138 Reacties

24 dagen geleden

Reactie op EMBO

Mijn nesteldrang zegt ALLES 🤣
Ik denk dat dit typisch zoiets is dat je van tevoren en de eerste weken alles brandschoon wilt hebben en na 3 maanden de speen gewoon vanaf de grond weer bij je kind in de mond stopt :P

24 dagen geleden

Het is goed om alles een keer te wassen omdat nieuwe dingen vaak nog chemicaliën en bacteriën bevatten vanuit de fabriek.

24 dagen geleden

Misschien een gekke vraag. Maar na de bevalling als je eventueel scheurtjes hebt of hechtingen gebruik je zn spoelspuit voor je vagin. Nu vraag ik me alleen af waar droog je dat mee? Veel zag ik met een handdoek deppen en dan in de was gooien. Het lijkt mij niet heel handig en beetje een klieder boel. Iemand anders tips?

24 dagen geleden

Reactie op naomley

Misschien een gekke vraag. Maar na de bevalling als je eventueel scheurtjes ...
Droge washandjes? geen idee hoor… maar dat kan je eventueel weg gooien daarna

22 dagen geleden

Reactie op naomley

Misschien een gekke vraag. Maar na de bevalling als je eventueel scheurtjes ...
Ik heb ook geen ervaring, maar misschien uitspoelen onder de douche en daar laten drogen?

22 dagen geleden

Reactie op naomley

Misschien een gekke vraag. Maar na de bevalling als je eventueel scheurtjes ...
Je kunt ook hydrofiele washandjes (die je voor je baby'tje wss sowieso koopt) gebruik. Schuurt wat minder dan een handdoek 😉

22 dagen geleden

Reactie op naomley

Misschien een gekke vraag. Maar na de bevalling als je eventueel scheurtjes ...
Ik spoelde met mijn hechtingen na elk toilet bezoek met een maatbeker 🫣 ik liet het een beetje uitlekken, maar droogde het verder niet af. Ik droeg toen tenslotte nog kraakverband.

22 dagen geleden

Ik heb verschillende vraagjes🙈 Ik slaap de laatste tijd erg slecht (31 weken zwanger) maar ik slaap het beste op mijn rug, nu lees ik erg veel dat dat eigenlijk niet zo goed is, wat is jullie ervaring daarmee? Als het goed is word mijn kindje eind oktober geboren, ik vind het een beetje lastig qua kleding hoeveel laagjes ik moet kopen en of ik nou echt dikke kleding moet halen of een lange mouw romper met shirt en broekje eroverheen Gewoon goed is. En misschien een gekke vraag🤪 met hoeveel weken begonnen jullie borsten melk aan te maken? Lees op deze app nu ik 31 weken ben dat de borsten melk kunnen lekken maar bij mij is er nog 0,000 te zien

22 dagen geleden

Reactie op Kimberlyx98

Ik heb verschillende vraagjes🙈 Ik slaap de laatste tijd erg slecht (31 we ...
Ik slaap ook veel op m'n rug. Ik heb ergens gelezen dat het geen kwaad kan als je jezelf er goed bij voelt. Wordt je er bijvoorbeeld zelf duizelig van dan moet je wel draaien. Maar je krijgt zelf eerst last voor je baby iets merkt. Ik lig dus gewoon hoe ik het beste slaap. Niet slapen is ook absoluut niet goed. En de kleine beweegt ook gewoon als ik op m'n rug lig . Kleding vind ik ook lastig. Ik ga voor laagjes en zorg dat ik van alles wat heb. Dus dunnere broekjes en shirtjes, maar ook een trui, vest en dikkere broek.

22 dagen geleden

Reactie op Kimberlyx98

Ik heb verschillende vraagjes🙈 Ik slaap de laatste tijd erg slecht (31 we ...
Oh en je laatste vraag: Ik heb met 29+1 ook nog geen lekkende borsten. Ik zou je daar niet te druk over maken. Bij iedereen gaat het anders.

20 dagen geleden

Hoeveel boxkleden hebben jullie ? Ik heb er nu 1 Ik heb ook een babynestje, mocht de boxkleed in de was moeten kan ze gewoon in het babynestje liggen toch?😇

20 dagen geleden

Reactie op Nov2024👶🏼

Hoeveel boxkleden hebben jullie ? Ik heb er nu 1 Ik heb ook een babynestje ...
Heb er ook 1. Leg er denk ik sowieso in het begin hydrofiele doek in onder t hoofdje. Dan blijft het wat langer schoon. En als ie wel een keer in de was moet kan je nog met een kleedje/dekentje oid werken lijkt me.

19 dagen geleden

Hoi! Zwanger van de derde en ik snap nog steeds het concept luiertas niet. Als ze nog heel klein zijn en we gaan op stap dan nemen we drie luiertjes en een pakje natte doekjes, een hydrofiele doek en een schoon setje kleding mee. Omdat alles dan nog zo ieniemienie is , neemt dat niet meer in dan de helft van zo'n canvassen tasje die we onderin de kinderwagen of een gewone rugzak doen. Wat zit er nog meer in jullie luiertas wat onmisbaar is?

19 dagen geleden

Reactie op Annesoof83

Hoi! Zwanger van de derde en ik snap nog steeds het concept luiertas niet. ...
Ik word straks voor de eerste keer moeder, maar uit ervaring met oppassen op mijn nichtjes vind ik het vooral praktisch dat je niet elke keer hoeft na te denken wat je meeneemt. Als vrouw zou me dat misschien nog wel lukken maar bij mijn man heb ik daar meer twijfels over :P lijkt me handig als die tas gewoon aan de kinderwagen hangt en je hem gewoon weer aanvult zodat je direct de deur uit kunt.

19 dagen geleden

Reactie op kristab88

Ik word straks voor de eerste keer moeder, maar uit ervaring met oppassen o ...
Snap ik, maar gaat daar dan nog meer in dan ik noemde?

19 dagen geleden

Reactie op Annesoof83

Snap ik, maar gaat daar dan nog meer in dan ik noemde?
Flesje en flessenhouder als je dat gebruikt, spuugdoekje en speentje?

19 dagen geleden

Reactie op kristab88

Flesje en flessenhouder als je dat gebruikt, spuugdoekje en speentje?
Flessenpoeder bedoel ik

19 dagen geleden

Reactie op Annesoof83

Hoi! Zwanger van de derde en ik snap nog steeds het concept luiertas niet. ...
Hier ons eerste, wij hebben wel een luiertas gekocht. Een kleine welliswaar (ofja gemiddeld, er zijn echt grote op de markt 🙈) Ik ben ook van plan erin te stoppen wat jij benoemt: luiers, hydrofiele doek, extra setje kledij en natte doekjes Wat bij ons er ook extra inkomt, wat ik zag bij vriendinnen/zussen met kinderen en me handig lijken: - extra speen in doosje - een klein speelgoedje - billencreme - thermometer - voor wat later al: een snackje/drinken Ik ben van plan borstvoeding te geven dus ook een kleine kolf kan erbij mocht het nodig zijn on the go, en mocht borstvoeding om welke reden dan ook niet lukken, dan moet er ook flesvoeding mee natuurlijk… en dan neemt dat een hoop meer plek in 😅

17 dagen geleden

Hebben jullie soms ook wel eens dat de kleine een “mindere dag” heeft? Hij is heel vaak dagen achtereen goed actief met flinke trappen. Maar heel soms is er eens een dag dat ik hem amper voel, of niet meer dan heeeeeeel lichtjes. Vandaag is zo’n dag: lichte aaitjes, maar meer niet. De vorige twee keren dat ik dit had, aan de CTG gelegen en kleine was perfect in orde. Hij begon zelfs super wild te trappelen eenmaal aan de CTG, want hij vindt dat toch helemaal niet prettig… voelde me dan ook heel lullig. het houdt me dan ook een beetje tegen om te bellen - vandaar vraag ik me af: hebben jullie babys soms ook een “mindere” dag?

17 dagen geleden

Reactie op EMBO

Hebben jullie soms ook wel eens dat de kleine een “mindere dag” heeft? Hi ...
Ik had laatst ook een mindere dag, toen de verloskundige er was om het hartje te luisteren begon er ook 1 wild te trappen 😅