827 Reacties

één maand geleden

Reactie op Cher987

Fijn om de reacties te lezen. Best moeilijk om hierin een goede keuze/insch ...
Ik heb met ruim 34 weken nog naar mijn familie heen en weer gereden (3.5 uur enkele reis) en daar een weekend gebleven zonder mijn vriend. Ook twee keer gestopt en even de auto uit. Ik had het er met mijn vriend over gehad en we waren het er beide over eens dat tot 36 weken voor ons oké voelde. Ook bij de verloskundige gecheckt, die zei ook tot 36 weken. Maar zo voelt zoiets voor iedereen weer anders denk ik. Mij viel het zeker niet tegen, maar ik was daarna wel 2 dagen flink moe 😉!

één maand geleden

Ik rij gewoon nog, dit is mijn tweede kindje en bij mijn vorige bevallig merkte ik dat de eerste weeen niet zo heftig zijn dat je niets meer kan, dus stel ik krijg weeën ga ik of gewoon naar huis en anders bel ik via de verloskundige wel een ziekenhuis ter plaatse en kom mijn partner daarheen.

één maand geleden

Reactie op Cher987

Hii allemaal, morgen ben ik 36 weken en mijn man en moeder vinden het erg s ...
Lange afstanden, zoals naar mijn familie wat 1,5 rijden is, doe ik sinds afgelopen weekend niet meer alleen (was toen net 35 weken). Ik merk dat ik de concentratie er niet meer voor heb. Maar met mijn vriend erbij rij ik nog wel die kant op, althans: hij rijdt dan. Als ik 37 weken ben, rijden we ook nog die kant op vanwege een belangrijke dag van een goede vriendin van mij. Dit natuurlijk alleen als ik mij verder goed blijf voelen. Mijn schoonmoeder vind dat rete spannend, die is bang dat ik onderweg beval. Zelf maak ik mij daar niet zo heel druk om, zolang mijn vriend gewoon bij mij is voel ik mij op mijn gemak om nog 'ver' van huis te zijn.

één maand geleden

Reactie op Cher987

Fijn om de reacties te lezen. Best moeilijk om hierin een goede keuze/insch ...
Het is denk vooral waar je je goed bij voelt en ook wat je gewend bent. Als je gewend bent om regelmatig die rit te rijden, kost het jou ook minder moeite dan iemand die alleen maar in en om het dorp rijdt met de auto. En je kent jezelf ook het beste; raak je meteen in paniek als je denkt een eerste wee te voelen of als je vruchtwater gaat verliezen? Of ben je daar nuchter in en heb je in het ergste geval wel een backup die je kan thuis brengen?

één maand geleden

Misschien een no brainer, maar ik heb van die colostrum spuitjes gekocht in de hoop al wat te kunnen opvangen vanaf w37. Hoe steriliseer je die het beste? Ze zitten apart en hermetisch verpakt wel.

één maand geleden

Reactie op sjrona

Misschien een no brainer, maar ik heb van die colostrum spuitjes gekocht in ...
Staat er toevallig al niet op dat ze steriel zijn? Zo niet 1tje laten uitkoken (kort) en dan kijken of het smelt/vervormd🫣

één maand geleden

Reactie op sjrona

Misschien een no brainer, maar ik heb van die colostrum spuitjes gekocht in ...
Die spuitjes zijn toch al steriel?

één maand geleden

Reactie op Wenteleefje

Die spuitjes zijn toch al steriel?
Dit lijkt me ook ja! Als je ze bij de apotheek haalt zijn ze gewoon direct klaar voor medisch gebruik, dus steriel lijkt me

één maand geleden

Hoe "vraag je je baby terug"? Misschien denk ik hier al te ver over door hoor, maar.., als er kraamvisite is en iemand heeft je kleintje vast en het duurt te lang voordat je 'm terugkrijgt.. de baby vindt het best, maar jij wil 'm weer bij je hebben.. hoe vraag je dan op een vriendelijke manier je baby terug? 😅

één maand geleden

Wie van jullie betaalt de zorgkosten met de bevalling en kraamzorg? Doen jullie dit samen met je partner?

één maand geleden

Reactie op Nootje90

Hoe "vraag je je baby terug"? Misschien denk ik hier al te ver over door ho ...
Dan zeg ik gewoon; geef haar maar weer (terug). En dat hebben ze dan maar gewoon te accepteren.

één maand geleden

Reactie op Nootje90

Gwn pakken.. hoezo vragen? Is toch jou baby. Ja je kunt wel gwn rustig zeggen kom maar wer bij mama/papa ofsow iets?

één maand geleden

Reactie op First Time Mommy88

Wie van jullie betaalt de zorgkosten met de bevalling en kraamzorg? Doen ju ...
Samen, maar als een van de twee het moest betalen.. Dan hij! Ik draag het kind al negen maanden, gaat 'ie 😂

één maand geleden

Samen. Is toch ons kind 😁.

één maand geleden

Mijn zorgverzekering. Alles wordt 100% vergoed. En anders had de vader mee betaald (niet mijn partner).

één maand geleden

Reactie op Nootje90

Armen uitsteken naar de baby en zeggen 'kom maar'

één maand geleden

Jup, wij doen alles 50/50.

één maand geleden

Zit gewoon in mijn zorgpakket. Dus ik betaal dat in feite… maar we zijn getrouwd dus alles is van ons samen, al hebben we dat nog niet samengevoegd.

één maand geleden

Reactie op Nootje90

Ik deed bij mijn zoon de "verschoontruc". En zei dan: "kom maar, iIk moet hem even verschonen, en dan al half pakken zegmaar." Bij mensen die iets verder af staan, zoals eerder gezegd, gewoon zeggen; "kom maar ik neem het wel weer over". =)

één maand geleden

Welk merk kan ik het beste nemen voor vitamine D?