918 Reacties

één maand geleden

Reactie op GoudenWalvis329298

Is het nodig om zakken voor de kruiken aan te schaffen, aangezien de kruike ...
Volgens mij laat je de kruiken bij de baby liggen aan het voeteneind. Je legt ze eerst op de plek van de baby. Daarna verplaats je ze. Dan moet er dus wel een zak of hydrofiele doek omheen.

één maand geleden

Reactie op ilse240024

Vraag aan de dames die een partner hebben die ver moet reizen voor werk: wa ...
Hier precies dezelfde afspraak! Mijn man gaat na volgende week, dan ben ik 37 weken, alle dagen thuis werken. Voelt voor ons beiden heel prettig. Anders zou hij ook sowieso twee uur onderweg zijn om thuis te komen. Mocht er eerder iets gebeuren terwijl hij op kantoor is dan brengt zijn leidinggevende hem thuis, super fijn dat ze dit zelf aanbiedt. Hopelijk niet nodig 😉

één maand geleden

Ja, houdt de warmte van z'n kruiktegen

één maand geleden

Jup, anders is het verbrandings gevaar veel te groot.

één maand geleden

Reactie op kristab88

Overigens hoor ik van de verloskundige vooral dat de aanloopfase bij een ee ...
Toevallig hierover gehad met de vk maandag. Mijn eerste bevalling was voor een eerste heel snel, van niets naar volledige ontsluiting (dus ex. Persfase) duurde 5,5 uur. Meestal is dat zo'n 10 uur. Dus ook al heb je echt een flitsbevalling, duurt het vanaf de eerste wee nog wel een paar uur. Maar dat gezegd hebbende, is je partner natuurlijk je grootste supporter tijdens de gehele bevalling en wil je die er graag bij hebben als support, om je te masseren, om je te ondersteunen, eten en drinken te geven, en er gewoon voor je te zijn, en natuurlijk om die bijzondere ervaring samen mee te maken. Dus ja zeker een goed idee om hierover na te denken 🤗

één maand geleden

De eerste dagen hebben ze er bij onze oudste, oktober baby, ook nog in gelegen als hij erin lag. Dus zeker een kruikzak eromheen!

één maand geleden

Niet per se hoor! Hydrofiele doeken of theedoeken kunnen hiervoor gebruikt worden.

één maand geleden

Reactie op ilse240024

Vraag aan de dames die een partner hebben die ver moet reizen voor werk: wa ...
Mijn man werkt normaal gesproken internationaal, maar ook verder weg in Duitsland en Nederland. Gezien mijn vorige bevalling in week 32 was, gehele bevalling duurde 1 uur, heeft hij kunnen afspreken met zijn werkgever dat hij bij deze zwangerschap dus vanaf week 32 op een half uur afstand van huis werkt. Echt heel geruststellend dat hij dit zo heeft kunnen regelen. Ben sinds vandaag 33 weken zwanger en weet dat hij in de buurt is.

één maand geleden

Iemand die al oefeningen doet op een yogabal (bijna 35wk)? Werkte het voor een soepele bevalling of verminderen van pijn aan de bekken?

één maand geleden

Reactie op maanbloem

Iemand die al oefeningen doet op een yogabal (bijna 35wk)? Werkte het voor ...
Hoi, ik had vanaf week 7 al bekkenklachten en heb vrij snel een bal aangeschaft. Kon amper meer zitten op stoel/bank. Heb veel op de bal gezeten en veel oefeningen gedaan ook. Heeft mij enorm geholpen tegen de klachten!

één maand geleden

Voor de ervaren zwangeren.. hoeveel kilo kom je gemiddeld nog aan in de laatste maand zwangerschap?

één maand geleden

Reactie op kristab88

Voor de ervaren zwangeren.. hoeveel kilo kom je gemiddeld nog aan in de laa ...
De vorige keer ben ik van week 34 tot week 40 nog 5 kg aangekomen…. (Ondanks dat ik met week 35 diabetes kreeg en dus geen suikers meer gegeten heb….)

één maand geleden

Reactie op Smos

De vorige keer ben ik van week 34 tot week 40 nog 5 kg aangekomen…. (Ondank ...
Wow zoveel :o ik had gehoopt dat het hier wel een beetje bij zou blijven qua buik..

één maand geleden

Reactie op kristab88

Wow zoveel :o ik had gehoopt dat het hier wel een beetje bij zou blijven qu ...
Ik was toen in totaal wel 20 kg aangekomen. Van 60 naar 80 kg 😳 Maar dus toch nog 25% in die laatste paar weken….

één maand geleden

Iemand ervaring met de kleertjes van Little Dutch? Ik heb twee setjes in hun maat 50/56, maar nu twijfel ik of dit niet te groot zal zijn met de geboorte… we krijgen een meisje en verwachting zal zijn dat ze rond 3300/3500 gram zal zijn bij 40 weken.

één maand geleden

Reactie op FräuleinV

Iemand ervaring met de kleertjes van Little Dutch? Ik heb twee setjes in hu ...
Dat is niet te klein en je weet niet of je kleintje tot 40 weken blijft zitten. Een aantal pakjes in maat 50 zou ik daarom altijd in huis hebben. En maat 56 nog meerdere. Alle aannames die ze doen rondom gewicht los laten en met gezond verstand een aantal van de kleinste maatjes inslaan, zodat je voorbereid bent 😊

één maand geleden

Reactie op RdenBosch

Dat is niet te klein en je weet niet of je kleintje tot 40 weken blijft zit ...
Met name de boxpakjes van little dutch vallen qua maat heel gek. Veel groter en dat zit hem dan met name in de romp van het pakje. Ik heb daarom van een ander merk ook maat 50 setjes gekocht die een stukje kleiner zijn.

één maand geleden

Reactie op Annana015

Met name de boxpakjes van little dutch vallen qua maat heel gek. Veel grote ...
Ik heb een overslagromper, broekje en vestje gekocht. En dat 2 setjes… maar ik heb dus geen kinderen en totaaaaal geen ervaring. Heb wel voor de zekerheid een boxpakje van Hema maat 50 ook in de ziekenhuiskoffer gedaan. Maar misschien toch nog een setje maat 50 kopen. Wel jammer, want van Little Dutch vond ik onwijs mooi.

één maand geleden

Reactie op RdenBosch

Dat is niet te klein en je weet niet of je kleintje tot 40 weken blijft zit ...
Ja, nou… dat gezonde verstand is lastig. Eerste kindje en ik heb geen flauw benul. Maar ik zal nog even kijken naar wat in maatje 50.

één maand geleden

Reactie op FräuleinV

Ja, nou… dat gezonde verstand is lastig. Eerste kindje en ik heb geen flauw ...
Ons zoontje werd geboren met 3550 gram, hele gemiddelde baby. Heeft nog zeker een week of 4 in maat 50 gepast. Dus als je geen opvallend grote baby verwacht, dan zal je de eerste tijd vooral maar 50 nodig hebben. Boxpakje in 50-56 kan je natuurlijk nog steeds gebruiken, alleen dan niet meteen de eerste dag waarschijnlijk. (Mijn ervaring is ook dat je een geboortepakje vooral voor jezelf koopt, want de eerste dagen ligt je baby toch verstopt onder dekentjes 😅)