie dat jullie kleintjes nog zo lang mogelijk blijven zitten! Ik weet nu zelf hoe erg het je wereld op zijn kop zet...
茅茅n maand geleden
Reactie op BABY11-24
Dit is precies mijn verhaal, vrijdag opgenomen met 33+3. Harde buiken, ctg ...
Wat naar dat je hetzelfde meemaakt! Heb je ook nog steeds veel harde buiken? En doet je lichaam (onderrug/liezen/banden) inmiddels ook zo鈥檔 zeer? Ben normaal helemaal geen klager, maar ben nu in een paar dagen tijd echt 50 jaar ouder geworden voor m鈥檔 gevoel 馃ゲ
茅茅n maand geleden
Reactie op Dani毛lleQ
Hier geen dreigende vroeggeboorte meer, want onze kleine is er al (te vroeg ...
Ik heb ook even je andere berichtjes gelezen, wat een ontzettend heftige tijd voor jullie. Ik hoop dat jullie veel steun kunnen vinden bij naasten en bij elkaar en wil jullie ook heel veel sterkte wensen 鉂わ笍
茅茅n maand geleden
Reactie op tuliptree
Ik moest afgelopen woensdag met 33+2 onverwachts naar het ziekenhuis voor e ...
Hopelijk blijft jullie kleintje nog even zitten.. 馃崁 Hier eigenlijk geen dreigende vroeggeboorte, maar sinds gisteravond op bed wel veel harde buiken en steken daar beneden. En nu op de bank weer hetzelfde. Hopelijk is het verder niks. Heel veel sterkte en ik hoop dat jullie kleintje ook nog even blijft zitten 鈽猴笍
茅茅n maand geleden
Ja, die harde buiken geven zelfs een branderig gevoel en gisteravond kon ik ineens bijna niet meer lopen vanwege zeurderige pijn in mn schaamstreek en bovenbenen. Ik dacht aan indalingswee毛n. Heb voor de zekerheid wel een matrasbeschermer op mn bed gelegd en ben nu snel alle babykleertjes en dekentjes aan het wassen. Zover was ik nog niet 馃槀 En op advies ook maar een vluchtkoffer en babytas inpakken. Heb jij nog nuttige adviezen gekregen?
茅茅n maand geleden
Reactie op BABY11-24
Ja, die harde buiken geven zelfs een branderig gevoel en gisteravond kon ik ...
Hahaha ik krijg nu ook die drang om nu echt alles te gaan doen wat eigenlijk vanaf volgende week tijdens mijn verlof gepland stond馃 Heb nu 鈥榮 avonds wel vaker harde buiken terwijl ik gewoon op bed lig. Gisteravond tijdens een toiletbezoekje ook bloedverlies. Geen idee wat het was. Morgenmiddag liggingsecho, dus dan even aan de verloskundige navragen. Hopelijk blijft jouw kleintje ook nog even bij je zitten 馃崁馃グ
茅茅n maand geleden
@Jaad00 goed naar je lichaam luisteren h猫 mocht je de combinatie van kwaaltjes toch niet helemaal vertrouwen. Hopelijk is het inderdaad niks en heb je morgen gewoon een goede echo! 馃槝
@Baby11-24 zooo herkenbaar allemaal. Wij hebben de matrasbeschermer er inderdaad ook maar meteen opgedaan 馃槀. Ik zit nu ook op van die matjes op de bank/eetkamerstoel/autostoel. Better safe than sorry. En ik had gelukkig de vluchtkoffer al klaar voor m鈥檔 opname van vorige week. Alsof ik het aanvoelde haha. We hebben nu alles snel weer gewassen en terug erin gedaan. Verder heb ik het advies gekregen om gewoon rustig aan te doen. Ik mag heus nog wel een beetje in/rondom het huis lopen, maar moet ook veel zitten/liggen en moet bukken/tillen echt proberen te voorkomen. En we hebben een paar setjes in maat 44 gekocht, omdat de kans nu toch wel erg groot is dat ons p8 kindje maat 50 voorlopig niet zal passen.
Hopelijk lukt het je om een beetje de balans te vinden tussen rusten en dingetjes in huis doen qua wasjes etc.
茅茅n maand geleden
Ik ben weer thuis na 48 uur observatie, met gebroken vliezen. Gelukkig blijven wee毛n uit. Nu thuis afwachten, hopen dat het rustig blijft.
Elke dag naar het ziekenhuis voor CTG. Hopelijk blijft hij zitten tot 37 weken, de datum om in te leiden staat al vast 馃槺 spannend allemaal.
Mijn gevoel is positief dus daar hou ik me aan vast. Nu thuis verder nestelen en alle kleertjes wassen, kijken hoever ik nog kom 馃ぃ
Succes allemaal!
茅茅n maand geleden
Hier is het ook spannend. Met 22 weken ben ik al ter observatie opgenomen door regelmatige harde buiken met krampen. Gelukkig deden deze niets en mocht ik naar huis. Wel moest ik het heel rustig aan doen. Sindsdien heb ik een sterk gevoel dat ons kindje te vroeg gaat komen. Vorige week met harde buiken om de drie minuten en buik/rug/been krampen naar het ziekenhuis. Daar bleek het nu wel wat gedaan te hebben. Verkorte cervix en 2 cm ontsluiting. Gelukkig namen de krampen af. Ik mocht weer naar huis, maar moet nu al helemaal rust houden. Zondagnacht weer anderhalf uur dezelfde harde buiken en krampen. Er is niet gecontroleerd wat die gedaan hebben, maar de kans is groot dat deze voor nog meer verwerking hebben gezorgd. Mijn buik blijft erg onrustig met onregelmatige pijnlijke harde buiken en krampen. Pfff wat een zorgen.