47 Reacties

19 dagen geleden

Ik ben 159 , heb een boxspring van +- 72cm. Moet nu al met een hupje in bed laat staan met klossen. Wij hebben ze wel in huis maar doen ze er pas onder als we een zeurende kraamphulp zouden krijgen 😂. Mijn man kan het bed verschonen. Als ze mij willen controleren van ondereggen we er een extra matras op zodat de hoogte alsnog 80cm is. Ik ga niet weken lang moeilijk en gevaarlijk doen om uit bed te komen. Nu 37,5 week zwanger.

19 dagen geleden

Bij ons heeft de kraamverzorgster bij de intake ons bed gezien en toen zelf gezegd dat ze klossen niet nodig vond. We hebben het matras toen alsnog in de hoogste stand gezet. Heftig om mensen met zo’n terecht te wijzen, je weet niet hoeveel bekkenpijn of andere klachten mensen hebben die meegewogen hebben in de afweging, en je zou er toch van uit moeten kunnen gaan dat zoiets in overleg gaat met de kraamverzorgster in kwestie.

19 dagen geleden

Reactie op Nurse541

Hier ook het bed op klossen, zo'n 84cm en ik ben 1.62m. Ik stap dit krukje ...
Ik ben het ook helemaal eens. Ik werk niet als kraamverzorgende, maar wel in de (thuis)zorg. En wat mensen wel niet soms vragen, ik heb meerdere keren last van mijn rug gehad omdat ik gedwongen werd niet Arbo technisch te werken. Ik moet nog wel 30jaar mee en in dit tempo gaat het niet lukken. Je rug is kostbaar en kwetsbaar!

19 dagen geleden

Nou, prima geslapen deze eerste nacht! Het was ff oefenen maar heb de beweging wel door. Gewoon voorzichtig in en uit. De hoogte valt inderdaad mee, maar wij hebben een brede houten ombouw. Vandaar dat het iets lastiger is. We zien wel in de kraamweek wat nodig is maar ik haat het zelf om te bukken of ‘onder of boven’ je macht te werken. Dus heb het zeker over voor de kraamhulp 🙏🏼

19 dagen geleden

M'n vriend had ze er binnen 5 minuten onder gezet en ik heb één nacht hoog geslapen en toen gevraagd of hij het erg zou vinden om ze last minute er weer terug onder te zetten, mocht het nodig zijn. Dat leek hem ook wel een prima plan en in principe moet ik toch in het ziekenhuis bevallen. Dus de klossen staan wel klaar maar voorlopig niet eronder 😉

19 dagen geleden

Ik heb ze er niet onder gezet. Precies om dezelfde reden; ik kwam het bed niet meer in of uit. De kraamhulp van mijn zoon de vorige keer gaf aan dat het van haar niet hoefde. We hebben ze nu wel in huis maar kijken even aan wat de kraamhulp zelf aangeeft. Mocht ze dit écht nodig vinden en willen, kan mijn man ze er alsnog onder zetten!

19 dagen geleden

Ons bed zelf is 72cm en onze kraamhulp zei dat dat prima zo was. Ook omdat ik niet thuis ga bevallen dus hebben geen klossen genomen

19 dagen geleden

Wij hebben het bed op klossen gezet in week 39. Nu in de kraamweek is het zo een gedoe met de co-sleeper dus gaf de kraamzorg aan dat ze er onder vandaan mogen na 4 dagen. Ik heb alleen nog controles 1x per dag. Ze gaf aan dat je altijd kan overleggen met je kraamhulp. Zij vond het geen probleem voor die ene keer maar anderen hebben het echt liever niet. Mocht je nou veel hulp nodig hebben (hulp bij voeden, uitgebreidere controles, aankleden) dan is het wel fijn om ze er onder te laten vertelde ze.

19 dagen geleden

Reactie op Lboo9

Ons bed zelf is 72cm en onze kraamhulp zei dat dat prima zo was. Ook omdat ...
Het is niet alleen voor de bevalling maar mijn kraamhulp doelt echt op de ergonomie wat ik ook wel weer begrijp.

19 dagen geleden

Hier staan ze er gewoon onder en maak ik gebruik van een opklapkrukje van de Action. Kleine moeite voor de kraamzorg, zij moeten langer met hun rug doen dan dat het bed wat hoger staat.

19 dagen geleden

Herkenbaar! Ik ben 1.68. Ons bed staat ook nog niet zo hoog als “moet”. Maar wat een ellende. Waarbij ik normaal op de rand van het bed ging zitten om mijn broek aan/uit te doen bijvoorbeeld kan dat nu niet meer. Ik heb zo’n badkamerkrukje van ikea naast mn bed staan anders was het ook echt geen doen. De co sleeper kan ook niet zo hoog. Geen idee hoe het na de bevalling is. Ben nu 40+2 maar als het aan mij ligt gaan ze er meteen na de kraamweek onder weg.

19 dagen geleden

Reactie op tamaraV25

Het is niet alleen voor de bevalling maar mijn kraamhulp doelt echt op de e ...
Snap ik ook, alleen als zij zegt dat het goed is zo laat ik het. Ik kom er inderdaad ook anders niet meer in of uit.

19 dagen geleden

Als het echt nodig is zal mijn man wel blokjes onder het bed zetten (klossen gaat bij ons niet), maar vorige keer was er letterlijk maar 1 controle per dag waar dit voor 'nodig' was. En heb zelf erge bekkenklachten waardoor ik veel in bed lig en er dus ook vaker dan 1x per dag in en uit ga.. Bovendien is ons bed 68 cm en ze vragen hier om 70 cm hoogte. Die 80 cm lijkt me bijvoorbeeld ook juist heel hoog als de kraamverzorgende zelf ook maar klein is 🤷‍♀️ Bevalling is hier niets over gezegd, ook niet door verloskundige. Wil liefst poliklinisch bevallen, maar vorige bevalling ging erg snel, dus er bestaat een kans op thuis bevallen. Maar denk dat ik in dat geval het bed ook niet ga redden, want traplopen gaat nu soms al lastig met een volle blaas oid, laat staan als je in een bevalling zit 😅 Bovendien vraag ik me ook af hoe ze dat bij badbevallingen of op een barkruk dan doen?

19 dagen geleden

Wij zaten deze keer ook bij Naviva! Hier bevallen met 37 weken en we hadden de klossen wel in huis, maar nog niet eronder gezet. Ze stonden er ook nog niet onder omdat ik anders het bed niet normaal in/uit kwam, +/zelfde hoogte als dat jij hebt nu😂 Naviva gaf aan dat dit geen probleem is, alleen dat de kraamhulp dan ons bed niet zou verschonen. Prima, doet mijn man wel haha! De checks bij mij waren maar 1x per dag en die zouden ze wel moeten doen. Kraamhulp zelf was het hier helemaal mee eens. En anders hadden we ze er dus alsnog onder kunnen doen. Bij de eerste hadden we overigens ook ons bed niet op klossen. Zelfde bed als dat we nu hebben. Dat hoefde niet van de organisatie omdat boxsprings echt wel hoog genoeg waren zeiden ze!

19 dagen geleden

Wij hebben liggen nu ook in een ruimteschip (zo voelt het 🤣) op 85 cm hoog. Ik vind het niet erg om te doen, maar wel doodeng met in/uit bed stappen. Plus ik mis mijn plek om mijn broek zittend aan te doen haha. Wat ik oprecht niet snap: waarom bieden ze geen fatsoenlijke trapjes aan voor je bed om naast te klussen te gebruiken? Ik snap de arbo reden vanuit de kraamzorg, maar voor de zwangere is het niet helemaal ideaal 🤣

19 dagen geleden

Ik beken eerlijk dat ik er met nummer 3 echt beetje schijt aan had. Ik heb het niet gedaan en mijn bed is 70 cm hoog. Uiteindelijk thuis bevallen en ze vonden onze slaapkamer (zolder) zo mooi ruim en groot ze hebben niet met meetlintje naast het bed gestaan. Had ook 0 zin want ik ben uiteindelijk naast het bed staand bevallen haha! Dus blij dat ik niet teveel moeite heb gedaan voor die stomme klossen. En de kraamzorg ken ik al dus dat was ook geen probleem voor de kraamweek.

19 dagen geleden

Ik moet medisch bevallen en heb ook geen klossen besteld. Bed is 70 cm hoog. Ik heb zelf korte benen dus vind t wel prima zo. Bij vorige kraamperiode hoefde het niet van de kraamverzorgster maar zij was ook niet groot. Als t nodig is zaagt m'n man wel een paar blokken ofzo haha.

VRIEND

19 dagen geleden

Nooit gedaan

19 dagen geleden

Mijn bed is nu 86 cm, niet in te komen zonder trapje. Vind het zo bijzonder dat je zo ongeveer een maand moet bivakkeren met dikke buik. Voor 1 week kraamzorg ..

19 dagen geleden

Reactie op Rnrs12

Wij hebben liggen nu ook in een ruimteschip (zo voelt het 🤣) op 85 cm hoog ...
OMG ja waar kleed ik mij nu op aan😂😂