841 Reacties

17 dagen geleden

Reactie op Momtobe🤍

Onze kraamzorg gaf bij de intake aan dat het bed niet op klossen hoeft ivm ...
Wat gek, ons bed moet tussen de 80 en 90 cm hoog zijn. Cosleeper gewoon los ernaast. Gelukkig maar voor één week dan gaan die klossen er meteen af

17 dagen geleden

Reactie op 2510Melanie

Hoe doen jullie dat in de kraanweek met een bed op klossen en de cosleeper ...
Ons bed staat nu op klossen voor de bevalling, maar daarna wil ik die eronderuit hebben voor de cosleeper inderdaad. Kraamzorg heeft ook aangegeven dat het voor haar niet nodig is, en anders maakt mijn man het bed wel op.

17 dagen geleden

Reactie op 2510Melanie

Mijn kraamzorg adviseerde boeken of houten blokken, eventueel met een antislip matje er onder. En ze appte na de bevalling zo snel mogelijk de klossen weg 😉

17 dagen geleden

Reactie op 2510Melanie

Wij hebben het zo opgelost en na de bevalling gaan de matrassen er terug af. Voor onze kraamzorg hoefde het niet, voor onze verloskundige wel.

17 dagen geleden

Reactie op kiim92

Wij hebben het zo opgelost en na de bevalling gaan de matrassen er terug af ...
Schrok eventjes van Dobby’s blik😂🫣

17 dagen geleden

Reactie op 2510Melanie

Hier ook geen klossen, bed is 70 cm hoog. Krijg een keizersnede, dus sowieso geen thuisbevalling. Vorige keer na keizersnede was de eerste taak die de kraamzorg ging uitvoeren; klossen eronderuit. Met die operatiewond kwam ik nooit meer dat bed in of uit.

17 dagen geleden

Reactie op maanbloem

Schrok eventjes van Dobby’s blik😂🫣
😂 haha… Nu je het zegt… 🙈

17 dagen geleden

Hoe zag jullie vermoedelijke slijmprop er uit?

17 dagen geleden

Reactie op AlleGerdasVerzamelen

Hoe zag jullie vermoedelijke slijmprop er uit?
Vandaag m’n slijmprop verloren was doorzichtig wit grote prop “slijm “ viel wel op in de wc🫣 sorry beetje smerig haha!

17 dagen geleden

Reactie op sueraya20

Vandaag m’n slijmprop verloren was doorzichtig wit grote prop “slijm “ viel ...
Hahah nee geeft niet, ben benieuwd… Ik had er namelijk wit doorzichtig met licht rood er door bijna roze eigenlijk.

17 dagen geleden

Reactie op 2510Melanie

Kraamzorg gaf aan dat er echt klossen onder moeten. Heb er 4 extra geleend voor de co sleeper. Alleen ben ik bang dat het veel te hoog is om na bevalling/keizersnede in en uit dat bed te klimmen. Dus geen idee hoe we het hier gaan doen

17 dagen geleden

Reactie op AlleGerdasVerzamelen

Hahah nee geeft niet, ben benieuwd… Ik had er namelijk wit doorzichtig met ...
Ja ik hoop echt dat de bevalling nu op gang komt ben 39+2 dagen maar zo zat van🫣

17 dagen geleden

Reactie op sueraya20

Ja ik hoop echt dat de bevalling nu op gang komt ben 39+2 dagen maar zo zat ...
Ahh ja dat hoop ik ook echt voor je. Het kan natuurlijk ook gewoon zo zijn dat het nu elk moment gebeurd. Ookal kan de slijmprop zich opnieuw aanmaken maar misschien is dit hem wel bij je

17 dagen geleden

Reactie op 2510Melanie

We hebben een redelijk hoge boxspring (maar niet 80 cm) en bij de vorige twee keren ook niet op klossen gezet. Kraamverzorgster vond het prima, dus daar gok ik nu ook weer op. Vind die hoogte namelijk zelf zo niet fijn, dus dat vind ik ook belangrijk 🙈

17 dagen geleden

Ik heb al 2 weken non stop last van voorweeen. Op mijn controle vorige week woensdag heeft de vk even gevoeld en cervix zat nog hoog en moeilijk vindbaar. Wel al 1,5 cm ontsluiting Sinds gisteren voel ik echt een enorme druk en pijnlijke steken die komen en gaan (vooral savonds en als ik zit) bij mijn cervix… tijdens deze drukkende pijnlijke steken krijg ik geen voorwee, dus weet niet goed wat het dan is 🤔 herkenbaar voor iemand? 😅

17 dagen geleden

Reactie op EMBO

Ik heb al 2 weken non stop last van voorweeen. Op mijn controle vorige week ...
Ohja mss niet onbelangrijk: vandaag voor het eerst geen last van voorweeen dus vandaar ook nog niet in paniek naar het ziekenhuis gebeld 😅

16 dagen geleden

Reactie op Little_nov

Kraamzorg gaf aan dat er echt klossen onder moeten. Heb er 4 extra geleend ...
Dan gaat je kraamhulp die er meteen onderuit halen met je man 😅 Dat is tenminste mijn ervaring de vorige keer. Zij vond het belangrijker dat ik fatsoenlijk in en uit bed kon om te blijven mobiliseren, dan dat zij wat extra moest bukken. En wij hadden niet perse het toonbeeld van een hele lieve, zich aanpassende kraamzorg die het niet zo nauw nam met de regels… ze was verder juist heel streng en strikt.

16 dagen geleden

Zijn er hier mama's die meerdere kindjes hebben en borstvoeding gegeven hebben? Ik pieker er soms wel over wat voor invloed het geven van borstvoeding zal hebben op mijn band met de oudste. Hierdoor zal ik heel vaak aan de baby vasthangen, bijvoorbeeld ook 's avonds wanneer onze oudste gaat slapen. Brengt de partner de oudste dan altijd naar bed? Het breekt mijn hart ook een beetje dat de oudste heel vaak 'nee' zal moeten horen en minder aandacht zal krijgen door alle voedingen. Wat is jullie ervaring hierin? En hebben jullie eventueel tips om een kleuter bij het voeden te betrekken?

16 dagen geleden

Sinds een half uurtje het gevoel alsof ik ongesteld ga worden. Zeurderig gevoel in m'n buik, rug en benen. Het is niet net als weeën, het is eigenlijk constant. Is dit het begin??? (Ben 37.4)

16 dagen geleden

Reactie op Eva003

Sinds een half uurtje het gevoel alsof ik ongesteld ga worden. Zeurderig ge ...
Ik heb dit al een week af en aan, maar trekt dus ook weer weg. Ben morgen 38 weken..