841 Reacties
17 dagen geleden
Reactie op 2510Melanie
Hoe doen jullie dat in de kraanweek met een bed op klossen en de cosleeper ...
Ons bed staat nu op klossen voor de bevalling, maar daarna wil ik die eronderuit hebben voor de cosleeper inderdaad. Kraamzorg heeft ook aangegeven dat het voor haar niet nodig is, en anders maakt mijn man het bed wel op.
17 dagen geleden
Reactie op 2510Melanie
Hier ook geen klossen, bed is 70 cm hoog. Krijg een keizersnede, dus sowieso geen thuisbevalling.
Vorige keer na keizersnede was de eerste taak die de kraamzorg ging uitvoeren; klossen eronderuit. Met die operatiewond kwam ik nooit meer dat bed in of uit.
17 dagen geleden
Reactie op sueraya20
Vandaag m’n slijmprop verloren was doorzichtig wit grote prop “slijm “ viel ...
Hahah nee geeft niet, ben benieuwd…
Ik had er namelijk wit doorzichtig met licht rood er door bijna roze eigenlijk.
17 dagen geleden
Reactie op 2510Melanie
Kraamzorg gaf aan dat er echt klossen onder moeten. Heb er 4 extra geleend voor de co sleeper. Alleen ben ik bang dat het veel te hoog is om na bevalling/keizersnede in en uit dat bed te klimmen. Dus geen idee hoe we het hier gaan doen
17 dagen geleden
Reactie op sueraya20
Ja ik hoop echt dat de bevalling nu op gang komt ben 39+2 dagen maar zo zat ...
Ahh ja dat hoop ik ook echt voor je. Het kan natuurlijk ook gewoon zo zijn dat het nu elk moment gebeurd.
Ookal kan de slijmprop zich opnieuw aanmaken maar misschien is dit hem wel bij je
17 dagen geleden
Reactie op 2510Melanie
We hebben een redelijk hoge boxspring (maar niet 80 cm) en bij de vorige twee keren ook niet op klossen gezet. Kraamverzorgster vond het prima, dus daar gok ik nu ook weer op. Vind die hoogte namelijk zelf zo niet fijn, dus dat vind ik ook belangrijk 🙈
17 dagen geleden
Ik heb al 2 weken non stop last van voorweeen. Op mijn controle vorige week woensdag heeft de vk even gevoeld en cervix zat nog hoog en moeilijk vindbaar. Wel al 1,5 cm ontsluiting
Sinds gisteren voel ik echt een enorme druk en pijnlijke steken die komen en gaan (vooral savonds en als ik zit) bij mijn cervix… tijdens deze drukkende pijnlijke steken krijg ik geen voorwee, dus weet niet goed wat het dan is 🤔 herkenbaar voor iemand? 😅
16 dagen geleden
Reactie op Little_nov
Kraamzorg gaf aan dat er echt klossen onder moeten. Heb er 4 extra geleend ...
Dan gaat je kraamhulp die er meteen onderuit halen met je man 😅 Dat is tenminste mijn ervaring de vorige keer.
Zij vond het belangrijker dat ik fatsoenlijk in en uit bed kon om te blijven mobiliseren, dan dat zij wat extra moest bukken. En wij hadden niet perse het toonbeeld van een hele lieve, zich aanpassende kraamzorg die het niet zo nauw nam met de regels… ze was verder juist heel streng en strikt.
16 dagen geleden
Zijn er hier mama's die meerdere kindjes hebben en borstvoeding gegeven hebben? Ik pieker er soms wel over wat voor invloed het geven van borstvoeding zal hebben op mijn band met de oudste.
Hierdoor zal ik heel vaak aan de baby vasthangen, bijvoorbeeld ook 's avonds wanneer onze oudste gaat slapen. Brengt de partner de oudste dan altijd naar bed? Het breekt mijn hart ook een beetje dat de oudste heel vaak 'nee' zal moeten horen en minder aandacht zal krijgen door alle voedingen.
Wat is jullie ervaring hierin? En hebben jullie eventueel tips om een kleuter bij het voeden te betrekken?