916 Reacties

één maand geleden

Heeft iemand tips voor een leuke site voor een babynestje ?

één maand geleden

Reactie op Martje1995

Ik kreeg de tip van mijn schoonzus om een kussensloop om je (dubbelgevouwen) voedingskussen te doen dan heb je ook een soort nestje waar je baby even op kan liggen. Ze mogen er sowieso niet in slapen..

één maand geleden

Reactie op Martje1995

Wij krijgen er eentje van Najell. Als kraamcadeau. Is een nestje met handvat. Wel duurder. Maar prachtig 😍

één maand geleden

Reactie op Martje1995

Je hebt 2 leuke betaalbare bij wibra !

één maand geleden

Reactie op kristab88

Ik kreeg de tip van mijn schoonzus om een kussensloop om je (dubbelgevouwen ...
Of een aankleedkussen hoes! En een tip een handdoek oprollen en in het midden tussen het kussen leggen, zo zakken ze niet zo diep

één maand geleden

Vraag aan de dames die een partner hebben die ver moet reizen voor werk: wat hebben jullie afgesproken rond jullie uitgerekende datum? Mijn vriend gaat 2x in de week richting kantoor in de randstad voor werk. Is geen verplichting, maar wordt wel verwacht om zo een beetje verbinding met collega's te houden. Voor de rest werkt hij thuis of kan hij zitten op een klein kantoor van zijn werk hier in de buurt. Omdat mijn vriend van deur tot deur bijna 2uur onderweg is (met de auto 1,5 uur maar in de spits ook 2 uur), hadden wij bedacht dat hij vanaf 37 weken dichter bij huis zou werken. Nu hebben zijn collega's en leidinggevende aangegeven dat ze het maar wat vinden dat hij vanaf 37 weken niet meer naar kantoor komt. Ik vind het nogal spannend dat hij dan maar tot mijn uitgerekende datum zo ver van huis is, dus ik vroeg mij af hoe jullie dit doen.

één maand geleden

Reactie op ilse240024

Vraag aan de dames die een partner hebben die ver moet reizen voor werk: wa ...
De vader van mijn ongeboren kindje blijft ook gewoon werken op locatie, geen werk waarbij je kan thuiswerken. Met soms ook vaak 1,5 uur reistijd. Zodra het begint, informeer ik hem zsm zodat hij er op tijd bij kan zijn.

één maand geleden

Reactie op ilse240024

Ik vind jullie afspraak een hele logische! Mijn man werkt 1 of 2x in de week ook ver weg met 2u reistijd enkele reis dus denk dat wij ook zoiets gaan afspreken. Wat zijn nou 2-4 weken op een hele carrière? Het is toch niet alsof hij niet meer bereikbaar is voor ze, met corona deden we dit allemaal.

één maand geleden

Reactie op LittleStar16

De vader van mijn ongeboren kindje blijft ook gewoon werken op locatie, gee ...
Hoe doe je het dan concreet met naar het ziekenhuis gaan als het snel gaat? Mijn partner werkt 3 weken voor de bevalling ook op een locatie wat snel een uur terug tot thuis is. Probleem: bij mij is GBS vastgesteld dus als het begint, moet ik eigenlijk gelijk naar het ziekenhuis voor de medicatiekuur 🤔 De lange rit maak ik me ook wel zorgen over 😩

één maand geleden

Reactie op ilse240024

Mijn man werkt grotendeels aan huis, hij heeft daar een eigen “fabriek”. Een aantal keer per jaar gaat hij op klus, en dat is vaak in Amsterdam. Hij moet dan een dak opentrekken, en stel de bevalling begint moet dat dak eerst waterdicht afgedekt worden, en dan moet hij nog naar huis komen. Duurt ook zo twee uur voor hij dan thuis is. En aangezien ik erg snel kan bevallen mag hij van mij een maand voor de uitgerekende datum niet meer op klus🙈 Nou moet ik nog zien of dat allemaal gaat lukken, hij gaat deze week beginnen met een klus die nu al vertraging heeft, maar de bedoeling is goed 😊

één maand geleden

Reactie op EMBO

Hoe doe je het dan concreet met naar het ziekenhuis gaan als het snel gaat? ...
Zodra het begint bel ik mijn ouders en komen hierheen. Mijn vader om op te passen en mijn moeder is bij de bevalling, ik rij dan samen met haar naar het ziekenhuis. Daar zal vader dan ook rechtstreeks naartoe rijden. In geval van direct naar het ziekenhuis moeten, is er evt iemand anders in de omgeving die je alvast zou kunnen brengen en je daar wacht op je partner?

één maand geleden

Overigens hoor ik van de verloskundige vooral dat de aanloopfase bij een eerste bevalling heel lang duurt en dat je dan vooral zo lang mogelijk moet doorgaan met waar je mee bezig bent, dus waarschijnlijk zijn de partners dan gewoon ruim op tijd als ze ver weg werken. Maar ja, toch geen fijn idee als jij net ineens die ene bent bij wie het snel gaat of als er iets misgaat..

één maand geleden

Ik ben op zoek naar van die kreukel mousseline doeken, iemand tips hiervoor?🙈

één maand geleden

Reactie op kristab88

Ik vind jullie afspraak een hele logische! Mijn man werkt 1 of 2x in de wee ...
Ja toch? Ik vond het ook al wel bijzonder. Hij heeft het afgelopen jaar ook wel vaker 3-4 weken achter elkaar thuis moeten werken vanwege werkzaamheden aan het spoor. Alles wat hij moet bespreken met zijn collega's gaat online. Daarnaast heeft hij dus ook collega's die hij bijna nooit ziet omdat zij geen behoefte hebben aan die verbinding met elkaar en dus nooit op kantoor komen. Ik denk dat ze het ergens ook gewoon heel jammer vinden dat ze hem zo lang fysiek moeten missen.

één maand geleden

Reactie op kristab88

Overigens hoor ik van de verloskundige vooral dat de aanloopfase bij een ee ...
En ook dit inderdaad! Het is gewoon een hele fijne en geruststellende gedachte dat hij snel thuis kan zijn

één maand geleden

Reactie op ilse240024

Mijn vriend is internationaal chauffeur. Voor nu doet hij geen boottochten meer. Pas was hij 10 uur niet bereikbaar naar Noorwegen. Ik denk daar nu inderdaad niet zo over na, maar vond hij zelf geen fijn gevoel. Nu rijdt ie ongeveer max 3/4 uur van huis. Met het idee dat het de 1e is en er idd wel een aanloop zal zijn. Ik ben nu bijna 34 weken. Vanaf volgende week doet hij nog kortere ritjes en kan het zijn dat hij savonds soms ook thuis is. Dat is nu wel fijn want ik begin het zwaar te krijgen ☺️ Hier is hij dus zelfs savonds veel weg. Als ik zeg dat ik wil dat hij thuis is, is dit zeker te regelen. Maar het bedrijf zit op 45 minuten rijden. Als hij dan laat thuis is en vroeg op moet is hij dadelijk al kapot voordat de baby er is 🤣 Dus bekijk het beetje per week.

één maand geleden

Leuke moeder groepen Noord-Brabant?

één maand geleden

Reactie op ilse240024

Mijn man gaat ook 2x in de week naar kantoor, maar hij gaat sowieso meer thuiswerken en uiteindelijk 3 weken met verlof rond de tijd dat het zover is. Mocht de baby plots eerder komen zou ik hem bellen en zal ie ook iets van 1,5 uur reizen ongeveer 😅 dus ik zou waarschijnlijk ook nog een familielid bellen zodat ik niet alleen ben, mocht alles opeens heel snel gaan.

één maand geleden

Reactie op ilse240024

Mijn vriend werkt op 1,5 uur afstand van deur tot deur met OV. 1 uur afstand met de auto maar met de spits kan dat juist oplopen tot 2 uur. Hij moet eigenlijk 2 dagen in de week naar kantoor maar wil vanaf 37 weken thuis werken. Zelf vind ik het wel oké als hij naar werk zou gaan, met de auto en sowieso voor de spits terug naar huis komt. Als ik het al voel rommelen in de nacht daarvoor blijft hij gewoon thuis. Maar als ik me verder fit voel verwacht ik niet dat hij te laat thuis gaat zijn. De latente fase kan echt zo lang duren.. zeker bij een eerste. En al zou de volledige bevalling maar 4 uur duren, dan nog is hij ruim op tijd thuis om met mij naar het ziekenhuis te gaan.

één maand geleden

Is het nodig om zakken voor de kruiken aan te schaffen, aangezien de kruiken in bed worden gelegd en weer eruit gehaald worden voordat je de baby in bed legt?