841 Reacties
18 dagen geleden
Reactie op esmeevd
Zijn er meer dames die opeens in de laatste paar weken van de zwangerschap ...
Jaaa, elke avond en dan niet kunnen slapen.
17 dagen geleden
Ik lig tijdens mijn nachtelijke wakker-uurtjes erg te piekeren over hoe wij ons kindje de eerste maanden naar de opvang gaan brengen met 1 auto en geen opvang- aanbod op loopafstand. Ik zit me nu te verdiepen in een fietskar met een babysling/schaal erin, het lijkt alsof dit in Nederland zou mogen vanaf 3-4 maanden oud? Zijn er meer die dit overwegen?
17 dagen geleden
Reactie op kristab88
Ik lig tijdens mijn nachtelijke wakker-uurtjes erg te piekeren over hoe wij ...
Op zo een jonge leeftijd lijken me de hobbels in een fietskar niet erg prettig voor je baby… maar goed, als je geen andere optie hebt, is het niet anders…. Ik weet niet of je veel over klinkers moet fietsen of vooral asfalt, dat scheelt nogal?
Kan degene die met de auto naar het werk gaat de baby dan niet wegbrengen en ophalen?
17 dagen geleden
Reactie op kristab88
Ik heb bij de tweede een fietskar met vering gekocht, dat vond ik voor zo’n kleintje wel fijn en daar lag ze inderdaad al heel snel in hoor met een babyschaal. Ligt er ook aan waar en hoe je fietst… Geen bospaadjes met 25 km/h maar gewoon rustig over de weg zou volgens mij geen kwaad moeten kunnen.
En je hebt er echt lang wat aan, die van ons was een heerlijke wandelwagen. Er zijn ook wel topics over fietskarren/bakfietsen, misschien haal je daar nog wat informatie uit…
17 dagen geleden
Reactie op Smos
Op zo een jonge leeftijd lijken me de hobbels in een fietskar niet erg pret ...
Ja dat zegt mijn man ook dat hij dat wel kan doen, maar hij heeft al 1,5-2u enkele reistijd op 1 van de opvang dagen en dit ligt niet direct op de route, waardoor je ws ook 2x file mee pakt. Ik vind het gewoon heel kut dat we (nog) geen plek hebben bij 1 vd 4 opvang locaties die wel op loopafstand zijn :(
17 dagen geleden
Reactie op kristab88
Ik had een maxicosi babymee rek van steeco achterop mijn bagagedrager bij mijn zoontje. Dat zag er wat spannend uit maar was super stevig en kan vanaf 2 maanden. Voordeel is dat je kindje niet achter je hangt in een kar maar aan je fiets vast. Voelde voor mij veiliger.
17 dagen geleden
Reactie op esmeevd
Zijn er meer dames die opeens in de laatste paar weken van de zwangerschap ...
Ik zit in de 38 weken en heb het ook vaak helaas. Had gedacht dat als de baby zou indalen je maag wel vrijer zou zijn, maar uiteindelijk doet het weinig voor maagzuur en misselijkheid 🫠
17 dagen geleden
Reactie op kristab88
Zijn er meerderen die nog nooit of vrijwel nooit harde buiken hebben gehad ...
Ik had ze in mijn vorige zwangerschap echt mega veel en al vanaf vroeg. En nu bijna nooit. Dus ik denk dat je er niet persee last van hoeft te hebben
17 dagen geleden
Reactie op kristab88
Zijn er meerderen die nog nooit of vrijwel nooit harde buiken hebben gehad ...
Ik vind het heel lastig te herkennen, want als ik online zoek wat harde buiken zijn zie ik vooral dingen over samentrekkingen en krampen en dat herken ik niet echt bij mezelf. Maar als het letterlijk een harde buik zou zijn dan heb ik daar wel (vooral ‘s avonds) last van.
17 dagen geleden
Hoe doen jullie dat in de kraanweek met een bed op klossen en de cosleeper die never nooit niet zo hoog komt? Cosleeper ook op klossen?
17 dagen geleden
Reactie op 2510Melanie
Hoe doen jullie dat in de kraanweek met een bed op klossen en de cosleeper ...
Geen klossen 🙈 ik had echt een trapje nodig om er in te komen en teveel pijn (door knip) dus hier komen ze er niet meer in. Kraamhulp begreep dat.
Zou anders ook niet weten inderdaad hoe de co sleeper op hoogte moet komen.
17 dagen geleden
Reactie op esmeevd
Ik vind het heel lastig te herkennen, want als ik online zoek wat harde bui ...
Harden buiken hoeven geen krampen te veroorzaken. Ik heb heel veel harde buiken, vastgesteld op ctg scans, en ik merk het alleen aan het letterlijk hard worden van mijn buik. Het doet geen pijn en is hoogstens oncomfortabel.