918 Reacties
één maand geleden
Reactie op maanbloem
Iemand die al oefeningen doet op een yogabal (bijna 35wk)?
Werkte het voor ...
Probeer regelmatig oefeningen te doen, geen idee of het bij m’n vorige bevalling heeft geholpen want weet niet hoe het anders was gegaan, maar toen had ik geen klachten en kijk zeer positief op m’n (stuit-)bevalling terug.
Wat ik dit keer merk is dat ik op m’n vakantie (en dus geen bal) wel vaker last kreeg van m’n onderrug. Nu weer thuis na vakantie en weer op de bal zijn m’n klachten ook weer minder.
één maand geleden
Reactie op maanbloem
Werkte het voor ...
Ik heb een privé voorbereidingscursus gedaan met mijn juf van de zwangerschapsyoga. Zij heeft een aantal beval houdingen laten zien met de bal en raadde ook aan om die vast af en toe te oefenen, zowel omdat het fijn is voor je bekken als dat ze dan natuurlijker aanvoelen tijdens de bevalling. Daarnaast vind ik zitten op de bal nu ook erg fijn!
één maand geleden
Reactie op LittleStar16
Dit is wel iets waar ik mij dus druk om maak 🫣 normaal zou ik inderdaad oo ...
Ik had gewoon een topje aan waarin ik ook slaap. Want ik werd wakker snachts van weeën. Ik weet alleen niet meer wanneer dit uit is gegaan, want toen m'n dochter geboren was op de baarkruk had ik geen topje meer aan 😅🤯
Doordat je als goed is in je eigen bubbel zit en bezig bent met je lijf en je kindje, heb je geen flauwidee wat er gebeurt of moer gebeuren, je bent alleen bezig met jezelf...
één maand geleden
Reactie op maanbloem
Werkte het voor ...
Werkt sowieso verlichtend voor bekkenklachten. Las laatst dat het de bekkenbodem meer ontspant, dat heb je wel nodig tijdens de bevalling. Ik doe regelmatig even rondjes draaien met de heupen, beetje op en neer bounchen. Erg fijn 🤩😍
één maand geleden
Reactie op kristab88
Ik dacht dat mijn baby was ingedaald vanwege ander gevoel/ klachten en iets ...
Kan ook een beetje wisselend zijn, ik was afgelopen vrijdag bij de verloskundige toen lag ze ingedaald en maandag weer niet.
één maand geleden
Heeft iemand tips voor voedingsbeha’s? Ik wil eigenlijk zonder sluiting aan de achterkant, want draag normaal nooit beha’s (alleen topjes of bralettes). Ook zonder padding 😄
Ben echt een leek in beha-wereld. Ik ben benieuwd of iemand tips heeft :-)
één maand geleden
Reactie op Verliefdemama
Heeft iemand tips voor voedingsbeha’s? Ik wil eigenlijk zonder sluiting aan ...
Brezzy heeft fijne voedingsbh’s . De pads kun je er makkelijk uithalen.
Ik vind ze heerlijk zitten! Je sluit ze aan de voorkant met druk knoopjes, dus geen sluiting aan de achterkant.
één maand geleden
Reactie op bentegou
Heeft iemand tips/advies of een wikkeldeken echt noodzakelijk is? Ik heb nu ...
Ik heb wel een wikkeldeken erbij gekocht, voor als het echt heel koud is en de baby op m'n armen ligt of voor in de box etc. Volgens vriendinnen met baby's in november is het echt handig.
één maand geleden
Reactie op bentegou
Ik vond de wikkeldeken van de kruidvat. Zo hele zachte bij mijn april baby al top dus nu bij onze november baby denk ik helemaal haha ik gebruikte het voor in de box of lekker als ze bij ons lag🥰
één maand geleden
Reactie op bentegou
Ligt er denk ik ook een beetje aan hoe koud/warm je huis is.
Mijn zus had een baby in januari, heeft geen wikkeldeken gebruikt maar wel badcapes om der dochter toen in te wikkelen.
Ik heb een zoon uit mei, heb de wikkeldeken van hem alleen bij het consultatiebureau gebruikt.
Maar ik ben wel blij dat ik die bewaard heb nu voor onze november baby, kan soms denk ik net ff dat beetje extra warmte geven. Maar goed als je al badcapes hebt liggen dan zal dat dus ook wel volstaan.
één maand geleden
Reactie op bentegou
Ik heb hem vooral veel inde kinderwagen gebruikt de vorige keer. Zodat je kindje lekker rondom ingepakt is ipv alleen een dekentje aan de bovenkant. Dat dunne matrasje is ook niet erg isolerend.
één maand geleden
33+6. Vraagje: Gisteravond in bed, heel veel harde buiken om de zoveel minuten (niet bijgehouden) steken daar beneden. Kruik op mijn buik gedaan, maar werd niet echt minder. Uiteindelijk 2 uur later gewoon kunnen slapen, maar sinds vanochtend weer hetzelfde. Heeft iemand dit ook gehad? Weet iemand wat dit misschien zou kunnen zijn?
Liefs
één maand geleden
Reactie op Jade24
33+6. Vraagje: Gisteravond in bed, heel veel harde buiken om de zoveel minu ...
Hi,
Klinkt beetje als voorweeën maar als je t niet vertrouwd zou ik even je vk bellen.
Hier ook vanaf zaterdagavond buikkramp en harde buiken. Vanochtend om de 5 minuten zo'n beetje. Had t ziekenhuis even gebeld omdat ik veel risico heb op vroeggeboorte. Moest gelijk komen. Idd verkorte baarmoedermond. Poos aan ctg gelegen. Kindje heeft het gelukkig nog prima. Heb een test gehad ook om te checken of de bevalling op gang aan t komen is, dat is gelukkig niet zo.
Dus nu weer thuis en hopen dat kleine uk nog poosje blijft zitten.
Maar voor je eigen gemoedsrust kan je beste even bellen dus:)