138 Reacties

één maand geleden

Dan kom ik meteen met de eerste vraag. Aan welke kant zetten jullie de autostoel? Achter de bestuurdersstoel of bijrijdersstoel?

één maand geleden

Reactie op mom.of.one

Dan kom ik meteen met de eerste vraag. Aan welke kant zetten jullie de auto ...
Bijrijderstoel Zo is er altijd iemand (de bestuurder) die eens naar achter kan piepen, ook als er geen bijrijder mee is Wij voorzien hiervoor ook wel zo’n spiegeltje zodat dit makkelijk en veilig kan

één maand geleden

Ik heb ook wel een vraag, voor degenen die misschien in een bevalbad thuis willen bevallen, hoe werkt dit in de praktijk, waar zet je het, wanneer en wie laat het vollopen, hoe zorg je dat het water warm blijft? In de woonkamer lijkt me niet fijn bij ons want dan kunnen de achterburen meekijken, slaapkamer of badkamer past denk ik niet dus dan op de babykamer of overloop boven?

één maand geleden

Reactie op kristab88

Ik heb ook wel een vraag, voor degenen die misschien in een bevalbad thuis ...
De vorige keer ben ik thuis in bad bevallen, ik hoop dat het dit keer weer lukt. Wij hadden het bad toen in de slaapkamer op de begane grond staan. Het is belangrijk dat de verloskundige er goed omheen kan lopen. Nu zijn we verhuisd en in dit huis denken we dat het bad beter beneden kan staan (ivm gewicht en oud huis). Nu komt hij in de woonkamer. En dan doen we gewoon alle gordijnen dicht. Je hebt natuurlijk een wateraansluiting in de buurt nodig. Mijn man ontfermde zich over het bad, met hulp van de verloskundige en kraamverzorgster. Onze eerste bevalling ging veel sneller dan verwacht, dus hij heeft het behoorlijk druk gehad om het bad zo snel mogelijk te vullen (ook met hulp van waterkoker). Uiteindelijk heb ik alleen de persfase in het bad kunnen doen, eerder was hij nog niet klaar. Ik hoop dit keer ook de ontsluitingsweeën erin op te vangen. M'n man zei al: zodra jij iets voelt, begin ik met het bad! Qua opruimen, daar heb ik zelf niets van meegekregen. Dat hebben m'n man en de kraamverzorgster gedaan. Ik hoop dat je hier iets aan hebt!

één maand geleden

Hoe vaak gaat het bed (van ouders/moeder) verschoond worden in de kraamweek? Ik bedenk me net dat wij maar 3 hoeslakens hebben en geen droger. Normaal geen probleem, maar tijdens de kraamweek misschien te weinig? (ook ivm wat langere tijd nodig om te drogen in november)

één maand geleden

Reactie op kristab88

Ik heb ook wel een vraag, voor degenen die misschien in een bevalbad thuis ...
Ik ben in bad bevallen thuis en hoop dit in november weer te kunnen doen. Hij stond bij ons in de woonkamer, dan kon iedereen er goed bij. Gordijnen dicht zodat de buurt niet mee kon kijken. Mijn man met beetje hulp van verloskundige en kraamzorg hebben het bad klaargezet en gevuld. Het warm houden ging met emmertjes water eruit en emmertje warm water erbij, heb daar eerlijk gezegd weinig van meegekregen en heb toch wel 4,5 uur in bad gezeten met een kleine plaspauze tussendoor. Houdt rekening met een behoorlijk gewicht mocht je het bad boven zetten, wellicht dat dit bij een oud huis niet aan te raden is. Ik heb het opblazen van het bad wel als irritant ervaren: als de datum in zicht komt dan gaan we denk ik het bad al half oppompen o.i.d: op dat moment had ik mijn man nodig bij het helpen focussen op mijn ademhaling bij de weeën maar hij moest ook het bad neerzetten en het ging ook allemaal niet heel efficiënt. Wellicht dat een keertje oefenen met opzetten ook wel helpt!

één maand geleden

Reactie op mom.of.one

Dan kom ik meteen met de eerste vraag. Aan welke kant zetten jullie de auto ...
Achter de bijrijder

één maand geleden

Ik overweeg de weeën op te gaan vangen in een bevalbad, maar wil daarin niet bevallen. Wat trek je dan aan of ga je dan naakt in bad?

25 dagen geleden

Reactie op Linlan

Hoe vaak gaat het bed (van ouders/moeder) verschoond worden in de kraamweek ...
Hoi! Bij onze eerste werd het bed elke dag verschoond, zeker de hoeslakens. Misschien inderdaad slim om er een paar bij te halen :-). Wij hebben zelf ook geen droger, en dus ook wat extra aangeschaft!

25 dagen geleden

Ik wil alvast wat truitjes in maat 62 kopen. Nu zag ik wat leuke bij de c&a. Valt dat ook als 62? Ik lees veel dat het klein valt.. Of kan ik dan beter 68 kopen?

25 dagen geleden

Reactie op LittleStar16

Ik overweeg de weeën op te gaan vangen in een bevalbad, maar wil daarin nie ...
Lijkt mij naakt, maar ik heb ook eens gezien dat ze hun bh of een hemdje aan houden. Maakt je niet zo veel uit dan gok ik ;)

25 dagen geleden

Reactie op kristab88

Lijkt mij naakt, maar ik heb ook eens gezien dat ze hun bh of een hemdje aa ...
Dit is wel iets waar ik mij dus druk om maak 🫣 normaal zou ik inderdaad ook denken naakt. Ik krijg dit kindje met een homostel, die er bij zijn, daardoor lijkt naakt mij niet zo fijn 😅 een hemdje is idd een goed idee!

25 dagen geleden

Ik hoor en lees veel over slecht slapen tijdens de zwangerschap. Zelf heb ik daar ook wel last van gehad, maar sinds een paar weken slaap ik weer als een roos en word ik nauwelijks (of helemaal niet) wakker om bijv. te plassen. Is dit erg? Ik hoor vaak dat je lichaam zich voorbereid op de gebroken nachten, maar ik slaap gewoon heerlijk en door! Vind het zo suf dat ik me hier druk om maak, maar hoor graag van anderen 🫥

25 dagen geleden

Reactie op Verliefdemama

Ik hoor en lees veel over slecht slapen tijdens de zwangerschap. Zelf heb i ...
Lijkt mij geen probleem. Ik slaap heel wisselend, soms ontzettend goed en de hele nacht door zonder wc bezoek. Soms slaap ik mega slecht, val ik moeilijk in slaap en/of word ik vaak wakker. Ik zou genieten van de goede nachten, heb je straks meer energie voor de bevalling en de gebroken nachten daarna.

25 dagen geleden

Reactie op LittleStar16

Lijkt mij geen probleem. Ik slaap heel wisselend, soms ontzettend goed en ...
Dank!

25 dagen geleden

Reactie op iris.97

Ik wil alvast wat truitjes in maat 62 kopen. Nu zag ik wat leuke bij de c&a ...
Valt indd klein! Ik zou 68 kopen, heb je er ook langer plezier van 🤗

24 dagen geleden

Reactie op LittleStar16

Ik overweeg de weeën op te gaan vangen in een bevalbad, maar wil daarin nie ...
Niks. Een topje. Een bh. Een bikinitopje. Net waar je je zelf prettig in voelt.

24 dagen geleden

Wat moet er straks allemaal gewassen worden? Kleertjes weet ik maar ook boxkleed, knuffels etc?

24 dagen geleden

Reactie op mom.of.one

Wat moet er straks allemaal gewassen worden? Kleertjes weet ik maar ook bo ...
Mijn nesteldrang zegt ALLES 🤣

24 dagen geleden

Reactie op mom.of.one

Wat moet er straks allemaal gewassen worden? Kleertjes weet ik maar ook bo ...
Ik doe dat wel