805 Reacties

één maand geleden

Dames! Vraagje, ik ben inmiddels 33 weken zwanger. Ik heb sinds gister onwijze last van een zeer actieve baby. Ik ben in verwachting van een jongetje. Hij beweegt zo mega veel, de hele dag door dat ik niet normaal mijn dagelijkse bezigheden kan doen en erg misselijk kan zijn. Ik zie de hele dag door duidelijke bewegingen en hij lijkt er soms dwars door m'n buik heen uit te willen komen. Ik weet niet zo goed wat ik hiermee moet, is dit toch iets om zorgen over te maken? Kunnen het voortekenen van iets zijn? Toch de verloskundige bellen of gewoon genieten van het feit dat ik mijn baby goed voel? Zijn er dames die dit herkennen?

één maand geleden

Reactie op Krissies

Nemen jullie als je flesvoeding gaat geven ook je eigen melkpoeder mee? Gez ...
Ja zeker! Hier bij de 1e ook gedaan met eigen voeding en fles. Nu alles weer mee in de koffer

één maand geleden

Reactie op Linlan

Vanaf wanneer gebruik je een babyfoon? Is het handig om die voor de geboort ...
Wij hadden hem bij onze eerste voor de geboorte aangeschaft en het gebruik ervan gaf mij veel rust. Precies wat jij zegt, voor als je niet in de buurt bent. Dus ook als je kleintje ‘s avonds al in de co-sleeper gaat, maar jullie zelf nog niet naar bed gaan. Dan heb je er toch meer zicht op. En krijg je niet van die ‘fantoom geluidjes’, waarbij je dus denkt dat je je kindje hoort huilen in de andere kamer 😅

één maand geleden

Reactie op hellokoekie

Dames! Vraagje, ik ben inmiddels 33 weken zwanger. Ik heb sinds gister onwi ...
Ik herken dit maar ben inmiddels 37 weken dus ik durf niet te zeggen of het veel uitmaakt dat het bij jou is met 33 weken al. Maar ik kan door de hoeveelheid bewegingen van de kleine en het harde uitsteken (voelt net alsof heel mijn buik uit elkaar getrokken word) ook niks door de pijn, met lopen gaat ze ook super erg tekeer waardoor ik mij ook beroerd voel. Volgens mijn verloskundige/gynaecoloog is het best normaal omdat ze ruimte zoekt en de baarmoeder meer groeit. Had 1 dagje ertussen zitten dat ze eindelijk rustig was maar toen maakte ik me wel zorgen door de rust dus ik ben aan de ene kant wel ‘blij’ dat ze veel beweegt en ik dan sowieso weet dat ze oké is🤪 maar je kan altijd je verloskundige bellen voor geruststelling of tips!

één maand geleden

Reactie op Linlan

Vanaf wanneer gebruik je een babyfoon? Is het handig om die voor de geboort ...
Vanaf het begin. Ik vond het een fijn idee om de babyfoon naast de baby te hebben als hij overdag een dutje deed boven. Niet dat dat vaak lukte, maar toch 😂 Dan kon ik gewoon lekker beneden tv kijken of in de tuin zitten, zonder dat je bang bent dat je hem niet hoort huilen.

één maand geleden

Wij hebben gisteren de isofix geinstalleerd. Nu vind ik toch dat die redelijk rammelt over bvb bulten in de weg/kasseien… ik dacht dat dit muurvast moest staan, mijn vriend is er wat meer gerust in… Wat denken jullie? Is het normaal dat dat nog wat rammelt?

één maand geleden

Reactie op EMBO

Wij hebben gisteren de isofix geinstalleerd. Nu vind ik toch dat die redeli ...
Welke hebben jullie? Wij hebben de maxi Cosi isofix 360 en onze bank stond net iets te gekanteld maar met een dekentje eronder rammelt hij niet meer en zit hij idd muurvast. Je moet er ook echt best met wat gewicht tegenaan duwen en klikt hij toch nog 1tje vaster in de isofix aansluiting. Wij hadden hiervoor de 360 pro geleverd gekregen (met de slide functie) maar die rammelde heel erg, ook met dekentje) en bleek voor ons ook geen toegevoegde waarde.

één maand geleden

Reactie op EMBO

Afhankelijk van welke autostoeltje je hebt, heb je misschien ook een base met een vloerpoot of een top tether? Dat zou voor minder beweging en dus meer veiligheid moeten zorgen.

één maand geleden

Reactie op EMBO

Nadat je hem in de isofix hebt geklikt, heb je hem toen ook aangeduwd "de rugleuning in" als het ware? Dan komt de stoel/base strak tegen de leuning van de achterbank aan te zitten. Op zich zou dat genoeg moeten zijn 🤔 Wij hebben ook nog een poot eronder (waar je normaal je voeten zet), die moet je ook even goed op spanning zetten en die zorgt ervoor dat er echt niets meer rammelt. Maar misschien verschilt dat per model 🤔

één maand geleden

Reactie op kiim92

Welke hebben jullie? Wij hebben de maxi Cosi isofix 360 en onze bank stond ...
Wij hebben de Britax Römer Select Flex Base 5Z Het is een 360 base Als ik zelf eens hard schud aan de base rammelt die ook. Niet dat ie verschuift, maar ook niet muurvast…

één maand geleden

Reactie op MrsFox

Nadat je hem in de isofix hebt geklikt, heb je hem toen ook aangeduwd "de r ...
Het is met zo’n poot die naar beneden gaat Bij het inklikken in de isofixvoorziening zijn de groene plaatjes tevoorschijn gekomen dus ik veronderstel dat dit dan vast genoeg is? 🤔😮‍💨 bij die poot hebben we zo geen groen plaatje…

één maand geleden

Reactie op hellokoekie

Dames! Vraagje, ik ben inmiddels 33 weken zwanger. Ik heb sinds gister onwi ...
Herkenbaar! Ik ben nu bijna 35 wk en ook een actieve baby. Volgens mij bestaat er niet zoiets als "over actief" dus niets om je zorgen over te maken 😉 Volgens mij ga je het gewoon steeds beter voelen omdat de baby groter wordt. De bewegingen worden bij mij wat gedempt door de placenta aan de buikwand, maar ik heb wel regelmatig een voet tussen mijn ribben of vingertjes die de binnenkant van mijn bekken kietelen (of zoiets). Ik word er soms ook misselijk van maar het is vooral vermoeiend 😅

één maand geleden

Hebben sommigen van jullie ook dat je bij één van de verloskundige van de praktijk hoopt dat je niet tijdens diens dienst bevalt?

één maand geleden

Reactie op EMBO

Het is met zo’n poot die naar beneden gaat Bij het inklikken in de isofixv ...
Ik zou proberen: je sterke partner (😉) even vragen de base zo hard mogelijk de leuning in te duwen, misschien klikt hij dan nog een paar keer. En de poot zo ver mogelijk uitschuiven!

één maand geleden

Reactie op kristab88

Hebben sommigen van jullie ook dat je bij één van de verloskundige van de p ...
Oeps, bericht was nog niet af. Ik had mijn laatste afspraak bij één vd verloskundigen en die zit sowieso elke keer enorm hoog in d'r energie, wat al niet echt fijn matcht aangezien ik zelf juist wat rustiger ben sinds ik zwanger ben. Maar ze is ook gewoon erg chaotisch. Ze zei bij deze afspraak, we doen de liggingsecho en dan gaan we naar het hartje luisteren met de doptone. Vervolgens stond ik buiten en besefte ik me dat ze dat laatste helemaal vergeten was. Op zich niet super erg, want we zagen de baby gewoon goed bewegen op de echo. Maar wel slordig, en vervolgens staat er in het elektronisch dossier ook nog dat het hartje regelmatig was op basis van de doptone die ze dus niet gebruikt heeft :/ Ik denk dat ik er best onrustig van zou worden als zij mijn bevalling begeleidt.. maar ja je hebt niet echt keus natuurlijk..

één maand geleden

Reactie op EMBO

Het is met zo’n poot die naar beneden gaat Bij het inklikken in de isofixv ...
Die groene plaatjes zeggen niet alles hebben we gemerkt. Ze waren ook zichtbaar, maar nadat mijn man er nog eens stevig tegenaan duwde klikte die toch nog 1 vaster. 🫣

één maand geleden

Reactie op kristab88

Jup, we hebben er een in het team die invalt ivm zwangerschapsverlof en ze komt niet heel zeker en sterk over, alsof ze nog niet veel ervaring heeft. Aangezien ze me ook niet echt gerust kan stellen als ik vragen of iets heb hoop ik eerlijk gezegd niet dat ze mijn bevalling moet doen🫣 Is verder niks persoonlijks maar soms klikt het gewoon niet.

één maand geleden

Reactie op kristab88

Jep, hier ook. Heb één keer met haar een controle gehad en totaal niet gerust gesteld terwijl ik dat echt nodig had van haar (bloedprikken ging fout, baby zou te groot zijn enz). Ze dropte het alsof het niets was maar voor mij was het niet niks. Toen ik vorige week de baby niet voelde en de spoedlijn belde toen kreeg ik haar aan de lijn. Had gelijk zoiets van shit, maar ze heeft me toen super goed geholpen. Dus heb nu zoiets van 'ze zou wel goed zijn maar we klikken gewoon niet zo'.

één maand geleden

Reactie op kristab88

Ik heb er vooral een die ik heeel graag wel wil 😆 Maar mijn ervaring is: op het moment suprême interesseert het je weinig meer🙈 Probeer het los te laten, je verandert er toch niks aan…

één maand geleden

Reactie op kristab88

Ja🫣 ik ben van mezelf een heel nuchter persoon met een hoge pijngrens die niet zomaar huilt als ik veel pijn heb, ik kan ongelofelijk veel pijn hebben maar ik geef dat niet snel aan of druk mezelf erdoorheen. Nu heb ik 2 afspraken gehad bij een verloskundige waarbij ik aangaf dat ik veel pijn ervaarde (heb nierstuwing) maar omdat ik er o zo rustig bij zat kreeg ik als antwoord dat dat dan wel mee zal vallen. Toen was voor mij al gelijk de toon gezet dat ik me ongelofelijk erg irriteerde omdat het niet zo het geval is dat iedereen perse gaat lopen huilen van de pijn, en dat wil dan absoluut niet zeggen dat diegene die niet huilen minder pijn hebben dan degene die keihard huilen. Dus ik ben ook bang dat als ik desbetreffende verloskundige wel bij de bevalling heb en ik huil niet ik ook niet serieus genomen word als ik pijn zou hebben.. zulke dingen zijn enorm irriterend😅