10 Reacties

4 dagen geleden

Toen mijn eerste zoontje geboren was, heb ik een medela swing gehad, maar achteraf zou ik die niet aanbevelen. Vond de zuigkracht echt een stuk minder dan de ziekenhuis pomp die ik de eerste weken geleend had. Ik had nu een paar recensies gelezen van de Wowmom borstkolf die een goede zuigkracht had, ben er nog niet uit, maar die staat nu als favoriet. Ik heb overigens ook cup F.

4 dagen geleden

Oh en voor BH's heb ik nu de voedingsbh van de bonprix, zonder beugel maar heb ik bij deze geen moeite mee. Heb ik nu weer aan en na de bevalling van mijn eerste nog wel een half jaar gedragen.

4 dagen geleden

De Mammie borstkolf! Voor mama's, door mama's! Verder gebruik ik geen bh's meer, maar topjes😅

3 dagen geleden

Wat voor voedingsbh's hebben jullie? Hier ook F

3 dagen geleden

Ik zou een kolfconsult doen en niet zomaar wat bestellen.

3 dagen geleden

Reactie op Belle88

Wat voor voedingsbh's hebben jullie? Hier ook F
Ik heb deze: https://www.bonprix.nl/product/voedingsbh-zonder-beugels-set-van-2-met-biologisch-katoen-grijsgroenantraciet-959892/?shop=753

3 dagen geleden

Ik heb ook cup F . Heb bij de eerste Youha the inns gebruik (toen fulltime gekolft). Ga zenu weer aanschaffen.

2 dagen geleden

Doe een kolf consult als je baby er is. Bij een consulent die ook draadloze heeft. Ik had een cup K op het einde vorige keer en zit nu op een J. Er zat zoveel verschil in met welke kolf ik wat eruit haalde. Je weet daarnaast nu ook niet of je wel voldoende voeding hebt. Of dat de borstvoeding überhaupt wel lukt. Mijn zoon was bijvoorbeeld rand prematuur en die had niet genoeg kracht om aan de borst te drinken in het begin. Het heeft mij heel veel energie gekost om borstvoeding op te starten met hulp van een ziekenhuis pomp en door te zetten. Eigenlijk te veel achteraf. Daarnaast kan het bij sommige vrouwen echt zijn dat ze prima live kunnen voeden maar bij het kolven er weinig tot niets uit komt. En het verschild echt zoveel per kolf hoeveel je kan kolven. Een ziekenhuis (gehuurde) kolf is veel sterker als een gekochte kolf. Daarnaast is een kolf aan een touwtje gewoon echt sterker als een draadloze kolf. De ardo die aan een touwtje zit haalde ik het meest mee eruit. De mendela die heel veel hebben deed mij echt vreselijk veel pijn. Mijn borst paste er amper in en ik haalde echt 0,0 ermee uit. De evi (draadloos) waar velen heel lyrisch over zijn kreeg ik dus maar 1/4 eruit van wat ik met de ardo eruit haalde. Uiteindelijk ging youha the ins (draadloos) nog redelijk met 3/4 van de opbrengst wat ik met de ardo haalde. En kocht ik en een ardo en een youha. Het verschild zo erg per vrouw wat eruit komt. En het is best een hele investering en een hoop geld als je nu op reacties van anderen afgaat en iets koopt wat uiteindelijk helemaal niet werken gaat bij jou. Deze ronde heb ik dus de ardo en de youha weer. Daarnaast heeft onze kraamzorg sinds kort een nieuw apparaat de nouri duo in het assortiment voor kolf consulten (met touwtje). Waar ze veel mee werken en welke ze aanraden. Ze wisten van de vorige keer nog wat een uitdaging borstvoeding geven en kolven zo ie zo was met mijn cup formaat hij is alleen getest tot een cup D de laatste keer. Dus ze hebben nu gevraagd of ik deze gratis wil testen en vergelijken met wat ik al heb voor ze straks in de kraamperiode met hun verpleegkundige die ook consulten geeft. Zodat ze die informatie weer kunnen meenemen in hun kolfconsulten voor andere dames met grote borsten. Het apparaat als het goed werkt krijg ik dan als cadeau voor de moeite en hulp. Wacht nog even 😉 Mijn tip voor een goede meegroei en voedingsbh is deze. Die begint bij een cup F tot J. Sommige vinden hem duur met 58 euro. Maar hij zit ook bij mijn cupmaat perfect. Gezien ik normaal ruim 100 euro betaal voor 1 bh vind ik het een koopje. Heb deze bhs nog ruim 1.5 jaar door gedragen omdat ze gewoon super zitten en stevig zijn. Ik ben vorige keer qua maat super goed geholpen door de klantenservice van de winkel. Toen was maat xxl het grootst nog en die paste mij perfect. Met toen een 85I doorgroeiende naar een 85K. https://www.opentopzwanger.nl/cake-lingerie-zwangerschapsbeha-sugar-candy-black.html

4 uur geleden

Reactie op Miloutje

Doe een kolf consult als je baby er is. Bij een consulent die ook draadloze ...
Deze bh heb ik ook, maat 4xl dan wel. Ik had voor de zwangerschap een 95/100e en deze groeit geweldig mee en zit ook echt lekker.

4 uur geleden

Reactie op Jochemsuus

Deze bh heb ik ook, maat 4xl dan wel. Ik had voor de zwangerschap een 95/10 ...
Hij zit idd heerlijk en is echt stevig. Dat had ik vooraf niet gedacht. Hij is gewoon steviger als sommige dure bh's die ik heb 🤭