826 Reacties

één maand geleden

Reactie op Itsamiracle🍀

Tijdens telefonisch gesprek met verloskundige zei ze dat je niets hoeft te ...
Ik bedoel kraamzorg*

één maand geleden

Reactie op Mennos9

Kan iemand mij vertellen wat je voor de bevalling al moet aanschaffen/regel ...
Niks hoor.. of wil je helemaal niet live gaan voeden? Je kan prima zonder kolf totdat je (langere tijd) zonder kindje op pad gaat en je kindje dus wel een flesje moet krijgen in de tussentijd dat jij van huis bent. Het enige wat je hoeft te doen is je kindje aanleggen, aanleggen, aanleggen.. borstvoeding is vraag en aanbod, je hebt je kindje nodig, niet perse een kolf. 🤗

één maand geleden

Reactie op Xx2021

Niks hoor.. of wil je helemaal niet live gaan voeden? Je kan prima zonder k ...
Oh goed om te weten! Ik wil inderdaad eerst gewoon beginnen met live voeden 😊

één maand geleden

Reactie op Mennos9

Oh goed om te weten! Ik wil inderdaad eerst gewoon beginnen met live voeden ...
Je kan als je het leuk/interessant vind (borstvoeding) de pagina van Teddy Roorda op Instagram volgen, zij is lactatiekundige en beantwoord wekelijks vragen van volgers. Het borstvoedingsforum op Facebook en de site van La Leche League vind ik ook aanraders. 🙂

één maand geleden

Reactie op Xx2021

Je kan als je het leuk/interessant vind (borstvoeding) de pagina van Teddy ...
Dankje voor de tips! Ik wil me inderdaad nog even wat beter inlezen. Bij mn 1e heb ik alleen kunstvoeding gegeven dus de hele wereld van borstvoeding is echt compleet nieuw voor me ☺️

één maand geleden

Reactie op Mennos9

Dankje voor de tips! Ik wil me inderdaad nog even wat beter inlezen. Bij mn ...
Komt vast helemaal goed! Ik heb destijds veel gehad aan de tips die ik je net heb gegeven en vooral: go with the flow! 😃

één maand geleden

Reactie op Kimberlyx98

Zijn er meer zwangeren die rond de 37 weken zijn en nog geen melk productie ...
Ik ben 36 weken en heb ook nog niks.

één maand geleden

Reactie op Mennos9

Kan iemand mij vertellen wat je voor de bevalling al moet aanschaffen/regel ...
Als je die huurt (of in het ziekenhuis gebruikt) heb je een kolfset er idd bij nodig. Zoiets als uit mijn link. Maar dat kan je het beste tegen die tijd dan even kopen, de thuiszorgwinkel heeft die sets namelijk ook. Dan heb je alles in 1 keer. En ook kan dan door kraamzorg of verpleegkundig of lactatiekundige gekeken worden welke maat schilden je nodig hebt. Dan koop je in 1 keer de juiste maat in een set. Dus ik zou vantevoren nog helemaal niks kopen, pas echt op het moment als je het nodig hebt en gaat huren. En dan zou ik als die kleine er is een kolfconsult aanraden, zodat je een fijne kolf voor jezelf erna vindt.

één maand geleden

Reactie op mermaidmommy

Ik ben 36 weken en heb ook nog niks.
Hallo, ik was 35+2 en had ook niks. Maar direct na de bevalling 2 dagen geleden checkte ik stiekem even door in mijn borst te knijpen en kwam er direct iets op gang. Dus zegt echt niks 😊

één maand geleden

Reactie op Kimberlyx98

Zijn er meer zwangeren die rond de 37 weken zijn en nog geen melk productie ...
Hoe check je dit dan? ☺️

één maand geleden

Ik heb gemerkt dat ik links heel af en toe een drupje colostrum verlies. Als ik met de hand stimuleer dan zie ik echt drupjes vormen. Langs de rechterkant gebeurt helemaal niets 🤔 bijzonder… ik had gedacht dat dit samen wel op gang zou komen? Of is het logisch dat 1 kant vroeger/beter “werkt” dan de andere? 😅

één maand geleden

Reactie op EMBO

Ik heb gemerkt dat ik links heel af en toe een drupje colostrum verlies. Al ...
Dit zal zo blijven. Je borsten geven straks ook niet allebei precies dezelfde hoeveelheid melk. Vaak je niet-voorkeurskant meer melk, omdat je voorkeurskant gespierder is. Dus voor de meeste vrouwen links.

één maand geleden

Misschien een domme vraag, maar als ze je knippen of als je uitscheurt en ze hechten het, maakt het dan uit of je daar schaamhaar hebt zitten? Zit de laatste dagen hierover na te denken 😂 scheren is vrij hopeloos als je nergens bij kan 😅

één maand geleden

Reactie op EMBO

Ik heb gemerkt dat ik links heel af en toe een drupje colostrum verlies. Al ...
9 van de 10 vrouwen heeft een stief-tiet. Die net even minder produceert dan de andere tiet. 🤣

één maand geleden

Reactie op mermaidmommy

Misschien een domme vraag, maar als ze je knippen of als je uitscheurt en z ...
Dit heb ik precies gevraagd bij mijn laatste controle, in mijn zwangerschap boek stond namelijk de tip om dit haar nog weg te laten halen. Maar de verloskundige vond het grote onzin, als je het vlak voor de bevalling nog gaat scheren of harsen heb je juist kans op infecties. Zij zei, we kunnen er prima bij, en het scheelt ook nog wel of het haar is van een paar weken/ maanden niet scheren of van jaren.

één maand geleden

Reactie op mermaidmommy

Lijkt me niet, zo wel dan scheren zij het wel even weg. Geen zorgen 😉

één maand geleden

Reactie op mermaidmommy

Ik heb nog een wax beurt staan 2 weken voor m’n datum. Gewoon voor mijn eigen gevoel.. en ook qua verzorging erna. Ver genoeg om geen gevaar te vormen voor infectie.. en ook al komt hij later.. dan zal het minimaal zijn. Maar dat is echt persoonlijke keuze hoor. Niet omdat ik mij zorgen maak of daar nou haar hangt of niet. 🙈 Het idee van bloed en haar maakt mij altijd heel ongemakkelijk. 🥲

één maand geleden

Reactie op kristab88

Dit heb ik precies gevraagd bij mijn laatste controle, in mijn zwangerschap ...
Ik heb tijdens m'n vorige zwangerschap tot het laatst gewoon geschoten, ben dit nu ook van plan. Ook nooit geweten dat er dan meer kans is op infecties enz.

één maand geleden

Reactie op LittleStar16

Ik heb tijdens m'n vorige zwangerschap tot het laatst gewoon geschoten, ben ...
Mss gekke vraag.. maar hoe kom je er nog aan? 😂 want dat lukt mij niet meer met 34 weken… en zo groot is mn buik niet.. zelfs met een spiegel vind ik het erg klooien 😅😅

één maand geleden

Reactie op mermaidmommy

Ik denk dat het vrij weinig uitmaakt maar ik heb er eerlijk gezegd ook aan gedacht haha. Nu ben ik wel een vaste waxer. Ik ben ook wel eens op mijn hoofd gehecht gewoon tussen m’n haar door😬