827 Reacties
één maand geleden
Reactie op kristab88
Hebben jullie officieel iets geregeld voor de voogdij? Dit is iets wat nog ...
Geen idee of jullie een testament hebben maar daarin zou je ook kunnen opnemen dat de door jullie aangewezen personen op dat moment bekijken/beslissen wie het beste de voogdij op zich kan nemen.
één maand geleden
Hoi ik heb een klein vraagje. Ik ben nu 34+5 en heb vanochtend hoogstwaarschijnlijk beetje urine verloren. Ik denk dat het urine is omdat al naar de wc moest en het daarna ook niet meer is gebeurt.
Als het vruchtwater was zou ik in de loop van de dag nog meer moeten verliezen toch? Of heb ik het mis?
één maand geleden
Reactie op Nootje90
Hoe "vraag je je baby terug"? Misschien denk ik hier al te ver over door ho ...
Bij de eerste deed ik de baby soms tijdens kraamvisite ook gewoon in de draagdoek. Vooral als je mensen hebt waarvan je vooraf al weet dat je je baby anders de hele tijd kwijt bent en het moeilijk vindt daarin grenzen aan te geven, werkt die draagdoek top. Nog niemand gehad die de baby daar uit trok, maar wel uit m'n armen/de box/maxicosi e.d. 😉
één maand geleden
Reactie op kristab88
Hebben jullie officieel iets geregeld voor de voogdij? Dit is iets wat nog ...
Wij hebben een papier opgesteld en getekend tussen alle belangrijke papieren. Daarin geven wij aan wie wij de voogdij willen geven.
Wij gaan na de geboorte van onze 2e het ook officieel vast laten leggen via een testament.
Mijn man heeft een half broer die we voor geen meter vertrouwen. En ook hij zou anders recht hebben om een deel van ons huis te erven en dus nog erger, de voogdij te kunnen krijgen van onze Kids.
Nu was het voor ons een simpele zaak om te kiezen.
Schoonma wilt terug naar haar vaderland, daar wil ik mijn kinderen niet naar toe hebben. En we willen mijn schoonma niet erin tegenhouden.
Schoonzusje is nog echt veel te jong, die is net van school en in de jolo fase.
Mijn zus is psychisch niet sterk en zal als wij overlijden flink van het padje kunnen gaan , kinderen erbij krijgen trekt ze dan echt niet.
Vrienden vind ik geen optie, eerlijk is eerlijk die komen en gaan in het leven.
Dus mijn ouders bleven over. Mijn zoon ziet ze ook regelmatig en is helemaal weg van ze. Financieel gezien zijn ze sterk/gezond genoeg. Alleen het nadeel dat ze "oud" zijn, tsja als dat het ergste is als wij er niet meer zijn😉 ons inziens kunnen ze iig de juiste zorg en liefde nog geven.
Maar je geeft aan dat je het heftig vindt, is het ook. Niemand denkt graag aan de dood en dat je je Kids dan achterlaat. Maar maak het bespreekbaar met je dierbaren, wie weet hebben zij goede ideeën of staan ze er heel anders in. Jij kan denken ooh ik wil die en die als voogd, maar als diegene nu al aangeeft dat niet te willen kan je nu al opzoek naar iemand anders naar jou keuze.
één maand geleden
Reactie op sumeyra96
Hoi ik heb een klein vraagje. Ik ben nu 34+5 en heb vanochtend hoogstwaars ...
De simpele truc om te checken is, op je hand blazen. Dan ontspant je bekkenbodem en verlies je wel of niet meer vruchtwater
Zo niet, kun je er vanuit gaan dat het urine was.
één maand geleden
Reactie op EMBO
Mensen die zich hebben laten vaccineren tegen griep & covid? Vandaag mi ...
Ik ga na het weekend alleen voor de griepprik.
één maand geleden
Reactie op Smos
Ik ook alleen griepprik volgende week.
COVID werd volgens mij ook niet mee ...
Was voor mij een persoonlijke keuze 😅 vorig jaar covid door onvoorzichtige familie (ze wisten dat ze covid hadden en toch mee op familieweekend want “ze wilden het niet missen”). Ben zo ziek geweest toen… 40 graden koorts en ijlen, 2 dagen lang.
Schrik dus dat weer iemand covid zou verzwijgen door fomo en toch op kraambezoek komt… 🫣
Over de paracetamol: pas bij koorts of kan preventief geen kwaad? 🤔
één maand geleden
Reactie op EMBO
Was voor mij een persoonlijke keuze 😅 vorig jaar covid door onvoorzichtige ...
Ik ben geen dokter, mijn uitgangspunt is; geen medicatie die niet nodig is ivm baby in mijn buik. Dus zonder baby zou ik op voorhand paracetamol nemen bij die vaccins, zou ik nu niet doen.
Maar als je koorts hebt, dan niet te lang wachten. Dan is paracetamol minder ernstig voor je baby dan hoge koorts.
één maand geleden
Reactie op mom.of.one
Dan kom ik meteen met de eerste vraag. Aan welke kant zetten jullie de auto ...
Bijrijderstoel als je wat moet aangeven of er is iets kan je er op die manier makkelijker bij
één maand geleden
Reactie op EMBO
Ik ga een klein mandje op m’n nachttafeltje plaatsen met de basics om te ve ...
Ik heb ruimte voor een trolly, de eerste x niet gedaan maar wel lekker om alle essentiële spulletjes te hebben liggen.
Ik heb verder beneden een aankleedkussen en mandje met luiers, reserve kleding, hydrofiele doeken, Spuugdoekjes
één maand geleden
Zomaar benieuwd; zijn er meer dames die nu weer sneller vettig haar krijgen? Ik hoefde m’n haar eerst maar 1x per week te wassen, maar dat red ik nu echt niet meer. Ik heb verder niks aan mijn routine veranderd. Zou het door de hormonen komen, of misschien door het weer?
25 dagen geleden
Reactie op tuliptree
Zomaar benieuwd; zijn er meer dames die nu weer sneller vettig haar krijgen ...
Het viel mij wel op dat ik van mijn haar moet wassen, omdat het sneller vet wordt..
Alleen nooit aan m'n zwangerschap gelinkt 😅 ben nu 37 weken..
25 dagen geleden
Hi Ladies, welk jasje nemen jullie mee naar het ziekenhuis om mee terug te nemen. Ik had een Engel pakje besteld maar volgens de kraamzorg is deze te groot en heb ik een jasje nodig. Liefst een berenjasje maar ik twijfel of ik dat wil. Misschien gewoon een wollen deken/doek genoeg? Ik heb al een mooi kashmer babypakje, romper, mutsje en voor in het autostoeltje een voetenwarmer. Esther
Deze is dus volgens de kraamzorg niet goed.
goed, maar welk jasje wel?
25 dagen geleden
Reactie op RdenBosch
Wow ja dit heb ik ook sinds 37 weken. Ineens weer sneller vet haar, viel me ...
Hier ook ergens toen ik bijna 37 aantikte 🥲