838 Reacties
22 dagen geleden
Wiegje staat best wel in de weg op onze slaapkamer, dus stellen we zo lang mogelijk uit. Moet toch in het ziekenhuis bevallen, dus dan kan mijn man hem wel opmaken als ik nog daar ben. Uitdaging voor mijn man 😉
Ledikant staat in de babykamer en heb ik vorige week opgemaakt, vooral omdat het er gezelliger uit ziet dan een kaal bedje.
22 dagen geleden
Reactie op Eva003
Wanneer maken jullie het bedje/ de cosleeper op?
De lakentjes etc zijn al w ...
Ik denk dat ik het al wel bijna 4 weken heb opgemaakt. Kon echt niet wachten ivm vroeggeboorte vorige zwangerschap. Ik heb het afgedekt met de lavendel vuilniszakken van de action
22 dagen geleden
Reactie op Eva003
Ledikant staat opgemaakt omdat dat er leuker uit ziet, vorige kindje heeft tot 9 mnd in de co-sleeper gelegen en dat maak ik op wanneer dit kindje er is. Co-sleeper staat nog op de zolder maar die gaan we komend weekend naar beneden halen en in elkaar zetten.
22 dagen geleden
Reactie op kristab88
Gaat je man niet mee naar het ziekenhuis?
Jawel, maar die zal niet continue daar zijn. Hij zal ook naar huis gaan voor ons oudste zoontje.
Maar bij de eerste moest ik ook 2 dagen blijven en is mijn man tussendoor ook naar huis geweest om even te luchten en wat spulletjes te halen.
22 dagen geleden
Nog meer vrouwen waarbij het (1e) kindje niet verder indaalt in het bekken? Sinds 32 weken is mijn baby op hetzelfde niveau blijven hangen, hoofdje blijft beweeglijk boven het bekken. Moet vandaag met 37+4 ervoor op consult bij de gynaecoloog.
Maak me geen zorgen maar toen ik ging googlen las ik dat het in dit geval toch redelijk snel naar 2e lijns zorg kan gaan bij bevalling, natuurlijk niet mijn droom scenario..
22 dagen geleden
Reactie op manodu
Nog meer vrouwen waarbij het (1e) kindje niet verder indaalt in het bekken? ...
Gisteren bij mijn controle op 38+1 gehoord dat mn kindje (1ste) al “wat ingedaald” is maar met z’n hoofdje ook nog niet vast ligt in het bekken. Baalde er wel van
Bij mij werd niets gezegd over dat dit “slecht” is ofzo… wat bedoel je precies met 2e lijns zorg?
22 dagen geleden
Reactie op manodu
Nog meer vrouwen waarbij het (1e) kindje niet verder indaalt in het bekken? ...
Ik ben vandaag 38 weken en mijn baby is ook nog niet ingedaald. De verloskundige maakt zich nog niet te veel zorgen omdat baby's af en toe pas vlak voor de bevalling indalen. Wel heb ik de duidelijke instructie gekregen om te bellen zodra mijn vliezen breken (ook 's nachts) en te gaan liggen, want dan komt ze thuis langs om wat controles uit te voeren en te beslissen of ik in het ziekenhuis moet bevallen 😊
22 dagen geleden
Reactie op Gabriella95
Ik ben vandaag 38 weken en mijn baby is ook nog niet ingedaald. De verlosku ...
Hier ook het eerste kindje trouwens.
22 dagen geleden
Reactie op Eva003
Wij hebben de co sleeper eergisteren opgemaakt met 39 weken. Ledikant in haar slaapkamer heb ik niet zoveel haast mee aangezien ze toch de eerste tijd in de co sleeper slaapt naast ons bed. Maar nu de co sleeper is opgemaakt wel een fijner gevoel alsof het kan beginnen🤪
22 dagen geleden
Reactie op Gabriella95
Ik ben vandaag 38 weken en mijn baby is ook nog niet ingedaald. De verlosku ...
Bij mijn 1e is ze pas ingedaald tijdens de bevallig, ondanks dat een fijne en vlotte bevalling gehad.
22 dagen geleden
Zijn er moeders of zwangeren die zijn/gaan bevallen met bloedarmoede? Ik ben inmiddels 39+2 en heb nog steeds last van bloedarmoede (6.2) ik ben heel benieuwd of dat een hele erge struggle is tijdens de bevalling🥹
22 dagen geleden
Reactie op Kimberlyx98
Zijn er moeders of zwangeren die zijn/gaan bevallen met bloedarmoede? Ik be ...
Ik heb ook bijna het hele derde trimester bloedarmoede gehad en op het laagste punt op 5.6 gezeten, dus was hier ook een tijdje best spannend. Mijn praktijk heeft onder de 6.3 het protocol om in het ziekenhuis te bevallen met de eigen verloskundige aanwezig en na de bevalling preventief een oxytocine-injectie te geven om overmatig bloedverlies te voorkomen! Wat is bij jou het protocol nu?
Ikzelf zit dankzij 7 weken lang ijzertabletten slikken inmiddels op 6.6 (nu 38w), dus kan volgens het normale protocol thuis bevallen.
22 dagen geleden
Reactie op EMBO
Gisteren bij mijn controle op 38+1 gehoord dat mn kindje (1ste) al “wat ing ...
Ja voor mijn gevoel is het toch fijner als je kindje indaalt ofzo? Terwijl het inderdaad vaak genoeg pas bij de bevalling gebeurt.
Bedoel dat ik las dat er een hogere kans is dat je medisch wordt en dus niet met je eigen verloskundige kan bevallen.
Vanmiddag vond de gynaecoloog niet dat mijn kindje te hoog lag, en echt wel in het bekken. Heb sinds vandaag ook meer last van mijn bekken dus wellicht is er sinds vannacht toch toevallig iets in gang gezet. Maak me in ieder geval geen zorgen (meer) :)
22 dagen geleden
Reactie op manodu
Ja voor mijn gevoel is het toch fijner als je kindje indaalt ofzo? Terwijl ...
Oh echt? Wist niet dat er dan meer kans was op medisch ingrijpen, als een kindje niet ingedaald is. Mijn bevalling van een niet ingedaalde baby duurde 6 uurtje zonder medisch ingrijpen. Ik zal mij er nog niet al te druk om maken.
22 dagen geleden
Reactie op Gabriella95
Ik heb ook bijna het hele derde trimester bloedarmoede gehad en op het laag ...
Fijn dat je nu op 6.6 zit! 🙏🏼
Ik moet wegens andere medische redenen al in het ziekenhuis bevallen maar dat staat los van de ijzer. Ik heb al wel 2 keer gevraagd of het nou gevaarlijk was of een risico om met ijzertekort te bevallen. De 1 zei geen probleem en de ander zei laatst dat het wel tegenzit als mijn ijzer laag blijft omdat bij de bevalling ook bloedverlies aan te pas komt. Dus ik ben best zenuwachtig of dat nou echt een probleem word bij de bevalling zelf omdat ik niet echt duidelijke antwoorden heb of iets. Maar zo’n injectie heb ik nog niet van gehoord, ik zal dat eens aankaarten bij mijn gynaecoloog, moet toevallig morgen weer heen dus zal wel even vragen hoe of wat. Bij mij is er geen protocol voor namelijk maar voel wel de laatste dagen extra duizeligheid en van die zwarte puntjes voor mijn ogen alsof mijn ijzer enorm laag is. Slik wel furrofumaraat maar heb het idee alsof ik daar heel beroerd van word en heel slaperig😬 welke tabletten slik jij?
22 dagen geleden
Reactie op Kimberlyx98
Fijn dat je nu op 6.6 zit! 🙏🏼
Ik moet wegens andere medische redenen al ...
Ik slik ook ferrofumaraat maar ervaar zelf geen bijwerkingen ervan. Heb wel gehoord dat de bijwerkingen erg vervelend kunnen zijn!
Het is inderdaad zo dat ruim bloedverlies meer risico's met zich meebrengt als je ijzer te laag is, dus de kans is groot dat ze dat extra zullen monitoren! 6.2 is officieel idd te laag, maar nog wel te overzien volgens mij (al helemaal als je in het ziekenhuis bevalt). Hopelijk kan de gynaecoloog je meer informatie geven 🙏
21 dagen geleden
Goedemorgen dames! Bij de controle van 33 weken bleek dat onze zoon al was ingedaald, met 35 weken lag ‘ie al vast in het bekken. Sinds afgelopen weekend worden de pijntjes steeds meer. Ik ben nu 36+3 en ik heb regelmatig harde buiken, maar ook menstruatiepijn wat best lang aanhoudt en ook wel echt pijnlijk is. Vanochtend sta ik daar ook weer mee op. Daarnaast krijg ik ook buikpijn als ik rechtop zit of in de auto rijd (het gevoel alsof de baby heel laag heen en weer beweegt?) Hebben jullie dit ook? Is dit normaal? Ondertussen belemmert het echt mijn dag😭
21 dagen geleden
Ik ben vandaag 38 weken zwanger en wil vandaag graag naar wat winkels een dorp verderop; kan/mag ik nog fietsen? Is ongeveer een kwartier heen en terug? Gisteren had ik een uur ergens gelopen, waar ik een zere buik van kreeg dus ik weet niet zo goed of ik dit kan volhouden🙂