827 Reacties

één maand geleden

Omdat ik de vraag hier enigszins anoniem kan stellen, een namenvraag: het lijkt erop dat we er bijna uit zijn qua naam voor onze dochter, namelijk Philou. Mijn vriend is helemaal overtuigd, maar het enige dat mij nog wat tegenhoudt, is dat het kindje van mijn nicht Lou heet (ook een meisje). We zien ze zelf nog sporadisch (ze wonen in het buitenland), maar hebben wel een goede band. Mijn vriend ziet hier overigens totaal geen probleem in. Er is ook geen enkele andere naam die we leuker vinden, hoe hard we ook nog zoeken, dus dat maakt het lastig. Wat vinden jullie?

één maand geleden

Reactie op Verliefdemama

Hoi! Ik wil deze week de babykleertjes gaan wassen, maar doen jullie deze o ...
Hier ook niet in de droger. Beetje azijn erbij gedaan. Dan blijft het zacht!

één maand geleden

Reactie op daf004

Omdat ik de vraag hier enigszins anoniem kan stellen, een namenvraag: het l ...
Gewoon doen zou ik zeggen

één maand geleden

Reactie op daf004

De naam Philou kiezen 💕 Het is een mooie naam en voor jullie dé naam. Als jij je nichtje ziet, de naam Philou niet afkorten naar Lou, met z'n mooie naam zou ik hem sowieso niet afkorten.

één maand geleden

Reactie op daf004

Zou de naam gewoon geven! Ik heb zelf ook een achternicht die haar dochter naar mij vernoemd heeft en er is eigenlijk geen verwarring 😂 soms valt het best mee.

één maand geleden

Lieve mommy's (to be) Hier iemand met 0 ervaring, maar hoe voel je dat je bevalling eraan begint te komen? Of voel je dat überhaupt? Sinds vandaag heb k namelijk een 'zwaar' gevoel in de buik, alsof k buikgriep ga krijgen, ook verloor ik wat helder/wit slijm, het voelt anders dan hoe k me normaal voel en de kleine is ook onrustig. Het maakt me onzeker want ben nu 34.2 dus het is ietwat vroeg🙈

één maand geleden

Reactie op NewMomtoBe1999

Lieve mommy's (to be) Hier iemand met 0 ervaring, maar hoe voel je dat je b ...
Ben ook een first time mommy, dus kan niks zeggen. Wel geef ik je de tip om de verloskundige te bellen als iets echt niet goed voelt.

één maand geleden

Ik word ook voor het eerst moeder, afgelopen dagen me anders gevoeld dan normaal (38 weken bijna inmiddels) ineens erg misselijk en buikpijn en rugpijn en af en toe diarree. Al een paar keer gedacht oh nu komt het maar nee hoor😬 hoor wel van moeders dat de 1 een bloedneus had voordat ze ging bevallen, de ander last van diarree/misselijk, maar volgens mij kun je niet echt weten wanneer de bevalling komt tenzij de weeën beginnen of het vruchtwater. Zou inderdaad wel wat duidelijker zijn als er een bepaalde symptoom is waaraan je zou kunnen merken dat de bevalling komt, maar als het goed is bestaat dat niet echt

één maand geleden

Ik werd snachts wakker omdat mijn vruchtwater brak. Heb me toen verschoond, de weeentimer klaar gezet en weer gaan slapen. Werd een uur of vier later wakker door beginnende weeën.

één maand geleden

Ik zou me met deze ‘klachten’ nog niet zoveel zorgen maken dat het begint hoor. Zijn ook klachten die gewoon bij de laatste termijn horen. Je hoeft trouwens niets te merken dat het gaat beginnen. Bij mijn vorige zwangerschap voelde ik ineens druppels lopen, bleek vruchtwater te zijn. Verder voelde ik me als de weken ervoor. Dag erna naar ziekenhuis, omdat de baby er binnen 48 uur moest zijn na het breken van je vliezen (ik was toen ook 41 weken). Controles gehad, niets aan de hand, moest de dag erna terugkomen voor inleiding. En bij thuiskomst van het een op andere moment heftige weeën. Heb geen enkel voorteken gehad kwa verandering van klachten.

één maand geleden

Wat leuk al jullie verhalen om te lezen. Zelf heb ik keizersnede gehad dus is anders gelopen bij ons.

één maand geleden

Hoii dames ik ben nu 37+2 en ik ben het echt zat… heb nog 3 kids vaarvan 2 bonus kids. 6 4 en 3 zijn ze. Ik heb constant enorme druk op mn vagina vooral in de avond meer last van alsof de baby er zo uitvalt en rug klachten. Ben echt uitgeput slapen doe ik slecht. Heb veel vruchtwater en buik omvang van de baby is iets groter. Geen suiker 2x voor getest. De verloskundige zei dat ik ze wel kon inleiden vanaf 39 weken. Toch twijfel ik en wil het juist zo natuurlijk mogelijk wil namelijk ook geen pijnbestrijding wel heb ik het gevoel dat het ik wel erg aan het rommelen ben voorweeën heb ik vaak nog vaker plassen herkennen jullie de symptomen?

één maand geleden

Reactie op sueraya20

Hoii dames ik ben nu 37+2 en ik ben het echt zat… heb nog 3 kids vaarvan 2 ...
Moe en toch slecht slapen ja, superirritant😶 Ik heb nu als goed voornemen elke ochtend minimaal een half uur naar buiten, zonlicht pakken en mijn lijf eraan herinneren wat het verschil tussen dag en nacht is. (Zeker omdat ik al halve dagen op bed lig ivm bekkenklachten, buikpijn en dus die vermoeidheid. Wieweet helpt het jou ook voor je lijf, en anders misschien voor je hoofd ☀️ Succes met de laatste weken, het gaat sowieso geen 5 weken meer duren 😆

één maand geleden

Hii allemaal, morgen ben ik 36 weken en mijn man en moeder vinden het erg spannend als ik nu nog lang ga autorijden/verder van huis ben. Ik ben benieuwd hoe jullie hiermee omgaan? En of hier eigenlijk vuistregels voor zijn? Ik wilde morgen familie opzoeken waarvoor ik een uur moet rijden en ben nu opeens aan het twijfelen of het verantwoord is. Benieuwd hoe anderen hiermee omgaan.

één maand geleden

Reactie op Cher987

Hii allemaal, morgen ben ik 36 weken en mijn man en moeder vinden het erg s ...
Hi, tot 2 weken geleden (32weken ) reed ik ook iedere week alleen naar mijn mama die op 1 uur afstand woont maar toen ik die dag terug naar huis reed bekroop opeens de angst me van stel dat nu mijn vliezen etc breken midden op de snelweg. Sindsdien afgesproken niet meer zelf te rijden alleen als mijn man meekan of dat mijn mama deze kant op komt. Ik snap de tweestrijd, doe wat goed voelt voor jou🤗

één maand geleden

Reactie op Cher987

Heb al een paar keer met voorweeën in de auto gezeten. Ik heb me meteen aan de kant gezet natuurlijk, angstig vond ik het wel. Ik probeer zelf zo weinig mogelijk nog te rijden (buik zit ook tegen stuur dus ik vind het niet meer comfortabel). Ik doe enkel nog de echt noodzakelijke ritten, anders niet meer

één maand geleden

Reactie op Cher987

Alleen korte afstanden momenteel, maar langer dan een uur echt niet meer alleen. Je weet niet hoe het zal gebeuren en dat is niet een risico dat ik wil nemen

één maand geleden

Ik snap je helemaal! Ik doe het nu nog wel (halverwege week 36) maar vanaf 37 niet meer, omdat dan de kans wel een stuk groter wordt dat de bevalling zou beginnen. Wij hebben ook maar 1 auto, dus stel het zou beginnen zodanig dat ik niet meer kan rijden dan kan mijn man me ook niet ophalen.

één maand geleden

Fijn om de reacties te lezen. Best moeilijk om hierin een goede keuze/inschatting te maken. Ik ga er nog maar een nachtje over slapen 😅. Het kan natuurlijk altijd gebeuren nu...

één maand geleden

Reactie op Cher987

Vanaf week 24 rij ik nog maar auto ritjes van 20, max 30 min. Vanwege mijn bekken werd het afgeraden om langer dan 20 min te rijden. Momenteel 37 weken en rij alleen in- en rondom mijn woonplaats voor de echt noodzakelijke ritjes.