841 Reacties

21 dagen geleden

Reactie op MeyraK3D

Ik ben vandaag 38 weken zwanger en wil vandaag graag naar wat winkels een d ...
Hi, is de bus een optie voor je? Voor mij is het ongeveer 15 min fietsen naar het centrum, en hoewel ik fit ben, kies ik er vaak voor om met de bus te gaan als ik alleen ga. Op die manier heb je in ieder geval je energie voor ín de stad ipv de reis ernaar toe. Ga wel meerdere keren op de fiets naar het zwembad om te zwemmen, maar dat is nog geen 10 min fietsen op een rustige weg. Ik zou vooral doen wat goed voelt 😊 veel plezier bij de winkels!

21 dagen geleden

Reactie op MeyraK3D

Ik fiets nog afstanden tot 25 km. Ik vind het heerlijk, geen pijntjes en van niemand afhankelijk. Met de verloskundige overlegd en die vond ook dat het kon zolang het binnen je eigen comfortzone is. Mijn gevoel is ook; zolang je lichaam met een inspanning bezig is zullen er normaliter echt geen weeën beginnen, zo is de natuur niet ingericht. Dus wat dat betreft zijn de gevolgen en risico's (voor mij persoonlijk) ook kleiner dan 20 minuten autorijden. Als het toch ineens niet gaat zet ik mijn fiets langs de kant en bel ik iemand.

21 dagen geleden

Reactie op MeyraK3D

Ik doe het zelf niet meer, omdat een bezoekje aan het centrum mij al teveel energie kost o.a. door bekkenklachten. Waardoor 10 min fietsen dan al te lang is. Als het nog lukt en goed voelt, gewoon doen. Ik wou dat ik het nog kon. Veel plezier in het dorp 🙂

21 dagen geleden

Reactie op MeyraK3D

Ik denk t wel hoor. Mocht je t even niet trekken. Stop even. Ga even ergens zitten. Gewoon op t gemakje

21 dagen geleden

Reactie op MeyraK3D

Ik vind fietsen zelf veel minder belastend voor m'n bekken en buik dan lopen. Ik heb een zoontje van 1,5 en ik fiets nu juist veel meer met hem dan dat ik wandel, terwijl ik dat eerst juist veel dees. Dus als het voor jou goed voelt zou ik het zeker doen. Onze gastouder woont ook op 15 minuten fietsafstand en ik vind dat echt prima te doen! Dus luister vooral naar je lichaam, maar het mag zeker nog :)

21 dagen geleden

Mijn verloskundige raadde me een schapenvachtje aan voor in de kinderwagen (en zelfs eventueel in de co-sleeper). Ideaal voor winterkindjes zei ze! Iemand van jullie die er eentje heeft?

21 dagen geleden

Wat voor dekentje gebruiken jullie voor als je je baby op de bank hebt en op schoot? En gebruiken jullie een aparte voor in het autostoeltje? Ik heb er 2 voor in de co sleeper maar die zijn wat stugger en niet lekker voor als de baby bij mij ligt als extra warmte. Wikkeldekens zie ik wel online maar niet echt wat ik zoek. Veel dekens lijken ook zo dun...

21 dagen geleden

Heeft iemand enig idee of je ook luiers, kraamverband en zoogcompressen moet meenemen naar het ziekenhuis (bij een geplande keizersnede), of hebben ze die daar?

21 dagen geleden

Reactie op sjrona

Mijn verloskundige raadde me een schapenvachtje aan voor in de kinderwagen ...
Ja ik heb er 1 voor in de co-sleeper aangeschaft.

21 dagen geleden

Reactie op Floun

Heeft iemand enig idee of je ook luiers, kraamverband en zoogcompressen moe ...
Hebben ze allemaal voor je in het ziekenhuis

21 dagen geleden

Reactie op Floun

Heeft iemand enig idee of je ook luiers, kraamverband en zoogcompressen moe ...
Mijn verloskundige gaf aan dat kraamverbanden en luiers e.d. gewoon daar voorzien worden en je ook mee krijgt naar huis voor bv onderweg (wij moeten wat langer onderweg terug naar huis), dus dat ik dat niet mee hoefde nemen. Zoogcompressen wel zelf meenemen gaf ze aan! Maar dat was dus het enige!

21 dagen geleden

Reactie op First Time Mommy88

Wat voor dekentje gebruiken jullie voor als je je baby op de bank hebt en o ...
Ik heb een dun dekentje voor extra, dat was bij de eerste voldoende, je hebt tenslotte ook je eigen lichaamswarmte die je kindje warm houdt. En anders zo'n badcape, dat werkt ook erg goed en is multifunctioneel ☺️

21 dagen geleden

Ik ben nu 37 weken zwanger en heb sinds een paar dagen wat menstruatie achtige krampjes.. hebben meerdere van jullie dit? Kan het al wijzen op begin van de bevalling of zijn het indalingsweeen oid?

21 dagen geleden

Reactie op duenjeanlaodin

Ja ik heb er 1 voor in de co-sleeper aangeschaft.
Mag ik vragen welk merk? Of via welke webwinkel?

21 dagen geleden

Reactie op Momtobe🤍

Ik ben nu 37 weken zwanger en heb sinds een paar dagen wat menstruatie acht ...
Ik ben zelf ook bijna 37 weken en al de hele dag last van harde buiken en krampen. Baby was wel al ingedaald maar ik heb dus ook echt geen idee.. harde buiken komen om de 15 min

21 dagen geleden

Reactie op Momtobe🤍

Ik ben nu 37 weken zwanger en heb sinds een paar dagen wat menstruatie acht ...
Al 1.5 week zo, zonder vooruitgang

21 dagen geleden

Vanaf hoeveel bloedverlies zouden jullie de vk bellen bij 35 weken?

21 dagen geleden

Reactie op Ds0

Ik zou gelijk bellen als je het voor het eerst in je zw meemaakt eerlijk gezegd.

21 dagen geleden

Reactie op Ds0

Ik zou persoonlijk bij minimaal bloedverlies al bellen. Ze hameren er altijd zo op dat je moet bellen als er iets is!

21 dagen geleden

Reactie op maanbloem

Ik zou gelijk bellen als je het voor het eerst in je zw meemaakt eerlijk ge ...
Hey is niet voor het eerst, deze zwangerschap wel eens vaker wat rood/roze bloed verlies gehad met afvegen. Nu zit er ook wat roze/rood met slijm in mijn inlegkruisje.. twijfel een beetje of ik zal bellen of niet