138 Reacties

17 dagen geleden

Reactie op EMBO

Hebben jullie soms ook wel eens dat de kleine een “mindere dag” heeft? Hi ...
Ja geregeld.. hier is het echt nog wisselend.. verloskundige zei dat dit ook nog gewoon kon. Ene dag stuk harder/duidelijker bewegen dan de andere dag. Vaak als ik het even afwacht is het daarna weer wel of de dag erna weer wel.

17 dagen geleden

Reactie op Jet/

Ja geregeld.. hier is het echt nog wisselend.. verloskundige zei dat dit oo ...
Toch maar even gebeld… toch weer gezwicht aan de ongerustheid 😅 Ben morgen 31 weken en zijn trapjes, draaitjes, hikjes,… waren afgelopen tijd zo overduidelijk dat ik me toch weer zorgen begin te maken 😅 Zijn typische triggers om beweging uit te lokken doen het weer niet (ice tea met heel veel ijs, zoete meloen, spelen met het belletje)

17 dagen geleden

Reactie op EMBO

Toch maar even gebeld… toch weer gezwicht aan de ongerustheid 😅 Ben morge ...
Ooh nou logisch dan toch ook? Konden ze je geruststellen of toch even voor controle?

17 dagen geleden

Reactie op EMBO

Toch maar even gebeld… toch weer gezwicht aan de ongerustheid 😅 Ben morge ...
Als jij dat nodig hebt, dan zeker doen!

17 dagen geleden

Ik heb sinds donderdag iets tegen maagzuur gekregen. Het geeft enorm verlichting dus ben heel happy. Maar ervaar wel wat geks. Als ik op mijn rechterzij lig is het fantastisch. Kan er weer op liggen en slapen. Op mijn linkerzij is dat anders. Er komt geen maagzuur meer omhoog maar ik voel wel lucht steeds omhoog komen. Het geeft ook veel geluid vanuit mijn middenrif naar boven. Ik probeer het te negeren maar het is alsof ik de hele tijd moet boeren en dat werkt niet slaap bevorderlijk. Er wordt geadviseerd om ook vooral op je linkerzij te liggen wat dus nu nog steeds niet echt lukt. Iemand ervaring hiermee? Hogere dosis nemen, andere houding etc? Waarom gebeurt dit alleen op mn linkerzij etc? Zal het ook met huisarts/ verloskundige weer bespreken maar mogelijk dat jullie dit weten.

16 dagen geleden

Reactie op Lav208

Ik heb sinds donderdag iets tegen maagzuur gekregen. Het geeft enorm verlic ...
Als ik last heb van veel lucht in mn darmen, ga ik altijd op mijn linkerzij liggen. Omdat die gassen dan vrij komen. Dat komt door t volgende heb ik gevonden: Het eerste deel van de dikke darm bevindt zich bijvoorbeeld aan de rechterkant, waarna hij een bocht naar links maakt. Als je dus op je linkerzij slaapt, helpt de zwaartekracht de spijsvertering.

16 dagen geleden

Reactie op Lav208

Ik heb sinds donderdag iets tegen maagzuur gekregen. Het geeft enorm verlic ...
Ik heb precies hetzelfde! Ik ga dan even op m’n rechterzij liggen en draai uiteindelijk steeds weer terug naar links om te testen of het alweer kan. Draaien doe ik toch wel 😅😂

16 dagen geleden

31 weken zwanger en voel mij bleh.. Met last van m'n buik(krampen) en rug. Zachte broek voelt aan alsof die strak om m'n buik zit, wat niet zo is. Na een paar happen een voel gevoel hebben, maar toch nog trek hebben en misselijk worden. Knallende hoofdpijn. Zouden jullie dit aan kijken en gaan rusten of juist de verloskundige bellen?

16 dagen geleden

Reactie op LittleStar16

31 weken zwanger en voel mij bleh.. Met last van m'n buik(krampen) en rug. ...
Hoe lang heb je er al last van?

16 dagen geleden

Reactie op kristab88

Hoe lang heb je er al last van?
Al de hele dag

16 dagen geleden

Reactie op LittleStar16

Al de hele dag
Hmm, het klinkt mij wel een beetje als reguliere zwangerschapsellende, dagen waarop alles vervelend voelt zitten er helaas tussen.. maar kan niet inschatten hoe erg het voelt en of je moet bellen.

16 dagen geleden

Reactie op kristab88

Hmm, het klinkt mij wel een beetje als reguliere zwangerschapsellende, dage ...
Dan ga ik daar maar vanuit en extra rust pakken.

16 dagen geleden

Reactie op LittleStar16

31 weken zwanger en voel mij bleh.. Met last van m'n buik(krampen) en rug. ...
Ik zou voor de zekerheid wel even bellen, sommige dingen die je noemt (strakke band om buik, hoofdpijn, krampen) kunnen onschuldig zijn maar toch ook bijv aangeven dat er wel iets is. En beter een keer teveel dan te weinig gebeld. Sterkte!

16 dagen geleden

Mijn aderen beginnen echt toe te nemen op en rondom mijn borsten en de aderen lopen helemaal door tot mijn pols. Het zijn er echt veel en goed te zien. Wie nog meer? Ik geloof dat mijn borsten klaar zijn om te voeden 😅

16 dagen geleden

Reactie op Lav208

Ik heb sinds donderdag iets tegen maagzuur gekregen. Het geeft enorm verlic ...
Mag ik vragen wat je gebruikt tegen maagzuur?

15 dagen geleden

Reactie op RdenBosch

Mijn aderen beginnen echt toe te nemen op en rondom mijn borsten en de ader ...
Precies hetzelfde! Mn vriend noemt me een landkaart🤣🤣

15 dagen geleden

Reactie op Annesoof83

Mag ik vragen wat je gebruikt tegen maagzuur?
Omeprazol

14 dagen geleden

Helaas hier heel veel last van obstipatie. Op advies van huisarts gebruik ik metamecil. Nu begreep ik van mijn kraamhulp (van vorige zwangerschap) dat probiotica ook heel erg kan helpen én goed voor de baby is. Zelfs minder kans op krampjes daarna? Heeft iemand daar ervaring mee en bepaalde aanraders? Ik kom er online niet uit 😉

14 dagen geleden

Reactie op Rnrs12

Helaas hier heel veel last van obstipatie. Op advies van huisarts gebruik i ...
Jaa ik heb dit even bij mijn vriendinnen nagevraagd (Verloskundige’s en verpleegkundige op de neonatologie afdeling). Die geven ook aan om zeker probiotica te nemen vanaf week 32 of week 34 (afhankelijk van welke). Ik heb nu de symflora baby van vita kruid in huis gehaald. Die neem je vanaf week 32. De vriendin die op de neonatologie afdeling werkt gaf aan dat ze heel veel verschil zien tussen kindjes waarvan de moeder dit genomen heeft en kindjes waarbij dit niet is gedaan. De kindjes die het wel meegekregen hebben zijn beduidend rustiger en hebben veel minder darmkrampjes. Ze gaf ook orthica als optie aan. Het gaat vooral erom dat je er een kiest die voor de baby is en die meerdere stammen bevat!

14 dagen geleden

Reactie op naomley

Precies hetzelfde! Mn vriend noemt me een landkaart🤣🤣
Ik heb het alleen op mijn armen, al sinds maand 5 of zo vd zwangerschap? Denk dat het door betere doorbloeding/ meer bloed komt?