829 Reacties
25 dagen geleden
Morgen 38 weken. Gisteren hele dag menstruatiekrampen gehad en 1000x plassen door druk op mijn blaas. Het is altijd maar een beetje en uitplassen is lastig. Vannacht weer vaak moeten plassen maar geen krampen. Herkennen jullie het niet goed kunnen uitplassen? Of handig om de huisarts even te bellen voor blaasontsteking test?
25 dagen geleden
Reactie op Eva F
Ik heb nog nooit van deze regel gehoord in België, maar een winterjasje met ...
Precies dit!
Geldt trouwens net zo goed voor jezelf 😉 Een dikke gewatteerde jas in de auto dragen is niet veilig mocht je een ongeluk krijgen.
Je kindje moet je echt wel warm aankleden, maar vooral aansluitende kleding.
25 dagen geleden
Reactie op Wenteleefje
Morgen 38 weken. Gisteren hele dag menstruatiekrampen gehad en 1000x plasse ...
Ik vind de druk van mijn baby op mijn blaas soms best een beetje lijken op de symptomen van een blaasontsteking. Altijd goed om even te testen voordat je straks wel een lange tijd met een blaasontsteking rond loopt!
25 dagen geleden
Reactie op kiim92
Oh echt?? 😳 dus zo’n compleet berenpakje is niet toegestaan?
Maar met ee ...
Ik heb uiteindelijk danzij alle tips hier van prenatal een berenjasje gekocht, maat 50, zoiets hebben ze ook bij H&M zag ik maar bij prenatal leek de stof iets rekbaarder. Samen met voetenwarmer (van Koeka heb ik), mutsje, rompertje, kleertjes moet het denk ik goedkomen. Nog een extra wollendoek mee mocht het echt nodig zijn. Wat ik een mega goede tip vond van mijn zus, is om het autostoeltje op tijd uit de auto te halen, naar het ziekenhuis, zodat die niet helemaal koud is.
25 dagen geleden
Reactie op Essie87
Ik heb uiteindelijk danzij alle tips hier van prenatal een berenjasje gekoc ...
Deze heb ik ook! Wel in maatje 56 (hadden we al vroeg gekocht) en ons kleintje wordt bij de geboorte tussen 48cm en 51cm geschat. Dan denk ik dat dit echt veel te groot gaat zijn. Of zou het wel kunnen? Het is 10 min naar huis van het ziekenhuis.
Ik heb wel een compleet pakje van H&M in maat 50..
24 dagen geleden
Reactie op kiim92
Deze heb ik ook! Wel in maatje 56 (hadden we al vroeg gekocht) en ons klei ...
Wat leuk zeg! Mijn kraamzorg zei dat het wel echt maat 50 moest zijn. Wij verwachten een flinke baby, maar ze zei dat het alsnog niet te groot mag zijn en dat 56 wel te groot is.
Bij het berenpakje zei ze overigens dat dit te moeilijk aandoen is en dat dus echt zo'n type jasje het beste is.
Maar goed, zoveel mensen zoveel meningen natuurlijk :) op een gegeven moment denk vooral doen wat zelf goed voelt.
24 dagen geleden
Reactie op ilse240024
Ik vind de druk van mijn baby op mijn blaas soms best een beetje lijken op ...
Het waren weeen 😂. Controle urine gehad. Moest ik in de middag langs de huisarts omdat t geen blaasontsteking was. Kreeg daar opeens meer krampen. Met ziekenhuis afgesproken om de volgende dag voor controle nog x urine te testen. Eenmaal thuis had ik bloedverlies en ziekenhuis opnieuw gebeld. Mochten langskomen. Hij was op kantoor dus hem gebeld om naar huis te komen. Toen kwamen de krampen sneller. Om 17.30 ziekenhuis en om 21.30 uur is onze dochter Bo geboren! Had al 5cm ontsluiting 😅. Gewoon boodschappen gedaan nog die dag etc. Nu even bijkomen in t ziekenhuis en morgen naar huis. Zo snel kan t gaan. Die dadels en frambozenbladthee goed hun best gedaan 😜
24 dagen geleden
Reactie op Wenteleefje
Het waren weeen 😂. Controle urine gehad. Moest ik in de middag langs de hu ...
Wow fijn dat het zo snel ging! Gefeliciteerd!
24 dagen geleden
Is het normaal om tegen het einde hoofdpijn te krijgen of toch even de verloskundige erover bellen? Heb bijna geen oog dicht gedaan zo een barstende hoofdpijn al de hele nacht.
24 dagen geleden
Reactie op mom.of.one
Is het normaal om tegen het einde hoofdpijn te krijgen of toch even de verl ...
Ik heb de afgelopen dagen ook veel hoofdpijn. Het begon vrijdag (had toen ook nog wat andere klachten). Verloskundige gebeld, die kwam langs en mn bloeddruk was veel te hoog. Toen doorgestuurd naar ziekenhuis want ze denken dan mogelijk aan zwangerschapsvergiftiging. Had ik gelukkig niet! Maar denk wel slim om even te bellen voor de zekerheid!
24 dagen geleden
Reactie op Wenteleefje
Het waren weeen 😂. Controle urine gehad. Moest ik in de middag langs de hu ...
Oh wauw, wat een wending! Van harte gefeliciteerd met jullie dochter! 🎉💕
24 dagen geleden
Reactie op mom.of.one
Is het normaal om tegen het einde hoofdpijn te krijgen of toch even de verl ...
Zou inderdaad even bellen voor een check. Ik had vrijdag een hoge bloeddruk en het eerste wat ze vroegen was ‘heb je hoofdpijn? Ben je misselijk?’. Dat heb ik niet. Wel naar het ziekenhuis gestuurd voor een check en daar was gelukkig alles goed. Maar hoofdpijn indien samen gaand met hoge bloeddruk kan pre-eclampsie zijn.