80 Reacties

één maand geleden

Sterkte Kaylee! 🍀 En @Framboosje dan hebben jullie ook al wel veel spannende en onzekere momenten gehad, lastig zeg. Hopelijk blijft de kleine toch nog even in je buik. Iedere dag/week is er weer 1! Hier is het qua kwaaltjes sinds thuiskomst redelijk stabiel. Nog steeds veel contracties - gisteravond zelfs urenlang iedere 3 minuten - maar ik merk gelukkig nog niet dat het écht doorzet. Blijft spannend natuurlijk, want dat kan zomaar opeens omslaan. We weten nu ook niet of die contracties iets doen of niet. De zware, zeurende pijn in m’n liezen/rug blijft ook, maar het is lastig te zeggen of dat echt door een nadere bevalling komt, of dat het gewoon een samenloop van omstandigheden is.

één maand geleden

Hoi allemaal, Hier ook mijn rollercoaster. Met 31+1 zijn mijn vliezen gebroken, halsoverkop 's avonds naar Zwolle gebracht, daar 6 dagen gelegen en ondertussen Corona gekregen 😬. Ondanks de gebroken vliezen geen weeën en mijn kleine mannetje bleef het goed doen. Uiteindelijk met 32 weken terug naar het ziekenhuis in mijn woonplaats. Daar een nacht gebleven, toen mocht ik thuis verder afwachten. Moest wel elke dag naar het ziekenhuis voor een CTG. Na dag 5 van de controles, kreeg ik 's nachts wat krampen. Maar niets extreems. 'S ochtends 07-10-2024 begon hier wat meer regelmaat in te komen. Naar het ziekenhuis gegaan voor controle om 11.00uur. Aangegeven dat ik krampen had en inmiddels ook wat bloedverlies. De krampen kwamen steeds vlotter op elkaar en het zou gaan doorzetten. Maar mijn baby reageerde hier helemaal niet goed op dus weeënremmers gekregen. Dit hielp geen donder😂. Dus uiteindelijk ruggenprik gekregen. Ontsluiting wilde niet vorderen, bleef tussen de 1,5 en 2cm. Toen is er besloten dat ik een spoedkeizersnede zou krijgen. Om 17:59 is River geboren 💙.

één maand geleden

Reactie op Silver1208

Hoi allemaal, Hier ook mijn rollercoaster. Met 31+1 zijn mijn vliezen gebr ...
Oh met 33+1 💙

één maand geleden

Reactie op Silver1208

Gefeliciteerd lieve mama met je prachtige zoon 💙. Dit klinkt waarschijnlijk heel creepy, maar ik heb dus oprecht best wel vaak aan je gedacht. Ik was altijd een stille lezer, dus ik snap dat m’n gebruikersnaam je totaal niks zegt verder. Maar wat ben jij dapper zeg! En je kindje ook. Je hebt veel meegemaakt, ik hoop dat je de tijd en ruimte vindt om het een plekje te geven en ik wens jullie het allerbeste toe!

één maand geleden

Mweh.. Even van mij afschrijven. Zojuist teruggekomen van wat wij dachten de laatste echo zou zijn (liggingsecho). Meneer ligt in stuit.. Volgende week nog 1 keer een echo om nog een keer te checken. Ik had me natuurlijk helemaal ingesteld op een natuurlijke bad bevalling en de kans is natuurlijk aanwezig dat hij nog kan draaien, maar ik vermoed het niet. Ik heb ook nog eens een liesbreuk opgelopen tijdens de zwangerschap. Iemand hier al ervaring mee?

één maand geleden

Reactie op Silver1208

Gefeliciteerd met River. Heel heftig allemaal zeg. Ik hoop dat ondanks alles jullie als gezin ook kunnen genieten van elkaar!

één maand geleden

Reactie op Jade24

Mweh.. Even van mij afschrijven. Zojuist teruggekomen van wat wij dachten d ...
Hè wat een teleurstelling. Hopelijk komt de kleine toch nog in beweging. Geen ervaring met een liesbreuk hier.

één maand geleden

Kom met weer vanuit het ziekenhuis heel de dag door.gebracht blijft hangen op 2/3 cm ontsluiting met weeën het sloopt me ben vanacht al wat slijmprop verloren mocht het door zetten vandaag dan moet ik nog via de gyn en mocht het na 23 uur pas door zetten dan moet ik via de verloskundige maar word gek van de been. Weeën Verlies stukjes wit maar ja afwachten hoop dat de kleine snel door zet want ze hebben nu maar gezged je ben aan het rommelen terwijl ik toch zeker tekens van beginnende bevalling toont 🤢🤰

één maand geleden

Reactie op kaylee456

Vandaag 34+1 in het ziekenhuis komen te liggen met gebroken vliezen om 24:0 ...
Vanmiddag is onze kleine man geboren 12:39 met 2270 gram. Hij ligt in de couveuse maar maakt het helemaal goed

één maand geleden

Reactie op kaylee456

Vanmiddag is onze kleine man geboren 12:39 met 2270 gram. Hij ligt in de co ...
Wauw! Gefeliciteerd! Wat fijn dat het goed gaat. Met jou ook?

één maand geleden

Vanavond om 21 is onze zoon Novan geboren met 33 weken 1 dag. Hij weegt 1520 en ligt in de couveuse om aan te sterken, maar doet het heel goed💙💪🏼

één maand geleden

Reactie op kaylee456

Vanmiddag is onze kleine man geboren 12:39 met 2270 gram. Hij ligt in de co ...
Gefeliciteerd🥰💙

één maand geleden

Gefeliciteerd dames! 🥹💙

één maand geleden

Reactie op tuliptree

Ik moest afgelopen woensdag met 33+2 onverwachts naar het ziekenhuis voor e ...
Ik heb een vergelijkbare situatie gehad. Maar dan bij 26+4wk. Ook frequente en regelmatige harde buiken elke 3-4min. Verkorte cervix toen 2,2cm en positieve fibronectinetest. Geen ontsluiting. Opgenomen met longrijping en weeënremmers. Momenteel 34+0wk en ons vriendje zit nog binnen!! Wat mijn redding is geweest (ben ik van overtuigd) is dat een gynaecoloog een week na ontslag voorstelde om uterogestan te gaan starten (vaginale capsule s avonds inbrengen tot 36wk zwangerschap). Omdat mijn buik ondanks hele dag op de bank liggen en niks doen, super onrustig bleef (40-50 harde buiken per 24u). Dit heeft bij mij alles veranderd!! Misschien dat eens voorstellen?? Zitten namelijk geen benoemswaardige nadelen aan! Succes, ik duim met je mee!

één maand geleden

Reactie op AvdV96

Ik heb een vergelijkbare situatie gehad. Maar dan bij 26+4wk. Ook frequente ...
Super bedankt voor de tip! Ik ga eens even op onderzoek uit. Ik heb morgen weer een afspraak in het zkh, dus dan kan ik het misschien bespreken. Wat fijn dat het bij jou het verschil heeft gemaakt en dat je nu gewoon alweer 7 weken verder bent! Ik besloot gisteravond weer eens te timen en zat in 45 minuten tijd op tien harde buiken, ondanks dat ik ook alleen maar aan het rusten ben momenteel. Toen heb ik m’n telefoon maar weer snel weggelegd. 😅

één maand geleden

Goedemorgen! Herkent iemand hier dat je vliezen gebroken zijn, je thuis afwacht maar wel menstruatie achtig klachten hebt? Het is zonder harde buiken dus maak me geen zorgen, maar het lijkt op rommelen daar beneden. Baby is al volledig ingedaald, dus stiekem hoop ik dat de baarmoedermond aan het rijpen is. Dat zorgt voor minder ingrepen als het zover is. Was even benieuwd naar verhalen van andere 😊

één maand geleden

Reactie op kimvheertum

Ik heb precies hetzelfde verhaal! Hopelijk mag je ook snel thuis afwachten ...
Mijn weeën kwamen om 17.30 uur op gang en onze kleine man is om 23.24 uur geboren! 🥰💙 Liggen nu nog in het ziekenhuis aan de monitor, maar over het algemeen doet hij het erg goed gelukkig! Super trots en ontplof van geluk met dit dappere mannetje! 😍🥰 Hoe gaat het bij jou?

één maand geleden

Reactie op tuliptree

Gefeliciteerd lieve mama met je prachtige zoon 💙. Dit klinkt waarschijnli ...
Wat lief, dankjewel! River en ik hebben nu een kamer samen in het ziekenhuis. En dat is zo fijn. Elke keer afscheid nemen trok ik niet. Hij maakt het goed en mag morgen misschien uit de couveuse en in een normaal bedje 🥹. Zelf vandaag veel last van kraamtranen. Vind dit gevoel van liefde overweldigend ❤️.

één maand geleden

Reactie op Silver1208

Wat lief, dankjewel! River en ik hebben nu een kamer samen in het ziekenhui ...
Gefeliciteerd met de geboorte van River 🥰 Wat super fijn dat je samen met je zoon op een kamer mag en kunt liggen! Geeft rust als je hem kunt zien en weet hoe het met hem gaat ❤ Komt goed lieve mama. Wat een positief vooruitzicht dat hij misschien binnenkort al naar een normaal bedje mag.

één maand geleden

Reactie op kimvheertum

Goedemorgen! Herkent iemand hier dat je vliezen gebroken zijn, je thuis afw ...
Hey! Ik las in het geboortetopic dat je bent bevallen! Gefeliciteerd met Jur, hoe gaat het nu met jullie?