7 Reacties
één maand geleden
Hoi hoi Essie. Ik heb zelf geen kindje met een klomp voetje. Wel heb ik via NLZIET de afleveringen van het Wilhelmina Kinderziekenhuis gezien. En heel veel afleveringen zie je de processen van de klompvoetjes voorbijkomen. Ik moet zeggen dat dit traject enorm goed te doen is (denk ik en wat ik meen gezien te hebben).
Misschien kan je uit deze afleveringen wat meer informatie en opluchting uithalen.
Kijk nu Het Kinderziekenhuis op NLZIET
https://app.nlziet.nl/series/JpCIyUTM4E6dSZeYKpfJOg
Heel veel succes met de laatste loodjes 💓 you got this
één maand geleden
Hai Essie,
Wij verwachten een kindje met twee klompvoetjes. Moet zeggen dat ik de website van de Nederlandse klompvoet vereniging erg helpend heb gevonden. Verder ben ik erg gerustgesteld door de percentages die vanuit onderzoek naar voren komen. De eerste 4 jaar zullen wat anders verlopen met name de eerste maanden is de behandeling intensief, maar bijna alle kindjes ontwikkelen zich daarna volgens de norm. Daar houd ik me aan vast :)
Daarnaast kan er zoveel mis gaan tijdens een zwangerschap…dat ik de stand van de voetjes goed kon relativeren, zoals onze arts het noemde “het is een schoonheidsfoutje wat we gaan corrigeren”. Tuurlijk weet ik dat er ook andere (minder positieve) verhalen zijn, maar dat zijn de uitzonderingen en daar probeer ik me niet mee bezig te houden.
Geniet van je laatste weken zwangerschap en straks van jullie kindje
één maand geleden
Ik ben momenteel 34 weken zwanger van een zoontje met een enkelvoudig klompvoetje aan de rechterkant. Ik vond dit tijdens de 20 weken echo waar het gezien is toen heel spannend en verdrietig, maar hoe meer informatie ik las over de behandeling des te kalmer ik eronder ben. Ik heb er vertrouwen in dat de behandelingen bekwaam genoeg zijn om ervoor te zorgen dat ons kind er later geen last van zal krijgen. Dat de kraamtijd er iets anders uitziet dan 'normaal' is natuurlijk wel lastig, maar vooral voor ons als ouders. Maar ook dat went denk ik wel snel genoeg. Ik zou je er niet te druk om maken. We kunnen er helaas niks aan veranderen nu, en het is het beste voor jou en je kind om zo relaxed mogelijk de bevalling in te gaan.
één maand geleden
Reactie op ElineVivian
Ik ben momenteel 34 weken zwanger van een zoontje met een enkelvoudig klomp ...
Ja precies, dat heb ik ook. Ben vrijdag 38 weken. Ik had toen ik het hoorde bij de 20 weken echo ook zo een gevoel. Na veel inlezen dacht ik het komt uiteindelijk wel goed. Alleen ik merk nu de bevalling steeds dichterbij komt, ik het toch spannend vind.
één maand geleden
Hoi allemaal
Mijn moeder heeft 2 klompvoeten echt nooit iets van gemerkt,ze is dan ook erg eigenwijs en droeg geen aangepaste schoenen meer vanaf 18 jaar denk ik ongeveer, ze vertelde het ook niet op haar werk en ze werkte in de catering 🫣ik wil hier me zeggen dat er echt prima me te leven is wat ik van mijn moeder begrijp was de eerste jaren van haar leven wat lastiger door operaties en bugels waar ze me liep maar denk dat ze daar nu ook al een stuk verder me zijn