827 Reacties
één maand geleden
Reactie op Essie87
Hi Ladies, welk jasje nemen jullie mee naar het ziekenhuis om mee terug te ...
Gewoon in de maxicosi en dan een dekentje er overheen? Ik ga zo’n wurm toch niet in een jas worstelen 🙈
Mijn eerste vond het lastig om haar temp goed te houden toen hebben ze in het ziekenhuis zo’n incontinentiematje om dr heen gewikkeld en ze zeiden: gauw naar huis en lekker weer tegen je aan dat kind.
Ik neem aan dat je toch geen uur gaat wandelen naar huis maar gewoon hup in de auto en dan hup naar binnen?
één maand geleden
Ook een jasje hoor, vorige keer (oktober baby) had ik ook bedacht dat een jasje niet nodig was, maar daar waren de verpleegkundigen het niet mee eens.
Wij hebben een jasje van Feetje in een klein maatje. Een berenpakje zou ook kunnen. En dan idd een voetenzak erover heen. Als ze 1-3 dagen oud zijn kunnen ze zich nog zo slecht warm houden. Liever in de auto de voetenzak weer open slaan, dan dat ze afkoelen.
Waarom het wollen pakje niet goed is zou ik niet weten. Je schrijft dat ze verwachten dat het te groot is, dan zou het daaraan kunnen liggen? Engel Natur valt namelijk wel veel groter. Dus kan me voorstellen dat een maat 56 echt nog veel te groot is voor een pasgeborene.
En ja hier ook weer vetter haar, 36 weken nu. Kon de hele zwangerschap af met 1x per week wassen, nu moet het na een dag of 5 weer gewassen worden.
één maand geleden
Reactie op Essie87
Hi Ladies, welk jasje nemen jullie mee naar het ziekenhuis om mee terug te ...
Heb er 1 in de vluchtkoffer omdat het moest. Maar ik heb gewoon een compleet berenpakje en een voetenzak van koeka waar je ook muts mee kan maken met teddy van binnen die zit al in de maxi Cosi. Dus denk dat ik dat berenpakje niet eens aandoe. Mss extra deken in de voetenzak.. 🤷🏼♀️
één maand geleden
Reactie op mermaidmommy
Hier ook ergens toen ik bijna 37 aantikte 🥲
Ugh… 🥲
Ik was zo blij dat mijn haar niet meer zo snel vet werd. Ik ging van om 2 dagen wassen naar 1x per week en dan was het niet eens vettig, maar wilde ik het gewoon weer fris hebben.
Nu 35 weken… dan heb ik er nog 2 te gaan, met wat geluk 😂
25 dagen geleden
Reactie op kiim92
Ugh… 🥲
Ik was zo blij dat mijn haar niet meer zo snel vet werd. Ik ging v ...
Haha, het zou ook wel aan het geslacht kunnen liggen. Idk of het een fabeltje is, maar las dat je haar dikker en minder vet is met jongens? Ik draag zelf een meisje en had alleen dat minder vet tot recent 😂
25 dagen geleden
Reactie op mermaidmommy
Haha, het zou ook wel aan het geslacht kunnen liggen. Idk of het een fabelt ...
Oeh..dan is er nog hoop! 😂
In begin zeide ze ook tegen mij.. een meisje neemt je schoonheid.
En omdat ik in begin best veel puistjes had. Was iedereen overtuigd dat ik een meisje zou krijgen 😂 allemaal verbaasd dat het een jongen was..
25 dagen geleden
Reactie op kiim92
In begin zeide ze ook tegen mij.. een meisje ...
Bij mij was dit ook precies andersom. Toen ik zwanger was van mijn zoontje heel veel last van puistjes en slechte huid. Haar bleef eigenlijk normaal.
Nu zwanger van een meisje en juist een veel betere huid en mooier, minder vet haar 😁
25 dagen geleden
Weer veel last van voorweeën sinds een paar uur. Maar niets wat doorzet 🫠 gister aan de monitor zagen ze ook veel “rommelen” adhv harde buiken… het is mijn eerste dus ook geen idee hoe lang het kan rommelen vooraleer het effectief begint? 😅
Hoe gaat het met jullie voorweeën? Aanwezig of nog niet?
25 dagen geleden
Reactie op EMBO
Weer veel last van voorweeën sinds een paar uur. Maar niets wat doorzet 🫠 ...
Aah ja is best ingewikkeld allemaal he 😅 wat voel je precies als ik vragen mag?
25 dagen geleden
Aah ja is best ingewikkeld allemaal he 😅 wat voel je precies als ik vragen ...
Echt menstruatie-achtige samentrekkingen, onderin in de buik (schaamstreek/lies) en buik die hard wordt. Zo kan ik het beste omschrijven. Duurt ongeveer 30-40 seconden en komt onregelmatig. Soms eens 5 minuten tussen, dan weer 15, dan 7, dan 3, dan 12…. Dus echt geen pijl op te trekken 🤣 zonet een tweetal uur aan een stuk last van gehad. En nu zijn ze weer met de noorderzon verdwenen 😅
25 dagen geleden
Reactie op EMBO
Weer veel last van voorweeën sinds een paar uur. Maar niets wat doorzet 🫠 ...
Bij mijn 1e heb ik geen voor- en indalingsweeën gehad.
Bij 40+6 weken wat buikpijn, maar niet bedacht dat beginnende weeën konden zijn. S'avonds rond 22.00 uur begon het en 6 uurtjes later was ze er bij precies 41 weken.
Deze keer al weken voor-en indalingsweeën en denk steeds; yes het gaat beginnen, maar helaas (Nu 37+5 weken).
25 dagen geleden
Reactie op EMBO
Echt menstruatie-achtige samentrekkingen, onderin in de buik (schaamstreek/ ...
Oké.. wel vervelend zeg! En geen pijl op te trekken dus! Succes🫶🏻
25 dagen geleden
Reactie op EMBO
Dit heb ik sinds vannacht. En gaat de hele dag door. Vervelend gevoel maar niet echt heel pijnlijk. Soms een pijnscheut. Wel spannend 😁
25 dagen geleden
Reactie op EMBO
Is vast goed voorbereidend werk👌🏻 wieweet gaat het lekker vlot straks, hopelijk slaap je nog een beetje 💤
25 dagen geleden
Reactie op kiim92
In begin zeide ze ook tegen mij.. een meisje ...
Ja, dat zei mijn moeder ook altijd "meisjes stelen je schoonheid" 😂 snap nu wel wat ze bedoelen, heb niet echt dat ik een betere huid of mooier haar heb gekregen, maar niks is iig achteruit gegaan 😂
Maar misschien is het allemaal een fabel hoor en hebben sommige gewoon dat ze zo'n gloed hebben tijdens de zwangerschap ongeacht het geslacht van de baby 😂
25 dagen geleden
Reactie op Dua.aaaa
Ik begreep dat je je kindje niet mee mag nemen van het ziekenhuis in de max ...
Oh echt?? 😳 dus zo’n compleet berenpakje is niet toegestaan?
Maar met een jasje mogen ze ook niet in de Maxi Cosi.
Dan zie ik niet zoveel opties meer… Kindje in de voetenzak met extra dekentje dan? Mss dat ik mn elektrische kruik maar mee neem zodat we de maxi Cosi op
Voorhand kunnen opwarmen mocht het echt koud zijn.
25 dagen geleden
Reactie op Dua.aaaa
Ik begreep dat je je kindje niet mee mag nemen van het ziekenhuis in de max ...
Ik heb nog nooit van deze regel gehoord in België, maar een winterjasje met lucht in is sowieso onveilig in een autostoel. Dus ik kan me inbeelden dat zo'n typisch skijasje (met veren en lucht) niet mag inderdaad. Een teddy/wollen pakje of jasje mag wel gewoon. Het is belangrijk dat het (bijna) aansluitend is. Jasjes met lucht in zorgen ervoor dat je kindje eigenlijk niet goed vast zit, want die lucht wordt zo weggeperst in een accident.